Annons:
Etikettnyheter
Läst 1436 ggr
dennas
6/30/15, 9:23 PM

Häxavrättning

Annons:
Sommarek
7/1/15, 8:16 AM
#1

Roligt att se att tiderna förändras.  [/sarkasm]

Fruktansvärda människor. Man kan ju hoppas att de får vad de ger.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Bappho
7/1/15, 9:22 AM
#2

Många av dem är födda och har levt här i vår kultur, varit våra klasskompisar, arbetskamrater, grannar. Riktigt svårt att förstå. Jag är inte så säker på att det är speciellt onda eller hemska människor heller, även om det de gör mot andra människor är så fruktansvärt så det knappt går att begripa.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Sommarek
7/1/15, 11:23 AM
#3

#2 Jag har riktigt svårt att se hur folk som mördar andra på grund av att de inte är som de vill ha dem, inte är onda. Gör man ont med uppsåt att göra ont, då är man ond enligt mig.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Joggan
7/1/15, 1:59 PM
#4

Jag tycker det är svart att bedömer, i USA finns ju också dödsstraff för mord eller? och om dom ha dödat via trolldom mänskor är ju frågan?

Dödsstraffet för sig kan man ju också ifrågasätta överhuvudtaget!

https://sv.wikipedia.org/wiki/D%C3%B6dsstraff#/media/File:Death_Penalty_World_Map.svg

Sommarek
7/1/15, 2:54 PM
#5

#4 Jag har aldrig varit för dödsstraff då man enligt mig inte kan å ena sidan göra det lagligt att döda en människa och å andra sidan döda en människa för att den i sin tur har dödat någon…

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Bappho
7/1/15, 6:08 PM
#6

#4 Dessa avrättade personer i artikeln ovan ägde bara amuletter vilket är vanligt på landsbygden i Syrien.  Även gatumagiker som roar barn har blivit avrättade.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Annons:
Manutar
7/3/15, 12:49 PM
#7

Hemskt :( Jag tror att avrättarnas motiv varit rädsla, antingen för dessa kvinnor som enligt dem var häxor eller så är de rädda för vad deras gud ger dem för straff om de låtit dem leva och hålla på.

NiklasTyreso
7/5/15, 12:20 AM
#8

Fundamentalismen ger trygghet om att gör man som Allah har föreskrivit så blir man själv välsignad. Utrotar man all harram/synd ur samhället tror man att Allah ska välsigna samhället. Eftersom Allah inte gillar vidskepelser måste häxorna dö för att samhället ska bli välsignat, det är enkel logik, men fruktansvärt.

Upp till toppen
Annons: