Annons:
Etikettdrömmar-och-drömtydning
Läst 2198 ggr
lightseeker
3/24/15, 4:41 PM

Drömmar

Hjälp med drömtydning tack:
Drömde inatt att jag fick se ett foto på en lillasyster (på min pappas sida) som jag aldrig har vetat om.
Jag frågade runt, ville veta namn/personnummer osv, utan framgång.
Jag "kände" dock in att hon hade haft ett hårt liv och inte levde längre.
………………………………………………………………
Min frustration var fortfarande stor när jag vaknade….

Annons:
Bappho
3/25/15, 5:54 AM
#1

Finns det en möjlighet att det är en sanndröm och att hon verkligen funnits?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

lightseeker
3/25/15, 8:13 PM
#2

jomen visst, tror att allt "kan" vara möjligt, det känns inte som en "vanlig" dröm, nej mycket starkare eftersom min ilska mot mina anförvanter som har undanhållit mig denna fakta var så stark.
Om jag har/har haft en syster så vill jag faktiskt få en chans att ta ställning till kontakt med henne själv.
Att hon har haft ett hårt liv och förmodligen redan är död är en sak, men buskapet om att det är mitt kött och blod och jag vill veta mer ringer fortfarande inne i mig

Jag berättade för min 91-åriga mor som svarade att jag kunde få garanti från henne att hon aldrig har fött något barn, som jag inte kände till.
Men det är ju från min far som systern kommer, han "kan visst ha haft ett barn vid sidan om, kanske han inte ens känner till det själv, men troligare då att det är en äldre syster, och nu när jag har fått kontakt med fars landsmän så är chansen större till ev. släktforskning, nu håller jag tummarna för att sommarens Brysselresa ger utdelning :)
Tack! för svar, men tar gärna emot fler drömtydningar

dennas
3/26/15, 9:38 AM
#3

Måste det röra sej om en syster som fötts? Har det förekommit nåt missfall? Måste det vara din lillasyster - kan det vara en lillasyster till din pappa? Ibland kommer "fakta" lite huller om buller i drömmarna…

lightseeker
3/26/15, 10:11 AM
#4

hm, tack för den kommentaren Dennas.
Min far hade en lillasyster som svalt ihjäl, under belägringen av St. Petersburg, efter det så tålde min far inte gråt och ångest, han var psykiskt…hm, instabil.
Jag har närmat mig mina rötter med sjumilasteg, umgås med hans folkslag, sjunger på hans hemspråk (utan att kunna det själv) tar in fakta, skapar nya kontakter, har blivit erbjuden att komma över dit och att få hjälp med släktforskning.
SÅ…det är mycket energier i luften.
Under sommarsolståndet så far jag till Bryssel för att delta i den andra exillettiska sångfestivalen någonsin, den första genomfördes när murarna föll på -90 talet, då levde han fortfarande och jag (samt mina småbarn) deltog varje vecka i tysta manifestationer under Måndagar (om jag minns rätt) i något års tid för att Baltikum mfl. öststater skulle återfå sin frihet.
VEM som ockuperar landet är oviktigt, för de härskande storrikena har bara löst av varandra under årtusendena, det viktiga är hur mycket av sin hedniska tradition som man har lyckats att få behålla, och sångtraditionerna (och sejdningen under solvändorna, då folk samlas i naturen i tusental) torde vara bland de bäst bevarade i norden, men rätta mig gärna där om ni vet mer.
jag tar till mig det här om småsystrar, har ju i höstas bett om hjälp med svarta andekatter som springer runt inne hos oss, även katterna ser dem (mina fysiska sådana alltså), de har hållit sig lugna, men som jag tolkade det så var de här för att stötta och förebåda att min yngsta dotter blev mycket sämre i hälsan.

dennas
3/26/15, 12:51 PM
#5

#4

Lycka till i Bryssel!

Några snabba reflektioner:

Lillasyster - en systernation? Du talar mycket om ditt ursprung… Ett systerfolk?

Lillasystern är kopplad till din egen dotter, som ju är en lillasyster? Hur är det med hennes hälsa nu? Finns det en varning? Förekommer röntgenbilder som förväxlas eller missar nåt viktigt?

Åh, du milde, vad jag ryser av bilden av din fars syster som svälter ihjäl. Måtte människan nån gång sluta tillåta svältdöd - som springer ur ondska och maktmissbruk.

lightseeker
5/3/15, 9:28 PM
#6

tack! dennas för svaren, jag skall filuera på dem
Har drömt igen, i förra veckan.
Denna gången var systern vuxen och gammal.
Nu kunde hon tala till mig och det visade sig att hon lever ännu.
Hon har en annan mamma än min mamma och jag grubblar igen:
Det har visat sig, att min far tydligen (alla ovetandes) har varit gift med en annan kvinna, skild vet vi aldrig om han blev, så ev. var han bigamist när han gick till rådhuset med min mor.
Helt otroligt att han kan ha en äldre dotter är det inte, så jag skall försöka spåra kvinnan han var gift med, nu när jag har kontakt med hans landsmän så lär det fungera.
Kvinnan han gifte sig med skall ha bort bara en timmes väg ifrån oss, MEN….vad han själv berättade för oss så "lurades" han med den kvinnan och hennes far, för att kunna få plats på båten när han flydde till sverige hösten -44 så lovade han att gifta sig med henne och fara med till Canada, ett löfte han svek när han hoppade av här.
Hon skall senare  ha åkt med familjen till Canada, ännu ett spår att kolla upp.
Det blir mer och mer spännande, otroligt att inte ens andarna vill låta bli att pusha utvecklingen framåt

Annons:
Sara.blods
5/29/15, 12:02 AM
#7

Har varit med om samma sak.

BabyDragon
5/31/15, 2:41 PM
#8

Har också drömt att jag haft en syster, en gång en tvilling. Har funderat på om det kan ha varit en person som jag inte blev. En del av mig själv som inte är med mig längre eller som är nedtryckt i det undermedvetna.

Men det låter som att du har en mycket händelserik släkthistoria. =)

Upp till toppen
Annons: