Annons:
Etikettallmänt
Läst 1995 ggr
mistyday
7/27/15, 11:36 PM

Hur blir jag häxa?

Blir man häxa eller föds man till det?

Annons:
Ganna
7/28/15, 12:18 AM
#1

Vissa föds med potentialen, sedan är det inte alla där den potentialen tas i bruk.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

mistyday
7/28/15, 12:35 AM
#2

Har haft intresset och känsla för ockultism sen jag var liten. Har haft syner. Upplevelser. Svårt att förklara.

Ganna
7/28/15, 1:55 AM
#3

#2 Inget av det behöver dock betyda att du har potentialen att bli häxa.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Sommarek
7/28/15, 8:03 AM
#4

#0 Om detta tvistar de lärde. Här finns en del ganska bestämda åsikter om vad som "krävs", så tänk på att ta allas åsikter med en nypa salt och att höra dig för på andra ställen.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

dragonstar
7/31/15, 2:28 PM
#5

Vad är du intreserad av? Mitt tipps är att läsa böcker och på nätet  samla så mycket information du kan och fundera vad som känns rätt för dig. Alla har olika sätt att se på det. Wicca, Häxa, Shamanism ja det finns massor.

Jag hade samma frågor som du när jag var tånåring. Viste inte vart jag skulle vända mig eller vad jag tyckte. Men efter flera års sökande, pratande med andra, gick på olika träffar och kurser så har jag hittat delar av min väg. Men den ändras ständigt, Du är alldrig full lärd. Jag började utföra olika enkla ritualer såsom meditation, städning och satte upp ett altare jag spenderade en stund vid varje dag. Gick igenom årstiderna och spenderade tid med attl ära mig dom och att vara ute i naturen för att känna energin som finns naturligt runt oss. Gick på träffar dä rvi gjorde drömfångare fikade och diskuterade vardagliga saker samt andliga. Var på en shamankurs och mina ögon öppnade då jag kände att de var något som tilltalade mig. Innan kändes de flummigt men när jag väl var där kände jag energin runt om mig på ett nytt sätt.

Så mitt råd är att tästa dig fram. du kommer hitta din väg så småning om. I början kommer de vara förvirrande och du kanske inte känner dig helt bekväm i allt, då vet du att de inte är för dig eller att du måste ändra de på något sätt. 

Lycka till de är en spännande resa du har framför dig.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: