Annons:
Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 1714 ggr
Varkattan
7/8/15, 4:36 PM

Slagruta och annan kraft

Hej! 

Jag har länge vetat om att jag kan hitta vatten med hjälp av en grenklyka, alltså en slagruta. Jag undrar nu om ni andra vet om jag då också borde kunna "känna av" andra saker? Läste i en tråd att någon kunde mäta auror som också har "kraften" att hitta vatten..

Vatten är dessutom mitt element.. så jag bara funderar?

Vad vet ni om slagrutor? kan man mäta annat med grenklykan än var vatten finns? kan man ha andra dolda krafter om man kan detta?

Annons:
Bappho
7/10/15, 7:26 PM
#1

Det finns många som använder slagruta eller metallpinnar för att leta mineraler, kraftplatser, leylinjer, känna av döda, leta försvunna personer m. m.

Det finns ganska mycket litteratur i ämnet om du är intresserad.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Varkattan
7/14/15, 9:25 PM
#2

Jag är väldigt intresserad! Vet du av och kan rekommendera någon litteratur?

Bappho
7/15/15, 4:58 PM
#3

Inte på rak arm, det var så länge sedan jag läste, men jag vet att jag hittade en hel del på biblioteket.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

vinden är min mor
7/16/15, 12:16 PM
#4

Jag brukar använda vinkel pinnar.

Det är inget övernaturligt med dem utan de blir en förlängning av en själv.

Jag känner alltid av leylinjer,  domar ringar runstenar mm och vinkel pinnarna slår i hop på exakt samma ställen som jag känner i magen.

De funkar så att du ställer in dej på att leta vatten till exempel och då är det på det som det ger utslag.

Man kan även använda dem på till pendel arkeologi, hitta tidigare liv på kartor , kolla olika årtal  mm mm.

Du kan även be dem peka på din guide, andra andar, kraft djur ,mm.

Vet inte om du känner just vatten starkare men det kan säkert stämma . själv är jag väldigt känslig för ström, och magnetiska laddningar.

☀️Mörker är bara brist på ljus

Ganna
7/16/15, 12:53 PM
#5

Det hela bli förstås inte intressant förrän du (TS) prövar dig fram med blindtest. Om du t.ex. ser en strömsladd på golvet och pinnarna (el. dyl.) reagerar där, så är det större chans att de gjorde det för att du förväntade dig en reaktion.

Ta en, helst 2 kompisar till hjälp och gör experiment, t.ex. minst 4 flyttlådor - 1 magnet eller bit ädelmetall eller skål m. vatten eller planta. Så får en kompis ensam i rummet ta den grej ni valde, stoppa den i en av lådorna (märk dem med siffror) och stänga alla så inget syns. Den kompisen går ut, du och din andra kompis går in och så väljer du med pinnarna ut den låda du tror grejen finns i. Gör om det rejält många gånger för att kunna avgöra om det är slumpen eller inte (läs på lite om statistik för att se hur ni ska räkna).

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Varkattan
7/16/15, 10:03 PM
#6

Vad häftigt! Allt detta ska jag prova! :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: