Annons:
Etikettallmänt
Läst 1367 ggr
Bappho
2015-11-22 08:44

Viktigt om sajtens regler!

Eftersom reglerna inte respekteras så kommer jag hädanefter ta bort alla inlägg där man använder den wiccanska rekommendationen lagen om tre eller new age-konceptet karma som en pekpinne när någon vill diskutera eller fråga om praktisk trolldom.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Annons:
Bappho
2015-11-22 14:26
#1

Jag ska också försöka beskriva vårt forum på ett tydligare sätt så att det blir färre missförstånd.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

NiklasTyreso
2015-11-23 22:11
#2

Varför är karma och lagen om tre problem?

Ganna
2015-11-24 00:03
#3

#2 De är inte problem i sig, så länge de inte anförs som sanningar alla omfattar eller så länge de inte används som slagträn för att tala om vad som är tillåtet eller inte.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Sommarek
2015-11-30 14:58
#4

Däremot kan jag å den andra sidan tycka att man ska slippa bassningar för att man ber personen som frågar om det att tänka sig för. Det blir ganska förvirrande när somliga å ena sidan inte kan peka ut det mindre bra i ett beteende, medan andra kan komma med inlägg som "vet du inte det är du inte redo att göra det" utan att någon höjer ett ögonbryn. Hade regeln varit konsekvent hade det varit mycket mindre förvirrande för alla inblandade.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Bappho
2015-12-01 06:47
#5

#4 Vet inte om jag förstår riktigt vad du menar men det är okej att komma med goda råd, grundad i egen erfarenhet, vare sig de är åt det ena eller andra hållet, så länge det inte blir moraliska pekpinnar grundat i ett icke prövat och köpt koncept.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Sommarek
2015-12-01 15:11
#6

#5 Jag menar att somliga tongivande medlemmar lugnt kan säga till folk att låta bli vissa saker för att de inte är bra/kunniga/kloka nog, men att andra inte kan be samme person tänka sig för innan de gör något, för då är det plötsligt en moralisk pekpinne.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
Bappho
2015-12-01 16:59
#7

#6 Jag har gjort regeln ganska specifik som du kan se och det har jag gjort eftersom jag i grund och botten inte gillar att klippa bort och censurera medlemmars inlägg, men jag ser inte att jag har något annat val om jag vill att forumet ska kunna diskutera det ämnet så fritt som jag vill. Det handlar ju i slutändan om min vision och önskan om vad vi ska kunna diskutera om här inne på HiF.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Sommarek
2015-12-01 17:12
#8

Jag ser det, jag undrar bara varför en sorts pekpinne är okej men inte en annan. Antar att det beror på vem den kommer ifrån, som så mycket annat här inne.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Bappho
2015-12-02 09:04
#9

#8 Jag kommer inte sätta munkavle på Ganna och jag kommer inte sätta munkavle på dig Sommarek. Ni kan fortsätta som vanligt. 😃

Det enda som gäller är lagen om tre och karma, då i form av pekpinne, i annan form får man diskutera det så mycket man vill.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Manutar
2015-12-02 11:19
#10

Jag tycker detta är en bra regel. Lika lite som jag vill läsa hot om synd och helvetet så vill jag läsa om karma och sånt, precis samma sak skulle jag säga. De har liksom inte med saken att göra. Och dessa pekpinnar tas till som om de vore absoluta lagar, vilket de inte är.  Jag tycker det är en helt annan sak att påpeka att något är avancerat och kan vara dumt och farligt om man inte vet vad man ger sig på.

Sommarek
2015-12-02 11:40
#11

#10 Varför är inte "du kan inte hantera det här, det ser ju jag" ett absolut?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Manutar
2015-12-04 06:45
#12

#11 Det beror väl på hur det uttrycks, jag minns inte att någon skulle ha sagt att det är en absolut lag som förbjuder dig från att utföra något.

Sommarek
2015-12-04 14:38
#13

#12 Nej, men det minns jag. Personen ifråga var mycket bestämd i sin åsikt att hen kunde utläsa så pass mycket av TS fråga att det bara var att lägga ner.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
Manutar
2015-12-04 15:53
#14

#13 Okej. Det får du diskutera med Bappho då, hon är admin och gör reglerna.

Sommarek
2015-12-04 15:55
#15

#14 Det är väl det jag gör?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Manutar
2015-12-04 16:26
#16

#14 :D Det var ju min kommentar du lade frågan på :D Men ja, du har rätt, Bappho kan läsa vad som sägs i tråden. Men det blir nog lite klarare att du vill ha hennes svar om du frågar henne direkt och inte mig.

Sommarek
2015-12-04 18:31
#17

#16 Redan gjort i #4, #6 och #8.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Bappho
2015-12-05 14:12
#18

Och du fick ditt svar här #9

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Sommarek
2015-12-05 19:25
#19

#18 Alltså kan man tala om absoluter om man är på ett viss vis. Ja, då har jag mitt svar. Jag antar då att det bara är en eller två som tillåts göra detta.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Bappho
2015-12-06 12:06
#20

Hittills som Sajtvärd har jag endast tagit bort inlägg med reklam och kastat ut en enda person som diskuterade positivt om pedofili, så att säga att endast en eller två tillåts göra dittan och dattan är rent skitsnack. Att man sen inte alltid får medhåll, det får man bara tåla.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Annons:
Sommarek
2015-12-06 16:26
#21

#20 Det handlade ju inte heller om vilka inlägg som får vara kvar. Men du menar alltså att jag ljuger när jag säger att det bara är högt i tak för somliga?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Bappho
2015-12-06 16:36
#22

#21 Skriver jag att det är skitsnack så är det precis det jag menar.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Sommarek
2015-12-08 11:42
#23

#22 Precis som med dina påståenden om "högt i tak" och "man får inte använda absoluter", med andra ord. Vilken överraskning.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Upp till toppen
Annons: