Annons:
Etiketti-häxans-trädgård
Läst 1506 ggr
Joggan
8/3/15, 10:08 AM

Plants against witchcraft

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Jag letar efter medicinalväxter / rot som ha en stark skyddande effekt mot trolldom. Jag undra om några av er ha sådana erfarenheter ?

Annons:
Bappho
8/4/15, 7:23 PM
#1

Det finns väldigt, väldigt många växter som använts som skydd mot häxor och trolldom, men om du vill ha exempel på växter jag själv använder så, rot av ängsvädd, kvanne, nejlikrot, kardborre, mästerrot, johanesört etc. Sen har vi ju rönn och fläder t ex.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Joggan
8/5/15, 7:40 AM
#2

Tack Bappho!

Jag letar efter någon som kan bekräfta att vissa växter hjälper på riktigt, visst implicera det att man var själv under en attack eller hörde åtminstone att någon berättade om sånt ..

T.ex

https://youtu.be/OAQAjS-VzBY?t=1774

Med vilken av de växter ha du upplevt den bästa resultat för att skydda dig/någon?

Bappho
8/5/15, 9:38 AM
#3

Jag vet inte hur jag ska kunna bekräfta att växter och örter hjälper "på riktigt". Så länge inget kan bevisas på vetenskaplig väg så handlar det om tro.

Men jag är själv övertygad i min tro till den grad att jag hela mitt liv odlat, skördat och använt delar från växtriket i magiska handlingar. Jag har ingen rankinglista på rötterna och örterna utan väljer efter bästa förmåga när jag tror jag vet vilket problem jag står inför. Men det krävs lite mer än att bara gräva upp en rot och hänga den i fönstret. Det krävs ritualer, offer. (Beroende av viken tradition man följer). För mig är de levande väsen som ska tas om hand för att göra sitt jobb.

Mitt bästa råd till dig är att du själv börjar jobba med dem i den tradition du själv följer.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Joggan
8/5/15, 11:06 AM
#4

@bappho

Jo Tack…men förstå mig inte fel, Jag letar efter den information bara för en text. Min tanke var att kanske någon kunde bekräfta ur egen erfarenhet att t.ex "kvanne/rot " "hjälpte mig mot trolldom eller gjorde den svagare" ..förutsatt att han/hon blev också attackerad/drabbat av trolldom…mera som en vittnesrapport…

Jag några rapporter om att dem kunde försvaga trollverkan  genom att koka deras urin och de påstår att det hjälper, liksom de i Afrika i dokumentären som ha en växt som skulle hjälper.

Gaula
8/5/15, 12:44 PM
#5

Problemet med att "bevisa" är att vi sällan kan bevisa att vi är attackerade eftersom den som attackerar knappast erkänner det.

Bappho
8/5/15, 2:52 PM
#6

Ja, då missförstod jag dig helt. 😃

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Annons:
Upp till toppen
Annons: