Annons:
Etiketti-häxans-trädgård
Läst 1749 ggr
hund_katt
2/9/15, 10:52 PM

Belladonna

Vet inte om jag satte i rätt grupp, eller ens rätt forum, men jag är väldigt nyfiken på Belladonna växten(enligt google verkar det finnas flera olika växter, men jag menar den extremt giftiga som är med i T.ex filmer ibland, och som(enligt Wikipedia) ett barn kan dö av om h*n äter 3-4 bär.), jag har kanske lite konstiga frågor nu men jag är bara nyfiken haha. Första frågan, till vad brukar man använda denna växt till? Läkemedel? Trolldom/häxkonster? Bli av med en fiende? och hur vanlig är det nu? Andra frågan, hur förgiftas man av den, (jag vet konstig fråga, men om ni vill veta, jag har inte tänkt ta självmord eller döda någon xD) Asså får man ont och vad gör blomman med kroppen? Typ, torkar den ut kroppen eller ja… Haha, har kollat på så många filmer så vet inte vad som riktigt händer när man blir förgiftad. Eller är det olika hur man dör beroende på växt/gift? I filmer används den som sömnmedel, är det sant? Har ni något mer att tillägga får ni gärna göra det. Jag tycker detta är jättespännande och intressant.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
Mortiscia
2/15/15, 5:22 PM
#1

Belladonnasafter brukade kvinnor förr i tiden droppa i sina ögon för att få pupillrar stora som tefat, ansågs vara mycket vackert. Prostituerade i romarriket använde också örten för att underlätta sitt yrkesutövande (se nedan). I övrigt används växten bl.a. i s.k. flygsalvor eller kärleksoljor (gör huden känslig för beröring) i MYCKET små mängder eftersom den är dödligt giftig om man gör fel med den. Den kan också ge erotiska drömmar, upprymdhet och klarsynthet vid små doser. Vid för stora doser blir man aggressiv (gärna med onda hallucinationer) och illamående (utan att kräkas), man får kramper, blir medvetslös och dör genom andningsförlamning. 3-4 bär anses vara dödlig dos för barn, 110-20 bär för vuxna. En växt som man inte kan rekommendera att experimentera med m.a.o.

hund_katt
2/16/15, 6:48 AM
#2

#1 tack :D

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Mortiscia
7/14/15, 9:40 PM
#3

OBS!! Jag ser att det blev fel med antalet bär för vuxna men hoppas att alla förstod att det är 10-20 som gäller, inte 110-20!

hund_katt
7/15/15, 3:02 PM
#4

Jo det förstod jag :)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Upp till toppen
Annons: