Annons:
Etikettbyteshandel-vänner-emellan
Läst 1343 ggr
annesofi
11/30/15, 2:23 PM

Söker Gråbo - köpes el bytes mot tarot-läggning

Hej, Hittar ingen Gråbo att köpa i Sverige, inte ens hos de som säljer brännvinskryddor. Undrar därför om någon här har att antingen sälja eller byta mot en Tarot-läggning. Väljer du korten så gäller det en 9-korts spread & det potentiella utfallet för 1 fråga. Jag är van att lägga och tolka kort sedan många år tillbaka. Blessings

Annons:
NiklasTyreso
11/30/15, 7:50 PM
#1

Skyndar du dig ut i morgon kan du kanske gräva upp gråbo rötter, innan de fryser fast av tjälen. De ovanjordiska delarna är ingen idé att plocka vissna, men rötterna lever till nästa år. Jag har en stor torkad bukett med gråbo plockad efter solnedgång på midsommarsolståndet, men den ska jag ha själv till te. Jag har redan konsumerat en stor bukett under hösten som te. Gråbo stimulerar drömlandet så man drömmer mer. Inte till salu.

annesofi
11/30/15, 10:04 PM
#2

Tack för ditt svar Niklas :) Japp det är det jag ska ha örten till! tror du rötterna e lika bra? Verkar inte finnas till salu i Sverige men finns gott om det att köpa utomlands - så jag gissar att det blir till att beställa online ifall jag inte får napp här.

NiklasTyreso
12/1/15, 1:37 PM
#3

Rötterna används vanligen inte men är levande även så här års. Ofta innehåller en och samma växt samma ämnen i alla delar av plantan, men mängderna kan variera i olika delar av plantan, så ja jag tror du kan göra te på rötterna om inget annat finns till hands. 

Måste man ha gråbo nu så är det nog rötterna man får ta, men rötter är ganska jobbiga att skura rent. Där jag bor har tjälen frusit de senaste dagarna.

synesthesia
12/16/15, 6:10 PM
#4

Hur mycket behöver du?

Jag kommer nog inte använda upp all min innan det blir Gråbosäsong igen. :)

Upp till toppen
Annons: