Annons:
Etiketthuskurer-brygder-och-recept
Läst 3884 ggr
Shadowone
2/2/15, 7:36 AM

frågor vid köp av örter (vallörter)

Hej systrar och bröder. Jag undrar om det är möjligt att köpa vallörter som är redan gjort så man kan bara äta den eller vad man ska göra med den liksom. Jag har ont i ryggen. Jag frågar er!

Am I man or woman. No. I'm genderless.

Annons:
Shadowone
2/2/15, 7:39 AM
#1

PÅ nätet eller nån liten butik eller kanske från en privat häxa.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

Bappho
2/2/15, 8:26 AM
#2

Jag har ingen vallört torkad men jag river upp ganska mycket varje år för de växer som värsta ogräset hos mig. Så fel årstid för tillfället.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Ganna
2/2/15, 10:04 AM
#3

Nej, du ska inte äta vallört mot ryggont utan använda den utvärtes. Försök med att googla på "vallörtssalva", det borde ge resultat då den används i bl.a. olika hästliniment.

Använd inte salvan mer än en begränsad tid och var uppmärksam om du får utslag/eksem eller klåda.

Ryggont kan även indikera vissa inre besvär, så är den ihållande eller återkommande bör du söka hjälp - en bra start är alltid att ringa 1177.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Shadowone
2/2/15, 10:06 PM
#4

#3 Okej. Jag provar vallörtsalvan först och se om det kan hjälpa mig.  Jag  har provat salvor som har varit till hjälp men inte lika mycket. Iprem. Den salvan har i alla fall varit bättre än alla andra salvor. Och jag vet inte om apoteket har tillverkat en egen. Jag ska prova och söka och se om jag hittar en. jag har också varit i vissa naturapotek och frågat om dom hade det jag sökte engång. Men då var jag ute efter vallörter. Men det hade dom inte. Men nu så ska jag prova och söka efter detta och hoppas att det hjälper och det vill också säga om jag sköter mig och missar inte en dag.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

Shadowone
2/2/15, 10:07 PM
#5

#2. Okej. Ingen fara. Ja, du har rätt. Det är fel tid att fråga.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

Nattlotus
3/28/15, 10:45 PM
#6

Hej Shadowone, om du vill köpa torkade örter så finns en affär i Stockholm som har välfyllda lager av olika örter,har handlat där själv och dom rekommenderar jag varmt. Örtagubben heter affären iaf och när du har örten så kan du göra egen salva, personligen tror jag det kan vara svårt att hitta någon som säljer färdig salva,men jag kan ju ha fel då jag inte behövt just vallörtsalva.

Annons:
NiklasTyreso
3/29/15, 9:38 PM
#7

Vallört har vissa positiva effekter utvärtes: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3491633/

Men invärtes, om man äter vallört eller dricker te på vallört riskerar man att få lever-tumörer: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2361893/

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1683566/

Jag tar det säkra före det osäkra och undviker vallört helt.

Bappho
3/30/15, 10:26 AM
#8

Örtagubben säljer vallörtsalva i sin webbutik.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Gronstedt
3/30/15, 10:47 AM
#9

TS, om du vill ha något med verkan liknande den hos apotekets salvor mot tillfällig inflammation och värk, så titta på djävulsklo.

Shadowone
6/14/15, 11:53 PM
#10

#6#7#8#9. Hej. Förlåt om jag har varit frånvarande liksom. Det var länge sen. Förlåt. Jag hade redan hittat en webbutik med örtsalva. En äldre dam tillverkade salvor mot smärta. Jag håller redan på att använda det nu. Örtgubben. Okej. Till nästa gång ska jag vara uppmärksam och kolla upp det.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

Upp till toppen
Annons: