Annons:
Etiketti-häxans-trädgård
Läst 2109 ggr
Demonolater
2/25/15, 8:45 AM

Jag är en Demon dyrkare (Behöver hjälp)

Hejsan!

Jag är en Demonolater(det betyder Daemon worshipp) och jag har börjat med daemonic magic och jag behöver många sorts örter för att göra demonska oljor och rökelser. Jag bor i göteborg och jag undrade vart man kunde köpa bra kvalite av örter i närheten?

En till fråga, folket som har diabetes andvänder en liten grej som dom prickar på handen så att några droppar blod ska rinna ut, vad heter den lilla apparaten? Behöver också en sån.

Detta är min första inlägg och blev medlem idag. Ser fram emot att prata med andra magiker :).

Dark Blessings.

Annons:
Ganna
2/25/15, 11:09 AM
#1

Demon eller daemon? Det gäller att vara noga med stavningen så inte jultomten kommer när det var djävulen du åkallade.

När det gäller örter så är det värt att söka på engelskspråkiga sidor också, särskilt om du är ute efter mer exotiska saker.

Curry House i Haga har (eller hade, det var ett tag sedan jag var där) örter och t.o.m. lite kådor. Även i välsorterade hälsokostaffärer kan du hitta vissa örter. Annars får du odla dem själv.

Apoteket har flera olika varianter av blodprovstagare, kika på deras hemsida -> typ1-diabetes. F.ö. tar man sådana blodprov i fingertoppen, kom ihåg att ta det från rätt finger m.a.p. tradition och syfte bara.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Demonolater
2/25/15, 11:25 AM
#2

Ahh okey tack Ganna:=)

fridelfina
2/25/15, 9:02 PM
#3

Många diabetiker tar blodprov på armen nu för tiden! Men det är orelevant för magi förstås :)

 
 

Ganna
2/25/15, 9:22 PM
#4

#3 OT: Där ser man. Var mer specifikt och varför?

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

fridelfina
2/26/15, 12:18 PM
#5

På ovansidan underarm tex, för att spara fingertopparna (kanske behövs till punktskriftsläsning om det vill sig så illa i framtiden). Örsnibbar och tår brukar en del använda. Det som gäller är att det blir ett mindre korrekt värde pga fördröjning i de blodkärlen. Har man en känning rekommenderar man fingertopparna för ett så aktuellt värde man kan få.

 
 

fridelfina
2/26/15, 12:20 PM
#6

Tår har väl kanske nästan lika aktuella värden som finger, men jag är osäker då tårna får vara ifred i vår familj!

 
 

Annons:
Ganna
2/26/15, 12:43 PM
#7

#5 Det borde göra mindre ont också (även om skillnaden kanske är försumbar). Kanske skulle tipsa pappa, han tar fortfarande i fingret.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

fridelfina
2/26/15, 6:07 PM
#8

Känns knappt! Men man behöver en annan blodprovstagare som har lite större hål i toppen. Man håller kvar en stund så blodet trycks upp ( undertryck?)

 
 

Ganna
2/27/15, 12:03 AM
#9

#8 Tack för tipset, ska föreslå det för pappa.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Demonolater
3/2/15, 6:22 AM
#10

Hejsan!

Det är så att jag beställde blodprovstagare från USA. Jag köpte och örter för att göra demon oljor och rökelser.

Upp till toppen
Annons: