Annons:
Etikettallmänt
Läst 707 ggr
svartaugglan
11/30/14, 10:15 PM

Kan man förlora och återfå sin kraft

Kan man förlora sin kraft, om om så, kan man få den tillbaka?

Annons:
Bappho
12/1/14, 8:29 AM
#1

Med kraft menar du då olika förmågor? Isåfall, ja.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

svartaugglan
12/1/14, 11:32 AM
#2

Ja precis. Känner du till någon som förlorat förmågorna och fått dem tillbaka? Jag är nyfiken. Hur går man till väga?

Ganna
12/1/14, 12:34 PM
#3

#2 Det beror på vad det är för "kraft"/"förmåga", samt hur personen blivit av med den.

Kraft och förmåga ska man akta sig att sätta likhetstecken mellan. Jag vet att "kraft" slarvigt används så i dagligt tal (jmf när ungarna frågar varandra vilken superkraft de skulle vilja ha), men det förvirrar det hela.

Här är snarare "kraft" att jämställa med "ork", "laddning" eller liknande av ett visst slag. Vilket innebär att någon kan har förmågan kvar, men inte "laddningen" att använda den. I praktiken är det samma effekt som om förmågan försvunnit, men ska man göra något åt det, är det viktigt att veta skillnaden.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

svartaugglan
12/1/14, 3:11 PM
#4

#3 Tack Ganna! Mycket klokt skrivet. Jag är en sådan där slarvig typ som använder ordet kraft lite hejvilt i denna tråd, men nu lovar jag bättring och bot.

Ganna
12/1/14, 3:58 PM
#5

Det blir lättare att kommunicera om man menar samma sak med ett ord. :)

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Upp till toppen
Annons: