Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 4780 ggr
tifa666
11/16/15, 10:18 AM

Förbannelseritual eller förbannelsebesvärjelse!

Hej jag planerar en färbannelse just nu. 

Vad bör jag tänka på? Det är första gången jag gör en.

Vad är skillnaden på förbannelseritual och förbannelsebesvärjelse?
Eller kan jag göra båda? 

Tipsa mig om allt kring förbannelser!

Annons:
Valkyrija
11/16/15, 10:22 AM
#1

Jag tror inte att någon här kommer hjälpa dig med detta tyvärr. Förbannelser är inget man bör hålla på med. Tänk på att allt slår tillbaks till dig x3 oavsett om det är kärlek och ondska du ger ut.

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

tifa666
11/16/15, 10:24 AM
#2

Hmm är du säker?

Den som jag tänkt förbanna förtjänar det tycker jag. Är verkligen inte obefogat liksom.

Valkyrija
11/16/15, 10:29 AM
#3

Det spelar dessvärre ingen roll hur mycket personen kanske förtjänar det. Om du lägger en förbannelse på någon så får du x3 tillbaks. Och tro mig, elaka människor får tillbaks ändå av karma 🙂 
Du kan ju alltid göra en spegelritual men den får du fråga andra om för jag vet inte hur man utför den 😐

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

tifa666
11/16/15, 10:37 AM
#4

Okej tack för din input. Vi får se vad jag gör. Sugen på att göra förbannelsen ändå men blir lite nojjig ha ha..

Får läsa lite om spegelritual då!

Ganna
11/16/15, 11:07 AM
#5

#2 Vi har sagt det förut; det är helt okej att diskutera alla aspekter av trolldom här, även förbannelser. Trefaldighetslagen är en del av den wiccanska sfären och omfattas inte nödvändigtvis av alla häxor. Karma är inte heller ett tillämpligt begrepp. Så i framtiden, undanhåll dig från sådana svepande omdömen.

TS: Jag säger som jag brukar göra vilken trolldom det än gäller; om du måste fråga specifikt efter en metod här inne, är du med all säkerhet inte redo att utföra den.  När du känner dig redo/om du struntar i det jag skriver; börja med en divination.

Sen så vill jag påpeka att det är lämpligt att ha uttömt alla vardagliga möjligheter först, många har en tendens att hoppa direkt till magiska metoder.

Men du får säkert andra svar från andra härinne och gör som du vill.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Valkyrija
11/16/15, 11:18 AM
#6

#5 antar att det är mig du skriver till. Jag har inte sagt att det inte är okej, jag sa att förmodligen kommer ingen här hjälpa TS med en ritual eller formel för att skada någon annan. Jag hänger inte här inne speciellt ofta heller för den delen så jag vet inte vad ni sagt och inte 🙂

Det jag skriver är det jag lärt mig och det jag har kunskap om. Det är inte bara wiccaner som "tror" på trefaldighetslagen. Vill TS skicka en förbannelse på någon så för all del, jag varnar bara och säger att jag inte anser att det är okej att skada någon annan oavsett hur elak den personen varit. Jag känner en hel del folk som jag gärna skulle vilja lägga en förbannelse på men jag låter bli av anledningarna jag nämnt ovan 🙂

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
Bappho
11/16/15, 11:19 AM
#7

Något att tänka på är vilket resultat man vill ha i slutänden. Inte alltid en förbannelse är rätta medicinen även om man hett känner att man vill göra en.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Ganna
11/16/15, 1:39 PM
#8

#6 Ja, det ska stå "#1", helt rätt.

Visst finns det fler än wiccaner som tror på trefaldighetsregeln, men det är i den wiccanska sfären den har sitt ursprung. Ditt inlägg var dock svepande och din åsikt framstod som något allmängiltigt - vilket den inte är. Historiskt och kulturellt kan man säga att den är en marginalitet m.a.p. magi i olika traditioner och system, även om den i vår tid fått stort genomslag.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Bappho
11/16/15, 3:57 PM
#9

Här kan man läsa vad som står i forumets regler: http://haxor.ifokus.se/about?discussions-1

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Valkyrija
11/16/15, 4:08 PM
#10

Som sagt, är inte medlem på denna sajt längre. Antog bara att folk inte skull ge tips om hur man skadar andra och för mig är trefaldighetsregeln väldigt viktig men nej, alla tror givetvis inte på den 😉

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

NiklasTyreso
11/17/15, 12:32 AM
#11

Jag har uppfattat trolldom och häxkonst som globalt förekommande, så det har säkert under lång tid funnits häxor i Asien som både trott på karma och ägnat sig åt trolldom. Det ena måste inte utesluta det andra. I vår tid blandas trosuppfattningar och traditioner mer än tidigare genom globaliseringen, men människor har i alla tider tagit de traditioner de haft till hands och blandat med nytt som var inne och gångbart just i deras tid. Det finns inga statiska oförändrade traditioner.

dennas
11/17/15, 12:47 AM
#12

Är förbannelsen viktigare än resultatet? Jag tror att du skulle bli mera hjälpt om du beskriver problemets/personens art än din önskan att utföra en förbannelse…

Manutar
11/17/15, 6:25 AM
#13

Jag håller med #12, berätta vad det är du egentligen vill åstadkomma så är det nog lättatre att svara. Och om du blir nojjig bara nån nämner trefaldsregeln så bör du nog se upp, för det är lätt att sen efteråt bli paranoid och straffa sig själv. Jag tror inte på trefaldsregeln och lever/utövar inte efter den, men jag tror absolut på att man psykologiskt kan fördärva sig själv genom rädsla och dåligt samvete.

Annons:
tifa666
11/17/15, 8:33 AM
#14

det är inget som jag skulle skriva öppet här kanske. men det handlar om olika grova övergrepp han gjort..

Bappho
11/17/15, 9:00 AM
#15

#11 Självklart är det helt okej att tro på både karma och "gånger tre-regeln", men den diskuteras inte här. Tyvärr förstör det var tråd som handlar om trolldom i någon form och gör så att ingen vågar ställa frågor eller diskutera det ämnet, vilket är ganska dumt då det här är ett forum för häxkonst.

Tyvärr respekteras inte reglerna så alla som frågar blir påhoppad i vilket fall. 

#14 Utan att veta något om just ditt problem så kan jag allmänt svara att en förbannelse på en redan sjuk/skadad person kan ibland slå fel och göra personen än mer obalanserad. Men ibland kan det vara ett sätt att faktiskt stoppa en farlig person. Stoppa personen i en spegel-låda kan ju vara en idé.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

tifa666
11/17/15, 11:02 AM
#16

Han är farlig. Och jag är rädd att han kommer utsätta fler.

Berätta mer om spegellåda!

Joggan
11/18/15, 6:51 AM
#17

…jag hålla med med Bappho!

Ofta är det ju så att en person är redan under trolldomsinverkning genom någons mörka makt i den fall skulle skottet går till fel person!

T.ex inom demonologien ha man ju denna uppfattning att dem påverka mänskorna för att de ska skada andra!

Spegellådan…

http://www.noaiddi.com/bokguide/eDocuments/mirror-box-to-bind-an-enemy/

Bappho
11/18/15, 11:31 AM
#18

Kan inte låta bli att länka till dessa spegelaskar.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

therootdoctor
11/18/15, 11:36 AM
#19

Märkligt att det oändliga tramset aldrig ska ta slut. Detta är ett forum för praktisk magi och trolldom och inte gissningar-Ifokus eller moralfilosofi-Ifokus.  Har man inte själv lång erfarenhet av praktisk magi är man knappast kvalificerad för att varna för de faror sån praktik för med sig utan snarare en missionär för religiösa föreställningar utan grund i verklig erfarenhet.  

Naturligtvis ska tifa666 få tips om hur hen kan försöka sätta stopp för en farlig man. 

Du behöver namn, bild och något som X rört. Klistra fast det X rört vid fotot och döp det med hans namn. Tag sedan en svart tråd och vira runt bilden medan du koncentrerar dig och ber att hans ska bindas från att att göra X igen och att det ska verka livet ut. Tråden ska vara lång och det ska ta tid. Begrav den sedan på en kyrkogård när månen är mörk och be de döda hålla ner honom. Alternativt gräv ner det utanför en polisstation eller fängelse och be de andar som håller till där att ta hand om honom.  

Om du är tillräckligt motiverad kommer det att fungera utmärkt.

Det är förstås inte samma sak som att hämnas och få personen att lida såsom han orsakat lidande men precis som vilken vapenhantering som helt kräver sådana lite mer kunskap för att inte göra sig själv illa i långa loppet.

 Lycka till.


Valkyrija
11/18/15, 11:47 AM
#20

#19 Jag är lärling hos en extremt duktig och lärd häxa. Det jag säger kommer knappast från tomma intet. Du kanske själv ska låta bli att prata om saker du inte vet något om? Du känner ju knappast mig och har ingen aning om mina erfarenheter och kunskaper?

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
therootdoctor
11/18/15, 2:36 PM
#21

Nej, men dina inlägg säger en hel del om hur lite erfarenhet du själv har, Alyssa. Speciellt när det gäller ämnet förbannelser men även när det gäller att lägga sig i saker när man inte har där att göra eller kan något om det. Om din lärare är så duktig som du säger så hedrar du hen knappast genom att peka finger, rapa upp barnsliga härskarmetoder som att "inte skada" - ens om det gäller allvarliga situationer - och vifta med religiösa snuttefiltar som"trefaldiga lagen".  Men vi kan ta upp diskussionen igen om 10-15 år så får vi se.  För det tar minst så lång tid av praktik, träning och erfarenhetssamlande för att lära sig något om hur det som vanligen kallas "magi" verkligen fungerar.  Notera att detta är sagt i all välmening.


Valkyrija
11/18/15, 6:05 PM
#22

Härskarmetoder? Jag har lärt mig att det är fel att kasta förbannelser över folk. Kastar du en förbannelse över någon så är du ju inte bättre själv? Eller? Det är i alla fall min synpunkt på saken. Jag pekar heller inte finger utan berättar om mina åsikter men det kanske jag inte får?  Jag har själv råkat väldigt illa ut och har velat kasta förbannelser på folk men har låtit bli av anledningarna jag skrivit tidigare. Och nej, jag har ingen erfarenhet när det kommer till förbannelser och så kommer det med all säkerhet förbli 🙂 Enligt mina erfarenheter har folk som skadat mig fått tillbaka ganska rejält utan att jag behövt göra någonting åt saken 👍

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

therootdoctor
11/18/15, 6:37 PM
#23

Ja. Härskarmetoder. De är intressanta att studera. 

Så du menar att du är bättre än andra om du känner till någon som begår övergrepp, vet hur du ska göra för att sätta stopp för det när inga andra metoder fungerar och blir tillfrågad om hjälp men nekar? Och bättre än den som försöker ge tillbaka på sin våldtäktsman när polisen sviker?  I de fallen är feghet och inkompetens en vanligare orsak att låta bli snarare än ett aktivt val utifrån en elitistisk och ytlig moralfilosofisk  illusion om att man är en bättre människa. 

Eftersom du verkar njuta av att de som försökt skada dig ändå råkat illa ut så är det tveksamt om du ens vinner bra-poäng inom den moralfilosofin. :-) 

Men du kanske syftar på lekstugesituationer där någon kastat lera och räckt ut tungan? Där kan man ju kosta på sig att leka storsint emellanåt. ;-)

Frågan är hur du vet att en förbannelse kan skada eller ens komma tillbaka om du inte själv har någon erfarenhet av saken? Eller du kanske menade att det var din åsikt snarare än vetskap? Isåfall missförstod jag dig. :-)


Valkyrija
11/18/15, 7:01 PM
#24

#23 Jag har ALDRIG påstått min vara bättre än någon. Visst, om man blivit våldtagen är ju det helt klart en sak men JAG skulle aldrig lägga en förbannelse ändå. En spegelritual skulle jag kunna göra men inte mer än så. Om du anser att jag anser mig vara bättre för att jag inte vill lägga förbannelser på folk så får det stå för dig i så fall. 

Vad har jag skrivit som får det att framstå som att jag njuter av att de som skadat mig fått tillbaks? Och vad är det för lekstugesituationer du pratar om? Du har ingen aning om vad jag råkat ut för i mitt liv så sluta spekulera kring det. 

"Och nej, jag har ingen erfarenhet när det kommer till förbannelser och så kommer det med all säkerhet förbli Glad" du kanske missade den delen av det jag skrev? Som jag också sagt innan, jag är lärling hos en häxa som berättat en hel del för mig. Lika så många andra. Vad jag dock vet är att om jag gör något så får jag det tillbaks oavsett om det är ont eller gott och samma sak med karman, jag behöver inte lägga en förbannelse på någon som skadat mig för att de ska få tillbaks, de får tillbaks ändå.

Du får också gärna tala om för mig vilka härskarmetoder jag använt. Det känns ganska viktigt för mig att veta då det aldrig varit min mening att använda mig av några sådana. 

Du är väldigt dryg och otrevlig för någon som påstår att allt den skriver är "i all välmening" 🤔

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Atropa
11/18/15, 9:03 PM
#25

Vilket infekterat inlägg detta blev :( tråkigt…

therootdoctor
11/18/15, 9:50 PM
#26

Du verkar inte se det själv. Men du menar att du är bättre än den som kastar en förbannelse trots att du medger att du inte har en aning om vad förbannelser är. Läs själv:  "Kastar du en förbannelse över någon så är du ju inte bättre själv?".

Det jag tycker är tråkigt med åsikter som dina är att de dyker upp när någon söker hjälp trots att du inte har den blekaste aning om något som har med saken att göra. Att du är lärling till en "häxa" och "hört av andra" som ett slags legitimitet för dina åsikter är väl i det närmaste ett skämt. Hälsa den häxan att du behöver en lektion i att det inte är beteckningen "häxa" som gör en till häxa utan de kunskaper man skaffar och de erfarenheter man får när man använder dem. 

Dessutom behöver du en lektion i vad spådom är om du inte tror att det går att få en inblick i livet hos andra. Det visar än mer på den lekskolenivå dina uttalanden kommer ifrån och att det inte har någon förankring i praktik över huvud taget. Inte för att spådom behövs i ditt fall då dina ord tydligt visar något du inte ens tycks se. 

Du varnar för något du inte vet något om och pratar om saker du inte har någon erfarenhet av. Varningar ger sken av att du har kunskap eller erfarenhet  eller åtminstone tillgång till den via din "extremt duktiga och lärda häxa". Det är en härskarteknik.   

Tyvärr är diskussionen redan infekterad då okunniga "lärlingar" lägger in sina fördomsfulla rädslor och ogenomtänkta åsikter när någon söker hjälp. Sånt ökar bara den obefogade rädslan för att lära sig något på riktigt och bidrar till att spä på den negativa dramatik som inte alls gynnar svenska utövare. Därav den befogat hätska tonen.


Valkyrija
11/18/15, 10:12 PM
#27

Jag anser inte att man är bättre om man med vilje skadar andra, det är min åsikt och som sagt, tycker du att jag anser mig vara bättre än andra då så får du anse det. Det är din syn på saken.

En förbannelse är en förbannelse, oavsett anledningen till att folk vill kasta den. Så jag får inte ha åsikter kring saker som jag hört av andra? Jag måste alltså genomgå allt själv? Jag måste ha gjort varenda misstag för att kunna ha en åsikt om det? Om någon säger åt mig att det är farligt att göra någonting, måste jag då göra det ändå för att jag ska själv ska få kunna få lov att yttra mig om saken? 

Så du har alltså tagit dig friheten att spå mig?? Fy vad lågt!! Jag vet vad spådom är, jag håller själv på med det men skulle ALDRIG spå någon utan personens tillåtelse!! Du besitter verkligen ingen moral alls eller?!?

Öööh…? Är det en härskarteknik att jag talar om varifrån jag fått informationen? 

Vad som ökar den "obefogade rädslan" att yttra sig är när folk beter sig som dig. Du kommer med personliga antaganden kring mig och det har du ingen rätt till. Du känner inte mig och har ingen aning om vilka erfarenheter jag har eller det kanske du fick när du spådde mig?? Jag har inte menat något elakt alls i vad jag skrivit. Visst, det första jag skrev kanske var skrivet på ett sätt som folk kan ses som allmängiltig och det var dumt. Men jag har fortfarande all rätt i världen att dela min åsikt för helt okunnig är jag inte.

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
Valkyrija
11/18/15, 10:20 PM
#28

Jag fattar inte varför det ska bli en sådan jäkla diskussion kring detta. Om någon anser att jag har fel, fine, informera mig då om eran sanning på ett schysst sätt istället för att komma med en dryg ton när jag inte menade något illa alls? Informera mig så kanske jag ändrar åsikt men inte tusan kommer jag lyssna och ta till mig av saker som någon som är dryg och uppenbarligen ser ner på nya inom häxvärlden säger. Det säger väl kanske lite sig själv?? Ingen föds fullärd vilket jag trodde att häxor av något visste.

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

therootdoctor
11/19/15, 9:56 AM
#29

Varför tror du att magi handlar om åsikter? Det är ett hantverk. En hammare är inte en sked oavsett din åsikt om saken. Får du ha åsikten att en sked används till att hamra med? Absolut. Men att höra på det i en diskussion hantverkare emellan blir trist och störande. Jag har inte spått dig, nej. Men är man med i leken, får man leken tåla och det är bättre att du lär dig det nu om du ska leka med häxor och magi. Moralfilosofi är ytterst sällsynt utanför new age kretsar.


HellaBella76
11/19/15, 10:12 AM
#30

Fick plötsligt en enorm lust att ge mig in i "leken" men.. e nog bäst att jag kniper igen.. då jag upplever att "jag vet bäst" verkar va något som e viktigt för vissa att framföra här..

HellaBella76
11/19/15, 10:13 AM
#31

Men det bubblar o pyr inom mig..

tifa666
11/19/15, 10:30 AM
#32

therootdoctor, jag har inge saker här som han vidrört. det enda jag har här som han rört är min kropp. funkar det att ta typ en nagel, hårtuss eller något sånt?

Valkyrija
11/19/15, 10:30 AM
#33

Man kan väl fortfarande ha åsikter om utförandet av hantverket och lika så om vad det skapas för? Om du smider ett redskap för att skada någon, det får jag väl tycka är fel? Och vadå är man med i leken får man leken tåla? Jag trodde häxor var fredliga varelser med ett stort hjärta och med tanke på hur du beter och vad du säger så motbevisar du mig ganska rejält där. Men med tanke på min okunnighet så är väl risken stor att jag fått även det helt om bakfoten :) Du kan säga vad du vill, du kan få bete dig hur du vill(kasta förbannelser, spå folk som inte är medvetna om det etc) men det är inte så jag väljer att leva och bete mig :) Jag tänker inte fortsätta denna diskussion med dig nu i alla fall. Vi har olika syn på förbannelser och vad jag säger spelar ju ändå ingen roll då jag bara är en okunnig och feg "lärling". Eller hur va det?

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Manutar
11/20/15, 6:59 AM
#34

#33 Om du tror häxor är "fredliga varelser" överlag har du vekligen fått det om bakfoten. Visst. alla har olika personlighet, vissa är fredliga, vissa inte, men häxkonst är inte alls gulligt och snällt eller fredligt.

Annons:
Valkyrija
11/20/15, 9:02 AM
#35

#34 Ojdå, den typen av häxor vill inte jag ha något med att göra! Va besviken jag blev. Jag ser mig själv som pagan, jag skulle aldrig medvetet skada någon. Tvärt om. Men som du säger, alla är väl olika. Man väljer sin egen väg och gör vad som känns rätt för en själv :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Gaula
11/20/15, 10:35 AM
#36

Alyssa, om du befinner dig i en situation där du kan välja att skjuta en terrorist eller bara stilla stå och på när han spränger sig själv och 50 andra oskyldiga i luften. Vad gör du då?

Valkyrija
11/20/15, 11:53 AM
#37

Självklart gör jag något åt saken men jag ser inte vad det har med denna diskussionen att göra? Att lägga en förbannelse över någon är i min värld inte den samma som att i stundens hätta skydda sig själv och andra. En spegelask skulle jag kunna tänka mig att göra men inte lägga en förbannelse över någon i efterhand. Men nu tänker jag faktiskt lämna denna sajten. Folket här är inte som jag trodde och jag hör verkligen inte hemma här så jag tackar för mig. Vill någon fortsätta diskussionen så är ni välkomna att skicka PM till mig :) Tack för mig.

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Demonolater
11/20/15, 9:10 PM
#38

http://wizardforums.com/Thread-The-Summoning-of-Set-Typhon-To-Strike-One-s-Enemies

Min vän gjorde denna ritualen. Efter 2 månader så dog personen av överdos.

Manutar
11/21/15, 10:07 AM
#39

#35 Den typen av häxor? Det är som att säga att du inte vill ha med snickrare att göra. Om du tror baserat på mitt inlägg är en häxa som förbannar folk så tror du fel, men häxkonst är inte per definition fredligt alls. Historiskt sett är det tvärtom.
Sen om man vill grena ut denna diskussion lite mer så kan vi ju också diskutera vad en förbannelse egentligen är :D Det finns ju nästan lika många definitioner som utövare. Nån kan säga att allt utom bön eller sändninga av "ljusochkärlek-energier" är att förbanna.
Jag tycker det är väldigt tråkigt om du lämnar sajten Alyssa. Det är BRA att alla inte har samma åsikter om saker. Men jag vet inte… Har du kollat wicca i fokus? jag har en känsla av att du kanske kan trivas där bättre.

Valkyrija
11/21/15, 10:50 AM
#40

#39 Nej men du skrev att häxkonster inte alls är snällt och fredligt. Och nej, för min syn på häxor är inte den samma som framkommer här :/ I min värld är häxor fredliga och jag vet att dessa finns fast de verkar inte som att så många av dem är här på just HiF. Jag tycker också att det bra att inte ha samma åsikter men här blir jag ju kallad feg, okunnig etc och det gör det inte det minsta kul att vara kvar. Ja, jag har kikat in Wicca iFokus men jag är inte wiccan så jag hör inte hemma där heller riktigt. Tack för tipset i alla fall :) Håller på att starta upp en ny sajt som riktar sig mer till vad jag anser mig vara. Får hoppas att det blir lyckat ^^

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

therootdoctor
11/21/15, 1:14 PM
#41

Tifa666: nej, använd inget från dig själv som ett personligt spår. Bild, fullständigt namn, adress och födelsedata på mannen kan räcka. Ta det du kan få tag på. Har det inte fungerat efter ett par månader får du lägga ut något där han passerar över eller vid sidan av det.


Annons:
Manutar
11/22/15, 6:03 AM
#42

#40 Det är en person som kallat dig feg osv. Och här finns en mycket verierad syn på häxor, något som diskutersts allt för mycket :D Och om du läser på om häxor och häxkonst mer allmänt och historiskt så kommer du se att det faktiskt inte är fredligt, även om man KAN använda det fredligt. Jag själv helar och hjälper folk på många olika sätt. Men jaja, det är tråkigt om du lämnar så snabbt, men om du inte trivs så är det väl bäst.
Förlåt TS för den utgrenade diskussionenn :)

[Moon Light]
11/23/15, 5:10 PM
#43

Jag måste få fråga er i tråden som ger råd om förbannelser och nu är jag långt ifrån oerfaren inom området med mina trettio år bakom mig med magiskt och Shamanskt arbete.

Jag blir aningen bedrövad över att ni delar med er av hur man utför förbannelser i ett öppet forum som precis alla kan läsa på för det kan komma i orätta händer,det kan komma till nån som inte hanterar,det kan komma till nån som har fullt med mörka entiteter med sig och det kan ställa till en himla massa om det här hamnar i orätta händer.

Jag går sedan många år  lärling i Navajo hos en shaman och jag har fått lära mig den hårda vägen att man aldrig,aldrig  lämnar ut hur man går till väga just för det kan hamna hos både sjuka människor eller användas i helt fel syften så hela förbannelsen fullständigt kan gå åt h-vetet uttryckligen sagt och det här borde ni verkligen vara medvetna om som jobbar med och som dessutom har mångårig erfarenhet.

Jag delar aldrig med mig av min kunskap inte ens på dom dolda forumen jag driver här på i fokus eftersom det både kan komma fel och användas i helt fel syften så här måste vi verkligen vara försiktiga med vad det är vi skriver och delar med oss av till andra.

Jag delar inte heller med mig till klienter och samma sak där det kan komma alldeles fel och man får verkligen vara noga och vaksam på vad det är man förmedlar när det kommer till förbannelser och svart magi.

Åtar jag mig en lärling så  går det under många många år innan han eller hon får ta del av för här gäller det att vara vaksam på vem det är man förmedlar kunskapen till.Man ska vara så innerligt säker på att kunskapen används på rätt sätt.

Jag kan omöjligt tro att ni medvetet vill att det ska komma i orätta händer och har man insikten och kunskap av konsekvenser så delar man inte med sig i forum där vem som helst kan läsa och ärligt så tror jag ni bara menar väl men tänk efter vad det är ni lär ut för det här är nåt som verkligen kan orsaka stor skada när det hamnar fel vilket det gör i forum där precis vem som helst kan läsa.

Alyssa,ingen kan spå eller läsa av dig mot din vilja och det finns metoder man kan använda för att stoppa personer som nyfiket vill tränga sig på och på så vis står dom där med helt fel information.Olika former av  beskydd helt enkelt som jag använt mig av i många många och år och det är riktigt roande att se hur fel folk kommer som inte har tillträde till den äkta informationen😃.Ett tips bara för det kan vara bra att ha så slipper man inkräktare som inte kan låta bli att gå in på andras privata där dom öht inte har att göra  🌺😎

Bappho
11/24/15, 8:45 AM
#44

#43 Om folkmagi inte ska få diskuteras på öppna eller för den delen stängda forum så är det kanske dags att vi stänger dörrarna och vrider om låset till de allmänna biblioteken också.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Ganna
11/24/15, 10:01 AM
#45

#43 Sen så kan boteritualer vara betydligt farligare att utföra för den oerfarna som råkar ha talang - men när folk frågar efter det, snubblas det nästan i iver att dela med sig.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

therootdoctor
11/24/15, 10:27 AM
#46

#43  Det är möjligt att den Navaho som lärde ut till dig var av den åsikten. Många Cherokees skulle inte hålla med.  Så åsikterna går lika mycket isär på andra sidan Atlanten. 

Teknikerna finns överallt att läsa och hur "farligt" det blir är på samma sätt som inom kampkonst och boxning.   Varför inte lära ut till någon hur man knyter näven och sopar till den som begår övergrepp om ingen annan kan eller vill göra något?Jag vet att många här inte alls tycker det är samma sak och att förbannelser och svart magi är mycket farligare, värre, hemskare, har värre konsekvenser för ens odödliga själ än fysiska och verbala handlingar. Det är felaktig, förslavande och i viss mån farlig tro.  Dessutom finns det medicin och sjukvårdspersonal för att ta hand om skadorna som kan uppstå såväl i den medicinska världen som i den magiska.  

Att det här skulle vara kunskap i "fel händer"… Mja, du oroar dig i onödan. Vassa knivar finns överallt. Det är bara en liten procent som använder dem "fel". 

Efter 20 år i branchen varav 10 år på den internationella arenan så kan jag konstatera att det inte finns några hemligheter när det gäller ritualers yttre form.  Så med all respekt så borde du se dig lite mer om i världen. En bra början är USA och världens största forum för folkmagi: 

forum.luckymojo.com

titta speciellt under rubrikerna "Ask us for conjure help with…".

Sedan en titt på youtube. Där hittar du instruktioner på världens alla språk om allsköns svart magi av alla kalibrar. 

Det är bättre att inse att dessa saker redan florerar över allt, låta den som behöver slåss få lite hjälp och sedan ta det därifrån än att låtsas som att de ritualformer och materialkunskaper man sitter på är hemligheter och "speciella". Om man inte driver en religiös kult förstås. I det fallet kan jag förstå varför det skulle vara viktigt.


therootdoctor
11/24/15, 12:30 PM
#47

Och på tal om att skada så kan man reflektera över sambandet mellan våldsamma fysiska lekar hos barn och de första travande försöken hos en som tar till magi för att stoppa våld eller annat övergrepp.  I DN skriver Mats Olsson idag i sitt inlägg "Alla barn behöver vilda lekar" såhär:

"Det finns inget enkelt samband mellan barns lekar och hur de blir som vuxna – få områden är mer beforskade. I dag är den största fara att barn tappar tilltron till vuxenvärlden. Välmenande pedagoger och föräldrar riskerar att uppfostra en generation av hycklande ögontjänare som kan rapa upp värdegrunden i sömnen men som inte har kontakt med sina mörka känslor."

Jag tycker det senare passar är en form som man ser hos många svenskar oavsett om de är nyshamaner, medium, vita häxor eller helt "vanliga" människor.


Gronstedt
11/24/15, 1:12 PM
#48

#47: Word! 

Så länge man försöker låtsas att alla alltid är snälla och goda och bara vill väl, och förnekar att vrede, hat och hämnd är viktiga, naturliga och självklara delar av livet, skapas ytliga halvpersoner som inte har en aning om hur man hanterar det svarta och jobbiga. Bara den som verkligen hatat kan fatta ett vettigt beslut om hur man ska hantera det man hatar. Först när man accepterat sin vrede kan man välja att eventuellt lägga bort den. Att gå vidare är klokt, men att förlåta är långt ifrån alltid det rätta.

TS, att förbanna för att hindra personen att upprepa sina fel är en sak, att förbanna för att straffa en annan, att förbanna för att hämnas en tredje. Dina skäl till att utföra förbannelsen är viktiga, för att du ska kunna känna dig självtrygg och stolt efteråt. Oavsett ditt skäl måste du ha en stark övertygelse inom dig själv om att det du gör är rätt och befogat. Om du är osäker och vacklar, eller om du innerst inne tycker att dina motiv inte är så snygga, kommer du att må dåligt efteråt. Så oavsett vilken metod du väljer, tänk dig noga för och res skydd kring dig själv, som du tryggt kan upprätthålla utan att bli osäker.

Annons:
wissan
11/24/15, 3:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Vilken jädrans BRA tråd….mycket bra och matnyttigt i den….

Allt har inte en mening om du inte ger det en……

Atropa
11/25/15, 5:35 PM
#50

Alltså vad är det för snack om hur en häxa är? är ju samma som att fråga hur en människa är - helt beroende på vem du träffar. Bara för att du är en så kallad häxa är du inte annorlunda. Känner mig typ stött när vissa uttrycker sig om att häxor är onda :s

Manutar
11/26/15, 7:11 AM
#51

#50 Vem har sagt att häxor är onda? Ingen i denna tråd vad jag kan se i alla fall. Själv skrev jag att häxor inte är fredliga per definition, menar du kanske det? Det betyder knappast samma som att de är "onda". Även om man skulle vara nån som hjälper folk behöver inte det betyda att man är en fredlig människa, vad nu det betyder egentligen.

HellaBella76
11/26/15, 7:30 AM
#52

Alla är vi individer som bär på olika ryggsäckar.. vilket innebär att vi inte är stöpta i samma form! Så att påstå att det finns en exakt mall för hur en individ tänker/känner/upplever/lever.. går det?

Atropa
11/26/15, 10:24 PM
#53

I tråd #34 är du väldigt övertygande om det, men Jag kanske missuppfattade?

Manutar
11/27/15, 6:15 AM
#54

#53 Ja du missuppattar och tydligen så har vi olika uppfattnng om vad ord betyder också.

#52 Nej det går inte. Men häxa är ett begrepp med en definition,  och att påstå att "häxor är fredliga varelser" är felaktigt.  Men detta har diskuterats så mycket här inne att jag inte tänker ge mig på det i ännu en tråd. det blir bara tråkig repetition.

Bappho
11/27/15, 8:58 AM
#55

Det är bara i den sekulariserade västvärlden man inte längre vet vad en häxa, trolldomsutövare/(valfritt ord för vad det kallas för i andra språk) är.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Annons:
Atropa
11/29/15, 8:24 PM
#56

#54 vad menar du med ord? Vilka ord?

Manutar
11/30/15, 7:22 AM
#57

#46 Jag menar att du läser att jag skrivit att häxor är onda och det har jag inte. Du läser in något i de ord jag använt som jag inte håller med om.

Atropa
11/30/15, 9:24 PM
#58

"Om du tror häxor är "fredliga varelser" överlag har du vekligen fått det om bakfoten. Visst. alla har olika personlighet, vissa är fredliga, vissa inte, men häxkonst är inte alls gulligt och snällt eller fredligt." Tycker det låter så

Gronstedt
12/1/15, 11:12 AM
#59

#58: Menar du att det som inte är "gulligt och snällt eller fredligt" på något sätt är "ont"?

Manutar
12/1/15, 12:56 PM
#60

#59 Precis.

#58 så jag säger det igen: Ja du missuppattar och tydligen så har vi olika uppfattnng om vad ord betyder också.

Upp till toppen
Annons: