Annons:
Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 4190 ggr
[Vikning a ängel]
2014-12-30 18:51

Omänskliga själar

Hej Hej!

Vad tror ni om att människor kan ha en själ som besiter en omännsklig form? Tex en varulv, kinesisk drake, eller ett annat väsen?

Kan Gudar och Gudinnor inkarneras? Tex Zevs, Poseidon, Pan eller Thor?

Varför jag undrar är att jag har frågat hur min själ ser ut till mina guider. Och när jag fått se den så är den inte precis männsklig. Och det värkar som att de flästa av mina guider är omännskliga dom med. Men jag vet inte om det har någon som hällst  sanningshalt eller om jag ser de former som jag vill se. Och därför ser dom och mig själv som omännsklig? (jag menar inte typ som aliens eller liknande, utan mer som naturväsen, drakar och varulvar, sådant man kan se här på jorden)

Kramar

Annons:
Thistle
2014-12-31 08:38
#1

Det finns skildringar av att häxor reste till sabbaten i form av djur. Det vill säga att de sände ut sin själ i denna form. Häxans dubbel kan exempelvis ta sig ut genom munnen när häxan befinner sig i ett transtillstånd.

Bappho
2014-12-31 09:48
#2

Jag tror och har upplevt att det finns delar av det som vi kallar själ som kan visa sig i en rad olika skepnader. 

Handlar din fråga möjligen om Dimosthenis Liakopoulos, Nephilimstammar och dyl.?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[Vikning a ängel]
2015-01-01 01:57
#3

Bappho, ja det är precis honom det handlar om. Och dessa neffis stammar och andra monster :) Kul att du känner till dessa med :)

Bappho
2015-01-01 16:55
#4

#3 Det betyder inte att jag på något sätt sätter någon tillit till denna information. Tvärtom.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[Vikning a ängel]
2015-01-01 17:21
#5

Det roliga med dena information är att jag hade varg/människor och drakar som hjälpare, även en hjortman var min guide. Jag har aldrig haft en männsklig guide, men efter att jag gick med i en terapi så sa personen som höll dena terapin att mina guider var onda och att jag måste göra mig av med dom. Brytta kontrakten med dom, och jag började facktiskt att slås mot dom och de försvarade sig inte. Nu är de borta, och mina gammla guider och väktare har försvunnit. Och de delar av mig som var andliga värkar ha blivit förstörda de med. Så jag undrar om dessa varelser värkligen är onda.. För varför skulle de annars vara mina guider?

Bappho
2015-01-01 18:21
#6

Jag tror det är bättre att leta hos sig själv vilka dessa möjliga guider, eller vad man väljer att kalla dem är än att låta andra personer bestämma det åt en.  Om du möts av en hjortman, ta reda på själv vem det är, vad den vill o s v genom egen kommunikation.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Annons:
Joggan
2015-01-01 21:33
#7

#4 …Hålla med med Bappho!

Du måste väl tänker på denna möjlighet att de kunde lura dig!

[Vikning a ängel]
2015-01-02 01:04
#8

Jo givetvis vet jag att entiteterna kunde ha lurat mig och jag har även misstänkt dena människan hela tiden. Jag ville bara ge henne en changs och tänkte att jag kan ha fel angående henne. Och då gick jag rakt in i helvetet. Jag blev attackerad av både det ena och det andra och fick ta till drastiska åtgerder. Jag bad ärkeängel michael om ett svärd och jag började huga ned alla andliga varelser som kom i min väg. Problemet var bara det att dena terapeft gjorde att jag blev skeptisk mot alla entiteter. Inte bara de mörka och det slutade med att jag inte längre känner någon skillnad på de mörka och de ljusa. Det känns som att något är alvarligt fel på mig och att jag inte längre är hel.. Innan henne så litade jag på mina guider och jag kännde på en gång om någon var ljus eller mörk. Men den kännslan finns inte längre hoss mig. Jag känner inte att jag kan lita på någon andlig varelse, inte ens på ärkeänglarna. Så jag pratar inte med den andliga världen längre för jag litar inte på den. Min hällsa och tillit och allt har förstörts.

Joggan
2015-01-02 12:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

@Vikning a ängel…så klart är det svårt att skilja de, det tar ibland upp till årtionden för en människa som arbeta med entiteterna för att kunna ser vem är vad eller vem…speciellt om de kan omvandlar sitt gestalt (Shapeshifting)

http://en.wikipedia.org/wiki/Shapeshifting

inte ofarligt!!

Valkyries as swan maidens, having shed their swan skins.

svartaugglan
2015-01-02 22:41
#10

Man ska inte sticka ut näsan i de här lägena har jag lärt mig i något politiskt korrekt forum. Det tänker jag ärligt talat strunta i. Detta är ju ändå ett forum för frågor och svar.

Din upplevelse är din verklighet. Ingen terapeut borde ta till förbjudande ord, det är inte hjälpsamt. Byt till en annan terapeut som hjälper dig att bygga upp en bra grundläggande självkänsla.

Jag tycker att du ska ta ett steg tillbaka och lära dig att diciplinera dig själv så att det blir DU som bestämmer vad som ska hända. (Kan du hålla din trollstav och säga "Nu är det ta mig fan jag som bestämmer och om ni andliga makter försöker säga emot kommer jag att ge er på moppo"? Varenda mus och silverfisk i dit hem ska bäva inför den kraften när du fokuserar den.) När man inte är fokuserad är det så lätt att ta in energier från höger till vänster och det kan leda till en hel del oordning i ens energier och man är så sårbar när man börjar jobba med det ockulta.

Jag vet inte om din engelska är bra nog men jag rekommenderar att du lyssnar på den här killen. Han är lodge-master i USA och en jäkligt vettig snubbe över huvud taget.

Lycka till! Kram på dig

gonzo56
2015-01-07 11:06
#11

ja, gudar, gudinnor, demoner, aliens, troll och annat bebor mänskokroppar ibland. särskilt tydligt blir detta för mig under den psykedeliska upplevelsen.  

vi behöver lära oss att skåda inåt istället för att söka svaren utanför oss själva. så istället för att lita på någon terapeut skulle jag försöka vända mig inåt och fråga mig själv. men samtidigt är det viktigt att kunna släppa kontrollen och lära sig fokusera på rätt saker och låta livet veckla ut sig i sin egen takt..  

rädsla existerar bara så länge man är rädd (flykt).

 när man möter sin/sina rädslor så är man ju inte längre rädd, så mitt tips är att försöka möta det man är rädd för istället för att försöka slåss mot det och hålla det borta. 

lycka till på din väg 🌈 /G

[Vikning a ängel]
2015-01-10 22:01
#12

hej hej alla, tack så mycket för era svar. Jag är hemst ledsen för att svaret har dröjt :) Jag har varit lite upptagen (borta) men nu är jag tillbacka. Och jag ska försöka att följa era råd och se in i mig själv :) Och jag ska sluta att slås och kämpa så hemskt mycket som jag alltid gör. Allt som är okänt ska 'dödas' haha tyvär har det blivit en värklig het som jag måste försöka att brytta. Tack så mycket i alla fall, jag hoppas att det kommer att lösa sig för mig…

Kramar

Joggan
2015-01-10 23:49
#13

"En klok människa kommer ihåg att ögonen kan bli förvirrad på två olika sätt - genom en förändring från ljus till mörker eller från mörker till ljus; och han kommer att inse att samma sak händer med själen. "
Plato🌛

Annons:
Upp till toppen
Annons: