Annons:
Etikettköp-sälj
Läst 2655 ggr
Sommarek
9/23/15, 10:07 AM

Djurdelar

Är det någon som vet vart/om man kan få tag på björnklor/-tänder och dylikt? Inte från skjutna djur, då jag inte tolererar jakt.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
Ganna
9/23/15, 11:47 AM
#1

Det blir nog svårt och ännu svårare att verifiera om du hittar någon som påstår att de inte är från jakt. Möjligen om du hör med djurparker, de avlivar sina överflödiga björnungar, om det skulle vara trevligare.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Sommarek
9/23/15, 11:59 AM
#2

#1 Nja, jag tänkte mer på folk som samlar ute i skogarna. Kände en sådan person en gång men han är tyvärr avliden.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Ganna
9/23/15, 12:25 PM
#3

#2 Jag går ut en hel del och markerna är hyfsat björnrika och jag har en del jägare, fiskare och fotografer i bekanskapskretsen som också är ute en hel del, men jag har aldrig hört någon som sprungit på björn i kadaver- eller skelettform. Skulle man göra det, tror jag första tanken skulle vara jaktbrott.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Bappho
9/23/15, 6:15 PM
#4

Jag är inte heller ibland så förtjust i viss sorts jakt, men jag har inget problem med att använda djurdelar så länge inte djuret blivit dödat just av den anledningen. Jag ser det mer som att man tar reda på ett material ingen vill ha (det gäller kanske inte björnar just, då folk betalar ganska stora pengar för äkta björnklor).

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

dragonstar
9/24/15, 3:42 PM
#5

Tror de blir svårt. Men leta i skogen om du bor där de inte finns får du prata med andra om de kanske kan hitta något. Lycka till

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Sommarek
9/24/15, 3:44 PM
#6

#5 Haha, det blir knivigt värre i Skåne, det.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
[Gandalf56]
9/27/15, 10:03 PM
#7

tyvär har jag bara delar från rådjur

Upp till toppen
Annons: