Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1510 ggr
Saris89
9/28/15, 6:40 AM

öppna sig

Hej alla :) jag har en fråga till er. Hur kan jag hjälpa en vän till mig som bara helt plötsligt stänger av. Vill inte mer. Helt plötsligt har något gått snett o denne person bara " jag har bestämt mig" jag stänger av mig själv" hur kan jag hjälpa denna personen att våga ta risker? Att inte vara så envis. Lyssna till sitt hjärta o inte bara huvud ( hade varit en helt ny upplevelse för denna person)

Annons:
Manutar
9/28/15, 8:58 AM
#1

Jag vet inte om jag har nåt svar men skulle gärna höra hur du menar med att personen stänger av? Drar personen sig tillbaka socialt? Stänger av från "övernaturliga" upplevelser? Eller nåt helt annat?

Saris89
9/28/15, 9:56 AM
#2

Stänger av sina känslor. Bara skiter i allt och allmänt inte vill någonting. Svårt att förklara. Jag vill hjälpa personen att släppa de. Om jag skulle säga till dig " jag tycker om dig och jag vill leva med dig, men jag har bestämt mig att de inte går" jag vill inte tvinga någon att tycka något. Jag vill bara få bort den här blockeringen. Som gör att man bara kan tycka en sak idag och imorgon så är de inget. För vad personen i sig själv tyckte o ville spelade ingen roll. Utan de gick bara inte

Manutar
9/28/15, 10:40 AM
#3

Läter som deppression då kanske?

Saris89
9/28/15, 11:21 AM
#4

Personen i fråga har alltid gjort såhär. O jag skulle vilja hjälpa. Om jag kan med en liten släng magi. Så man kanske vågar. Eller hur man skall uttrycka sig.

Mortiscia
10/11/15, 10:22 AM
#5

Det låter som en mental låsning och det bör finnas metoder att ta till mot det, helt klart! Själv arbetar jag mycket med kristaller och örter. Mitt tips är för kristaller tektit (suger upp negativ energi) eller ametistkvarts (mot slapphet/likgiltighet). Det finns också en del örter som kan vara verksamma men de metoderna bygger på att personen det gäller är aktivt involverad och om jag förstår dig rätt vill du snarare ge denna person en positiv puff i rätt riktning utan att denne är så medveten om det, eller? Andra metoder jag kan råda dig till är healing (kan utföras medan man håller personen i handen eller liknande, vissa har även kraft att göra detta på distans) och att söka högt och lågt efter en besvärjelse som löser upp psykiska knutor, mentala låsningar, stängda sinnen eller vad man nu kan tänkas benämna tillståndet. Lycka till!

Sommarek
10/12/15, 1:16 PM
#6

Tänk på att det kan vara så att personen ifråga trivs med sitt beteende och kanske inte alls vill att det blir ändrat. Mår hen ifråga bra av det kanske man ska låta det vara därhän.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
NiklasTyreso
10/13/15, 9:13 AM
#7

Personen kanske behöver hjälp att sätta gränser, att inte en dag lämna ut sig och sedan dagen efter känna att jag sa för mycket till den personen.

Upp till toppen
Annons: