Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1051 ggr
Saris89
10/28/15, 7:05 AM

halloween

Någon som har några idéer inför helgen som man kan göra med hela familjen? :) Vad skall ni göra? :)

Annons:
fridelfina
10/28/15, 5:18 PM
#1

Gröpa ur en pumpa och göra en lykta att sätta ute, köpa hem en påse godis till alla monster som kommer att knacka på vår dörr och säga "bus eller godis" eftersom vi inte vill ha några bus. Barnen är så stora nu så det lär blir jag som får klä ut mig till häxa och öppna när de knackar på! 😎

Vad har du själv tänkt att göra?

 
 

Saris89
10/28/15, 5:22 PM
#2

Jag har inte den blekaste aning!! Får väl bli att gå en bus eller godis runda o sen festa till det med film och det nyfunna godiset :)

NiklasTyreso
10/30/15, 10:04 PM
#3

I min familj är tradition att ta hand om förfädernas gravar och hålla dem och deras minne fint, inte bara på allahelgona. Igår åkte jag och mitt barn de 11 milen till gravarna för att tända ljus och slippa trängseln i morgon. Kanske väcker minnena känslan som man hade när man träffades, men jag vill tro att det är deras närvaro jag känner av vid gravarna.

fridelfina
10/31/15, 8:16 PM
#4

Mm, det har också jag gjort. Varit på 2 gravar och 1 minneslund. Måste säga att trots att det var mycket folk på kyrkogårdarna (det var 2 olika) så kändes det ändå bra. 

Jag har en vana att skriva ord, dikter på de gravljus jag tänder och så har jag spelat "Dance in the graveyards" med Delta Rae!

"When I die, I don´t wanna rest in peace, I wanna dance in joy, I wanna dance in graveyards…."

 
 

fridelfina
10/31/15, 8:25 PM
#5

Måste dela med mig av en till låt av denna grupp!

 
 

Bappho
10/31/15, 10:28 PM
#6

Här gör vi allt från att besöka kyrkogården till att stå och karva ur pumpor. Annars är jultiden den tiden jag bjuder in de döda i stugan.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Annons:
Manutar
11/1/15, 10:10 AM
#7

Hoppas ni alla hade en fin Halloween eller Samhain eller vad ni nu firade. Själv var jag på maskerad igår hos en vän, dansa och festa. Nån gång nästa vecka ska jag ha en egen "skördefest" , Kekri, där de döda bjuds in. För mig är denna tid, från ungefär nu till nån gång i Januari, de dödas och särskilt förfädernas tid.

wissan
11/1/15, 11:14 PM
#8

Fullmånen  27 oktober, Vintersolståndet 22 dec,  och Midvinters fullmåne 24 jan  2016.  är dagar då man firade, hedrade, ärade de döda i norra Europa…förr i alla fall…samt 1 nov…..men det beror ju, vilken tro man har och vilken tradition man vill följa.

Allt har inte en mening om du inte ger det en……

Saris89
11/2/15, 5:43 AM
#9

Här blev det att gå bus eller godis (min dotter är bara 3 år gammal) så vi gick till mitt jobb (jobbar med äldre) och det uppskattades till 110%. Dom blir så glada när det kommer småttingar som livar upp för en stund. Påvägen dit stannade en man oss och sa "måste säga att ditt barn är otroligt fin i sina kläder" vill ni ha lite godis? Så gick han upp och hämtade en full godispåse till min lilla tjej, snacka om lycka i ögonen på henne :) när vi kom hem så va hon så slut så hon somnade på soffan :) Var skeptisk först då jag tycker hon är lite liten för att gå ut o göra detta. Men nädå, en lyckad dag med godis o film på kvällen :)

Upp till toppen
Annons: