Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1363 ggr
NatureCraft
2015-07-06 22:22

Luciferianism

En kort fråga, Vad exakt är Luciferianism och är det en del av satanism? flesta häxor är satanister och andra inte. Flesta tror inte ens på det och flesta håller sig till hedendom.

Annons:
Ganna
2015-07-07 00:16
#1

Jag är varken satanist eller luciferian, men förenklat tycks en stor skillnad dem emellan vara att (de flesta) satanister är ateister, medan luciferianer har en andlig dimension i sitt utövande. Men det är bättre att du googlar och läser runt själv, då det (satanism etc) brukar vara rörigt och splittrat i många olika små strömningar.

Häxor är inte satanister eller djävulsdyrkare då satan/djävulen tillhör den kristna mytbilden.  Dock skulle en kristen kunna uppfatta dem så, då all form av kontakt med väsen utanför den kristne gudens sfär anses demonisk.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Bappho
2015-07-07 20:50
#2

Nu känner jag inte till alla strömningar av luciferianism, egentligen bara den som man kan hitta i viss traditionell witchcraft som t ex Cochrane och Chumbley. Vad jag förstått så ser man inte Lucifer som Satan utan som en ljusbringare, upplysare, givare av visdom etc

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Upp till toppen
Annons: