Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1762 ggr
Jalaxa
11/9/15, 11:01 PM

Elementet Vatten

Hej! Jag är en Skorpion och jag tror att jag har elementet vatten, vatten har alltid haft en helande känsla för mig som att den sköljer bort smärta och sorg tillfälligt. Jag har alltid älskat när det regnar och är fuktigt ute  men en sak är jag väldigt fundersam över. Jag är livrädd för vatten.  Jag får lätt panik när jag badar och det är även i grundvatten,  Är jag vattenelementet även fast min starka rädsla för de?Finns det något sätt att ta reda på vilket element jag verkligen är? Jag har även funderat på om min starka rädsla är från ett tidigare liv tex att jag har drunknat eller liknande för jag har inte varit med om något farligt alls när det gäller vatten. 

Många frågor snurrar i mitt huvud, känner någon likandant? :)

HjärtaJalax & ZeroHjärta

Annons:
Manutar
11/10/15, 6:44 AM
#1

Hejsan! Själv tänker jag inte på element riktigt likadant som du, att man "är" eller "har" något element. Det känns lite konstigt för mig, även om jag nog kan hålla med om att man kan dras till något element mer än andra. Själv tänker jag att balans mellan elementen är något att eftersträva och att de alla ju finns i mig.
Detta att du är livrädd för vatten… Har du någon gång varit nära att kvävas? Tex varit i ett brinnande hus där det har varit svårt att andas? Det har forskare kommit fram till, att det lämnar ett psykologiskt märke som kan övergå i rädsla för vatten. Hittade tyvärr inte artikeln där jag läste om detta för ett par tre år sedan, och den skulle ha varit på finska (som du kanske kan, vad vet jag).

[Phi]
11/10/15, 2:11 PM
#2

Skorpion och vatten sammankopplas (även om alla så klart inte håller med om den kopplingen).

http://astrologi.be/skorpionen/

Jalaxa
11/10/15, 7:13 PM
#3

#1 jag har aldrig utsatts för att kvävas eller liknande

HjärtaJalax & ZeroHjärta

therootdoctor
11/11/15, 3:26 AM
#4

Ställ ditt horoskop så ser du hur elementen är fördelade i övrigt hos dig. Du kan lika gärna ha ett helt annat element som dominant. Inte för att det behöver ha med din rädsla att göra. Den kan lika gärna härröra från nått minne eller annat sluddrigt i ditt undermedvetna.


Upp till toppen
Annons: