Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1947 ggr
repent67
12/7/15, 8:10 AM

Symbolfråga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en fråga. Vet inte om den hamnar rätt nu, det gäller en symbol. Den ser ut som en gaffel med tre piggar och två prickar under , vad betyder den? Min son kom hem med den på armen..

Annons:
Tjohalia83
12/7/15, 8:54 AM
#1

Försökte googla fram något men hittade inget. Men  hade det varit ett streck mellan där cirklarna är istället för cirklarna så hade det sett ut som symbolen för neptunus, bild här.

Bappho
12/7/15, 10:01 AM
#2

En förenklad variant av kaupaloki? Har du frågat honom?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

repent67
12/7/15, 11:41 AM
#3

Ja jag har frågat men får otydliga svar. Måste väl vara Neptunus? Han är ju fisk.

Kultisten
12/8/15, 2:49 PM
#4

Intressant. Jag gjorde en del sökningar på symbols.com och fick upp en del liknande från alkemin, men ingenting som var slående likt. Det närmaste var väl aska

Får man fråga vad för otydliga svar du fått?

Tro inte på allt som är sant.

Joggan
12/8/15, 4:04 PM
#5

Jag skulle också säga "Neptunus"

http://detexify.kirelabs.org/classify.html

Kultisten
12/8/15, 5:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hittad! Jag visste väl att jag kände igen den. Det är en symbol påhittad av en hobbykonstnär från Nederländerna. Symboltypen har han döpt till "Moon Glyphs" och just den här betyder "Mörker".
Bilder med symbolerna är populära på pinterest, tumblr och liknande sidor och det finns en del inom new age som börjat använda dem på grund av att de helt enkelt tycker om estetiken.

Länk till skaparens sida på Deviantart (där man i kommentarerna ser att det är fler som använt symbolerna som tatueringsmotiv).

Sedan KAN ju just den här symbolen existera i andra sammanhang också, dock inga jag kunnat finna.

Tro inte på allt som är sant.

Annons:
Upp till toppen
Annons: