Annons:
Etikettfolktro-och-myter
Läst 3084 ggr
[WestWix]
4/6/15, 10:19 AM

hur vet man om man är en häxa?

hr vet man om man är en häxa? finns  det något bevis? hur vet man om man föddes med  magi? finns det ett sätt man kan testa det? 

TACK FÖR SVAR I FÖRVÄG!<3

Annons:
Sommarek
4/7/15, 8:25 AM
#1

På frågan om hur man vet att man är en häxa kommer du nog få lika många svar som det finns häxor, och det finns nog inget enkelt svar. Däremot borde det ju inte vara svårt för dig att ta reda på om du kan utöva magi; det är helt enkelt bara att prova och se om du får resultat, vilket kanske är ett förenklat svar eftersom alla kanske inte lyckas direkt eller kanske inte får det resultat man förväntat sig, men det är nog det enda sättet att ta reda på det på.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[WestWix]
4/19/15, 1:06 PM
#2

hur menar du utöva magi? jag har sökt på sånt men inget svar

jag körde ett quiz som hette är du en häxa och de sa att jag hade det i blodet men jag vet inte hur jag kan avslöja om jag har det

[WestWix]
4/19/15, 1:07 PM
#3

och hur kan jag testa då?

Sommarek
4/19/15, 5:13 PM
#4

Magi innebär att med sin egen vilja och (eventuellt) diverse hjälpmedel kunna påverka sin omvärld. Online-quizzar säger absolut inget alls; de är slumpmässiga frågor med ett begränsat antal resultat - hur kan quizzen till exempel påstå att du har "häxa" i blodet när du inte vet vad magi är?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

wissan
4/21/15, 7:26 PM
#5

Det finns mycket man kan läsa sig till. Läs böcker med andra ord, lär dig lite om olika tro, tankar och traditioner. Det finns mycket på nätet att läsa. 

Häxor, magi och trolldom är inte som på bio, tv-serier och Online-quiz, det är större än så. 
Du är ju väldigt ung  och du har tiden på dig att klura ut vad det innebär att vara häxa. Det finns mycket att lära och ta till sig och man blir nog aldrig färdig med det här ämnet.

Allt har inte en mening om du inte ger det en……

Upp till toppen
Annons: