Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 2609 ggr
Alicealizee
2015-09-11 20:23

Röd måne

Hej kära vänner!

Jag har sedan två veckor tillbaka verkligen känt på mig att något ska hända den 28:e september. Nu kan detta bara vara en föraning av något annat också, men så såg jag till min stora förvåning att det var fullmåne men också något som kallas för blodmåne eller röd måne.  Så jag undrar om det är något speciellt vi som är lite häxiga av oss ska göra eller så?

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Annons:
Bappho
2015-09-11 21:45
#1

Månförmörkelsen börjar tidigt på morgonen, 03.07 och den är helt förmörkad mellan 04.11 - 05.23, så är du morgonpigg så kan du gå upp tidigt och beskåda fenomenet. 🙂

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

zeretki
2015-09-15 15:08
#2

#0 Alice, vad är det för känsla du får?

Månflickan
2015-09-25 08:57
#3

Jag är ny medlem och är också intresserad av vad ni andra har för erfarenheter av just Blodmåne. Jag har till och från under de senaste åren fört 'måndagbok' för att se om mina humörsvängningar och differentierade känslolägen verkligen har så mycket med månen att göra som jag misstänkt. Och jag kan inte annat än att vördigt buga mig för Fru Luna. Hon både ställer till det och skapar total magi för mig (senast under 'supermånen' under slutet av augusti nu 2015.) Nu är jag inne i en period av knep, irritation och känslokyla som tycks hänga ihop med växande halvmåne. Strax innan, under och strax efter. Är jag ensam om detta? (Alternativt att det "bara helt slumpartat" 😜 knasar ur för mig just under dessa tider?) Och nu är jag alltså intresserad av likasinnades erfarenheter av dels månens faser och dess inverkan överlag, och mest aktuellt just nu söndagens kommande Blodmåne. Bugar ödmjukast Månflickan

Bappho
2015-09-26 16:25
#4

Själv mår jag alltid allmänt bättre när månen är växande.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

fridelfina
2015-09-26 20:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Sitter och badar i månljus nu! Fantastiskt! Har ledigt på måndag så jag kan vara ute och beskåda röda fullmånen i morgon natt. Nån fler som planerat detsamma? Månen just nu, bakom ett litet moln!

 
 

dennas
2015-09-27 08:15
#6

Jag hoppas på klart väder och övriga omständigheter som möjliggör att jag får se denna måne. Nedanstående är kanske kaka på kaka, men:..

http://www.expressen.se/nyheter/darfor-far-vi-se-vackra-fenomenet-supermane/

http://www.expressen.se/nyheter/supermane-och-blodmane--samtidigt/

Annons:
Atropa
2015-09-27 22:41
#7

Jag har svårt att sova vid fullmåne, lycklig i växande och stressad i avtagande. inte haft min mens på 8mån men idag vid fenomenet fick jag den. Kanske ren tillfällighet men man vet ju aldrig haha. Månen påverkar en på konstiga sätt.

Bappho
2015-09-28 03:05
#8

Här är det lite molnigt för tillfället så risken är stor att man gått upp i onödan. 😊

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Ganna
2015-09-28 05:16
#9

#8 Men det gick ju att få undan.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

fridelfina
2015-09-28 09:47
#10

Hm, hos mig blev det molnförmörkelse när det begav sig. Satt ute ändå.

 
 

dennas
2015-09-28 12:52
#11

Jag tillhör nog skaran galna mödrar, men jag väckte upp mina barn, 9 och 11, och så satt vi först en stund inne och tittade. När det drog ihop sej till total månförmörkelse gick vi ut på  trappan i kylan och tittade.  Det blir nog en tuff skoldag för dem, men trevligt hade vi och häftigt är det ju med månförmörkelse.

Har funderat lite: finns det några kulturer/sällskap som har sett månförmörkelse som nåt positivt eller är den bara betraktad som negativ?

Bappho
2015-09-28 14:16
#12

Vid fyratiden när månen blev röd skingrade sig molnen så det blev en massa friskluft även för den här familjen :-) Min dotter har inte bara skola idag utan både sånglektioner och sjunga i band så hon är väl lagomt mör till kvällen när jag hämtar upp henne. 😃

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

fridelfina
2015-09-28 14:40
#13

Hade med mig dotter som dock är arbetslös så det gjorde inget att hon var vaken mitt i natta!

Kul att några såg blodmånen!

 
 

Annons:
Ganna
2015-09-28 16:12
#14

Här både fotades det och rycktes upp arma barn ur mjuka bäddar. De var vederbörligen oimponerade. Minstingen undrade var "supermånen" var.  :)

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

fridelfina
2015-09-28 21:21
#15

Ja visst har man sett större månar tidigare!

 
 

Upp till toppen
Annons: