Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2861 ggr
zeretki
6/18/15, 7:37 PM

Återbesök

Det var ett tag sedan jag var här. Vet inte om någon som är aktiv nuförtiden minns mig? :D

Är gruppen aktiv? Vilka brukar vara här?

Jag har behov av att prata med likasinnade och byta tankar, så jag tänkte skriva lite här. :)

Annons:
Bappho
6/19/15, 10:51 AM
#1

Det är inte lika hög trafik här som förut, men vissa av oss gamla är kvar :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

zeretki
6/21/15, 10:55 PM
#2

Hej Bappho, dig känner jag ju sedan tidigare.  :)

SolKarneol
6/22/15, 1:35 PM
#3

Kom också tillbaka sen ha varit borta i några år, så mig kan man alltid prata med.

zeretki
6/26/15, 12:29 PM
#4

SolKarneol: Jag minns inte dig, men det är trevligt att du säger hej. 🙂

zeretki
6/26/15, 1:17 PM
#5

Ända sedan jag var barn så har jag upplevt saker, som vuxen också. Sådant som jag varit tyst om, för att min omgivning har sagt att det är fantasier och trams.

När jag blev äldre så började jag nosa på New Age-saker, försökte lära mig där, men tyckte att nästan allt av det var trams och bluff. Jag såg att jag hade skrivit en post här, om en mässa jag var på för några år sedan. 😂 

Jag har provat en del saker, försökt att lära mig, men jag har svårt att hitta fakta om vad som verkligen funkar, vad som är "sant". Det finns så otroligt mycket "information" och så många som tramsar runt, så det är enormt svårt att hitta de få som verkligen har erfarenhet och som VET saker. Jag har tröttnat flera gånger, och så struntar jag i det. Jag har försökt flera gånger att sluta vara intresserad, att säga att det bara är jag som inbillar mig saker.  Det går inte, för jag fortsätter att uppleva saker. En del är ibland väldigt skrämmande. 

Jag vill lära mig hantera min verklighet, och förstå vad som händer ibland, för det hjälper ju inte att ignorera det när det händer mig och påverkar mig. Jag vill lära mig  vilka verktyg jag kan använda, vilka metoder som är bra och fungerar för mig, och se hur världen/universum fungerar.  Jag behöver förstå "verkligheten" som jag upplever den, hitta ord och förklaringar. Vad är magi? Vad är kraft? Finns det gudar, andeväsen? Hur gör man en ceremoni på rätt sätt? 

Ja, jag önskar att det fanns enkla svar på mina frågor. Det svåraste är när någon säger att jag får välja väg, eller välja vad jag ska tro på. Men jag vill ju veta hur det ÄR på riktigt.  Jag vill inte slösa bort tid och kraft på trams och bluff, och jag vill inte heller leka med saker som kan vara riktigt farliga för mig. Visst, det kan vara farligt att meditera också, men jag tror det finns grader av farlighet… Eller ja, jag vet inte så klart.  Jag behöver en guide, en lärare. Någon som ser vad jag behöver lära mig, och ser vad som är "lagom" nivå för mig.  

Grattis om du orkade läsa allt detta. Jag vet inte om jag kan förklara hur jag menar, så att det är förståeligt. Jag försöker göra tydligt för mig själv också, varför jag är här och vad jag vill lära mig. :)

Fröken Blåvinge
7/1/15, 6:05 PM
#6

@zeretki #5 

Mm, jag tror att jag orkade läsa hela ditt inlägg…. Känner igen mig i mycket av din frustration, både vad gäller sökandet och flams och tramsmänniskorna som man ständigt snubblar över. Wannabees kallar jag dem för.

Om jag nu ska vara riktigt flummig så tänker jag så här: Den tiden kommer när du känner att du har hittat rätt, du vet vilken gud/gudar/gudinnor som är dina och vet om de finns eller är hittepå, du vet när det är farliga saker du håller på med eller när det är något som är bra för dig. Det kan du aldrig vara säker på om det är en annan människa som talar om det för dig.

Själv fick jag en initiering som öppnade de portar och dörrar som behövdes för att allting skulle falla på plats, men den kom när jag var redo. Därför vågar jag påstå att det även kommer att gälla dig. Det blir ju svårt att göra en ceremoni på rätt sätt om du inte vet vilken typ av ceremoni du vill göra. Gissar att det är därför du har fått svaret att du först måste välja vilken väg du vill gå. 

Gissar att jag kanske inte gav dig svar som du hoppats på, men det är i all välmening. 

Var rädd om dig!

Annons:
Bappho
7/2/15, 9:31 AM
#7

Jag vet inte om jag kan ge dig något hjälpande svar då jag har erfarenheten att man i hög grad får trampa den här stigen själv. 
Att välja väg eller välja vad man ska tro på låter jättekonstigt i mina öron. Jag är en person som själv måste komma till insikt genom att personligen erfara. 

Tyvärr finns det inte så många lärare så har man inte tur att möta någon så får man lita till sin egen förmåga. Det tar förstås en massa tid att klura ut allt själv, men vad göra? :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Manutar
7/3/15, 1:05 PM
#8

Jag tycker du svarde dig själv här: "Jag försöker göra tydligt för mig själv också, varför jag är här och vad jag vill lära mig." Det är nog där du ska börja, lär känna dig själv och vad du är intresserad av, vad du vill lära dig. Ingen lärare, äns den bästa, kan tala om för dig vem du är, vad du vill och vad du ska tro på.  Jag tycker också det låter jättekonstigt att välja väg och tro, erfarenhet är nyckeln. Så prova på och var inte alltför rädd; ett sunt förnuft är dock bra att ha.

NiklasTyreso
7/5/15, 12:09 AM
#9

Det finns inte ett svar "hur det är på riktigt". Dina upplevelser är på riktigt för dig. Andra kanske tror och upplever annorlunda, vad som är riktigt, än du gör men det ändrar ju inget för dig. Gå din väg och släpp in det som ger ditt liv livskvalitet, just för dig.

SolKarneol
7/13/15, 3:46 AM
#10

Jag hade ett annat användarnamn då ;)

Jag försökte ta in för mycket när jag testade på wicca första gången och trodde på ALLT. Den här gången tar jag det lugnare, och läser givetvis på men tar bara till mig det som jag verkligen fastnar för och "känns rätt". Så på så vis utformar jag sakta men säkert min egen tro.

zeretki
7/19/15, 11:34 AM
#11

#9 Tack för din kommentar. :) Mina upplevelser är mina upplevelser, ja. Men fakta och kunskap är mycket mer än upplevelser, och vad jag letar efter är riktig kunskap från de som vet vad som funkar och de som förstår mer än jag.

Det kanske inte finns ett svar som är rätt, men det finns tusen svar som är felaktiga… 

#10 Jag har alltid varit skeptiker och tvivlat på det mesta, även mina egna upplevelser och känslor. Jag har lärt mig en hel del genom livet och vissa saker kan jag inte förneka även fast jag inte förstår dom.

dragonstar
7/21/15, 1:03 AM
#12

Hej jag är tillbaka jag med.  Men de var ju ett tag sen jag var här inne.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Atropa
7/21/15, 3:12 PM
#13

Jag kikar in här, "spökar". Läser mest trådarna men gör väl inte så mycket väsen av mig :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: