Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1176 ggr
[cnj]
5/27/15, 12:46 PM

sanning

Jag och min sambo har haft en del bråk om en av hans väninnor. Min magkänsla skriker att han ljuger för mig, men själv hävdar han att de bara är vänner och att han inte känner någonting för henne. Jag vill tro honom men jag kan inte. Undrar nu om det finns någon som vet något sätt att få fram sanningen? Någon formel/brygd/ritual? Något som får honom att sluta ljuga, då jag vet att det är en del han både ljugit om och undanhållt. Tacksam för hjälp :-) kram på er

Annons:
Bara Anna
5/27/15, 4:31 PM
#1

Jag är t yvärr dålig på det där med formler och trolleri. Men om du är 100 % säker att du vill veta, så hoppas jag någon här kan svara!

********VARNING! Moraliska goodie-two-shoes-pekpinnar följer*******

(Minns att jag varnade dig)

En av sakerna jag vet kring formler är att det är väldigt svårt att få dem att vara så specifika som vi skulle önska. Uttrycket: "Var försiktig med vad du önskar, för du kan få det" är synnerligen passande här! Du vill att han skall tala sanning skriver du. Men är du VERKLIGEN det? Vill du höra ALL sanning? Kanske han talar sanning i detta fall, men inte i andra fall - vill du verkligen veta då?

Dessutom, om du är i en relation utan tillit, ja då är det inte ett särskilt sunt förhållande. Du bör allvarligt fundera på att gå vidare utan honom. Det är lite som pest eller kolera: Antingen accepterar du att det saknas tillit och går med den klumpen i magen, eller så litar du på din magkänsla och inser att han ljuger… Oavsett vad så finns där ingen win-win…..

(Kom inte och säg att jag inte varnade dig först!)

Kram

/Anna

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

[cnj]
5/27/15, 8:25 PM
#2

Tack för ditt svar :-) Och tack för varningen. Jag vet att det kan vara riskabelt men jag vill verkligen höra sanningen. Det är först då som jag känner att vi kan fortsätta bygga på förhållandet, och ett förhållande är (nästan) alltid värt att kämpa för. Speciellt då det finns barn med i bilden. Jag bör kanske tillägga att jag själv inte pysslat jättemycket med magi innan medan min sambo har hållt på med olika typer av magi i många år.

Bappho
5/28/15, 1:14 PM
#3

Om du googlar på compelling och commanding tillsammans med spell så kommer du hitta varianter du skulle kunna använda för att få honom att tala sanning.

T. ex. något sånt här: 
http://www.luckymojo.com/compelling.html#moneycompelling

Sen gör du om den så den passar till ditt problem, tala sanning.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

dennas
5/29/15, 8:06 PM
#4

Min varning gäller inte moralen i att göra en sanningsformel eller ritual, den gäller ditt eget ställningstagande. Hur ska du vara säker på att du får veta sanningen, om det faktiskt är så att han talar sanning? Nu verkar du tämligen säker på att han ljuger, och om så är fallet och du får visshet om det, så är det ju inga problem med att veta, då är ju bara problemet att välja (ny) väg. Men vad händer om du tänker att du ska ha fram sanningen, och den innebär status quo, kommer du att förstå och acceptera då?

NiklasTyreso
5/29/15, 8:58 PM
#5

Du vill inte ha sanningen. Du vill ha bekräftelse på att din känsla stämmer.

Upp till toppen
Annons: