Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 2334 ggr
Atropa
7/21/15, 6:09 PM

Dagens brygd!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inte många som postar vad dom brukar göra för dagsmagi, så nu gör jag det! Här är en bild på en brygd som stärker kärleksrelationen, ingen kittel och öppen eld men det går med spis med ;) tidigare gjorde jag även den snabba varianten på honey jar spell (finns i en artikel här!). Skönt med dagar då man får mycket magi gjord:) ha det fint!

Annons:
Bappho
7/22/15, 9:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Inte en brygd, men en olja. Platsar det i tråden? Olja av Johannesört. Förutom att den är bra mot allt från värk till sårskador så är det också en starkt beskyddande olja. Jag har precis silat bort första omgången blommor och fyllt på med en ny.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Atropa
7/22/15, 9:48 AM
#2

#1 passar utmärkt! Kul! :D

NiklasTyreso
7/24/15, 12:45 AM
#3

Jag har flera burkar med växter som drar i olivolja. Oljorna kommer sedan blandas och användas med bivax när jag gör fotsalva. I fotsalvan ingår bl a grankåda, johannesört, rabarber, klibbal, rölleka och ett par örter till. Tidigare har jag gjort salva med kåda och johannesört men övriga växter har jag inte prövat i salva, bara som te invärtes.

Bappho
8/6/15, 7:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Så här eldopalröd blir johannesörtoljan när den är klar. Och den doftar ganska gott också.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Atropa
8/7/15, 2:12 AM
#5

#4 oj så fint! Blir ett måste att göra likadan!

Upp till toppen
Annons: