Annons:
Etikettallmänt
Läst 3006 ggr
zeretki
2015-09-15 21:46

Lista över seriösa medium, rådgivare

Jag känner ofta att jag saknar en lista eller översikt över personer i Sverige som arbetar med rådgivning, spådom,  hjälp, healing, medialt m.m.  

Vad som är seriöst och inte råder det säkert olika meningar om, men jag vet vilka personer här på forumet vars åsikter jag anser vara bättre än andras. ;) 

Undrar om det redan finns en sådan här lista eller tråd?

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
zeretki
2015-09-15 22:11
#2

#1 Jag menar en lista som folk härinne har gjort. Man måste inte vara medlem i iFokus för det. :) 

Med "seriös" menar jag mer kvalitetsmässigt, och inte tidsaspekten. :)

Men bra att du tipsar om din mamma. :)

Ganna
2015-09-15 23:53
#3

#2 Vi är ändå bara "anonyma" individer på nätet, så den listan blir subjektiva åsikter utan egentligt jämförelsevärde (eftersom vi inte kommer att ha erfarenhet av alla).

Sen är kanske "Övernaturligt iFokus" en bättre grupp för sådant.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

zeretki
2015-09-16 00:24
#4

#3 Subjektiva åsikter, ja. För min del föredrar jag ändå att få en åsikt av t.ex. dig än att Googla. ;)

Ganna
2015-09-16 00:29
#5

#4 Tack för förtroendet, men jag känner inte ett enda medium. ;)

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

MrsOgg
2015-09-16 06:43
#6

Jag förstår vad du menar, jag är själv Certifierat Medium och är väldigt noga med vilka jag anlitar när jag behöver hjälp, ibland kan man även om man har hållit på ett tag och gått en utbildning på drygt två år bli lite hemmablind :), har en kompis som är medium som brukar få komma och prata med de andar som huserar hemma hos mig som jag inte får tag i av någon anledning.

Och sedan är det så att vissa medium passar bättre för en, än andra kanske bara pga personkemin. När jag pratar om seriösa medium så är det sådana som bara är en kanal och inget annat och är ödmjuka med sin gåva. Behöver du hjälp med något så hojta till, om inte jag kan hjälpa dig så kan jag kanske tipsa om ett bra medium

Annons:
Manutar
2015-09-16 08:34
#7

Första gången jag ser att ett inlägg här på häxor har försvunnit, intressant.

#0 Tyvärr kan jag inte tipsa om meduim, men här är en liten lista som medlemmar här har skapat, du kan kolla där ifall du hittar det du söker (inga medium dock, tror jag) http://haxor.ifokus.se/discussions/5250216f8e0e7418f9000b72-professinell-hjalp

zeretki
2015-09-16 08:41
#8

#5 Ganna: Nu vet jag ju inte den exakta definitionen av ordet "medium", så jag kanske använder det fel. ;)

Jag tänker att det som en häxa gör, och det som många här gör, handlar om rådgivning och vägledning, med Tarot eller andra kort, spådomar, hjälp osv. Är man inte medium om man har kontakt med andevärlden? Är en häxa inte ett medium, en shaman?

zeretki
2015-09-16 08:42
#9

#7 Tack, jag ska kolla där. :) Tycker det verkar bli en intressant diskussion av detta nu…

Ganna
2015-09-16 10:55
#10

#8 Det är som vanligt en fråga om definitioner, men nej, ett medium och en häxa är inte samma sak (för mer om vad jag anser en häxa är, hänvisar jag som vanligt till min artikel "Häxa - ett ords resa…").

En häxa har inget "kall" att lyfta ett (trolldoms)finger för att hjälpa någon okänd, det är helt hennes eget val. Kärnan i häxkonsten handlar om annat.

Ett medium är däremot en länk mellan "andevärlden" och "vår värld" och om jag förstått det hela så är det mer att betrakta som ett kall.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

zeretki
2015-09-16 12:11
#11

#10 Ganna: Fast jag menade inte att det var samma sak, häxa och medium. Jag menade att häxor kan hjälpa med rådgivning, spådom, medial rådgivning och annat - om dom vill, så klart. 

Om man vill hjälpa andra eller inte, är alltid ett val - som jag ser det. Oavsett om man är häxa, shaman eller medium. Man kanske använder olika metoder? Själv har jag blivit nästan allergisk mot ordet medium, på grund av alla bluffare och stora egon

Bappho
2015-09-16 13:09
#12

#7 Vi brukar faktiskt plocka bort reklam, speciellt om det inte är en aktiv medlem. Vi ser genom fingrarna ibland om det är någon som ofta är här och bidrar mycket till sidan eller om det är av ett stort intresse för medlemmarna.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Manutar
2015-09-17 11:05
#13

#12 Tack för upplysningen!

Annons:
Upp till toppen
Annons: