Annons:
Etikettallmänt
Läst 1280 ggr
[Phi]
2015-09-08 21:01

Ännu en förfrågan om eventuella nya häxvänner!

Hej! Det är många som efterfrågar umgänge nu men jag hoppas det är OK att en till frågar. Jag flyttar snart hemåt Småland (trakten kring Kalmar/Mönsterås) efter att ha bott borta länge, nu senast i Hamburg. Jag känner inte så många längre och definitivt inte så många att prata med när det gäller "häxlivet". 

Jag har inte tilldelat mig själv titeln häxa ännu då jag tänker att häxa är den som gör, ofta, inte den som mest läser och tänker (vilket jag gjort länge…). Jag är inte ute efter några stora grupper/firanden tillsammans än utan önskar mig mest lite lugna möten, sitta ner och prata om det ena och det andra. Kanske prata lite om hembygdens historia, gammal folkmagi, och besöka historiska relevanta platser tillsammans? Bokcirkel? Pysselmöte?

Jag eftersöker inte lärare, men förstår om mer erfarna personer inte är intresserade av ett utbyte ändå eftersom det kanske inte blir så givande för dem.  Jag är inte wiccan och kommer inte bli det heller, men umgås gärna med den som är det, eller följer vilken tradition som helst :) Känns dock som Wicca är vanligast just nu?

 Finns det redan grupper tar jag så klart gärna emot tips om det. Skulle det finnas intresse från flera, och ingen tidigare organisation, kan jag tänka mig att vara lite organisatör och se om vi kan få ihop något. Det gör ju inget om det är en bit bort, vi kan köra lite online och ses med lite längre mellanrum bara. Men jag vill inte enbart ha en onlinegrupp, utan faktiskt kunna ses AFK också.  

Så, det var en lång kontaktannons! Tack för att du orkade läsa hela vägen hit…

Annons:
zeretki
2015-09-15 15:22
#1

Bor inte i närheten men hoppas du får svar. :)

tatchita
2015-09-17 07:01
#2

Hej. Jag bor i trakten och skulle gärna vara intresserad av att träffas. Jag är bara i början av min väg till att lära mig allt mer om häxor. Andlighet och annat har dock alltid funnits i mitt liv. Hör av dig om det skulle vara intressant…

Upp till toppen
Annons: