Annons:
Etikettwicca
Läst 1670 ggr
Emma kattugglan
3/20/15, 8:12 AM

frågor om coven och wicca

Jag har ansett mig vara wiccan i mer än 4 år nu men har aldrig gjort någon ritual eller så tillsammans med någon eller delat med mig något speciellt. Jag vill kunna ha kontakt med fler wiccaner via facebook/kik eller här för att få lite vägledning. Jag börja känna i min ensamhet att mitt arbete inte utvecklas längre och gör mig lite ledsen på något sätt. Finns det någon som vill dela med sig av sin skuggbok, örtlära eller rituella kunskaper till mig för att hjälpa mig hitta tillbaka?

Annons:
Sommarek
3/20/15, 8:25 AM
#1

Varför inte kika in hos oss på wicca.ifokus och höra där?  ;)
Om du dessutom berättar vart i världen du finns kanske det finns ett pubmoot i närheten, eller åtminstone andra wiccaner. Det är nog dock inte någon som delar med sig av sin BoS; de är högst privata och personliga. Men med det inte sagt att man inte kan utbyta erfarenheter och idéer.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Emma kattugglan
3/20/15, 8:33 AM
#2

#1 Dåligt formulerat kanske just med skuggboken, men jag behöver verkligen hjälp att bygga på min. Jag har börjat känna mig ledsen varje gång jag försöker prata med min Gudinna numera och jag förstår inte varför jag plötsligt känner mig så ensam. Jag bor i Göteborg och jag vet om mootet där. Men jag vågar inte heller gå dit när jag känner såhär vilsen.

Sommarek
3/20/15, 9:38 AM
#3

Det finns en grupp  som heter "Svenska Wicca" på FB, där kan du säkert få kontakt med massor av folk (inklusive mig), och som sagt, även på wicca.ifokus. Om jag inte minns fel finns det redan en del om BoSar på både ställena som kanske kan funka som inspiration.  :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Emma kattugglan
3/20/15, 9:48 AM
#4

Jag blev precis medlem där. Jag får kolla upp det. Tack!

Sommarek
3/20/15, 10:07 AM
#5

Det var så lite.  :)  Hoppas du hittar något du kan använda.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Choklad
3/21/15, 1:08 PM
#6

Vad är en skuggbok? (jag är medial men inte häxa, så jag vet inte så mycket om just häxor )

U R us

Annons:
Ganna
3/22/15, 1:49 PM
#7

#6 "Skuggbok" eller "Book of Shadows" är en bok där wiccaner antecknar sådant de anser vara av vikt för sitt utövande. Innehållet varierar mellan olika individer/covens, men innehåller ofta ritualer, recept, besvärjelser etc. I coven/traditioner tenderar innehållet helt eller delvis föras vidare till nästa "generation".

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Choklad
3/23/15, 9:27 AM
#8

# 7 Tack 🙂

U R us

Upp till toppen
Annons: