Annons:
Etiketttraditionell-häxkonst
Läst 1965 ggr
JenniferFahlander
11/27/14, 6:27 PM

Kan man bota någon allvarlig sjukdom/skada?

hej, jag ställer en fråga till ni som vet vad häxkonst osv allt de där betyder då jag själv inte kan ett smack, Kan en bra häxa bota en dödlig sjukdom? eller en person/djur som är allvarligt skadad ? Tacksam för svar :)

Annons:
Aleya
11/27/14, 6:34 PM
#1

Tycker du ger dig in på något som du inte borde. Om du ska hålla på och försöka väcka döda.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

JenniferFahlander
11/27/14, 6:41 PM
#2

#1 jag tror du har missuppfattat min fråga, jag undrade om man kunde bota någon som tex har Cancer, eller någon som är allvarligt skadad inte om man kunde återuppliva döda för det tror jag inte att någon kan göra varesig man e Häxa elr inte :)

Bappho
11/27/14, 8:00 PM
#3

Jag tror så här. Ibland finns inget att göra, varken böner till högre makter, helande eller trolldom. Men ibland där sjukdomen kommit till genom avund, förgörning, farliga döda o s v då kan man göra en hel del. Men det är vad jag själv tror.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

JenniferFahlander
11/27/14, 9:32 PM
#4

#3 vad menar du med att där sjukdommen kommit till genom avund, förgöring, farligt döda osv ?

Ganna
11/28/14, 1:22 AM
#5

Det går inte att svara ja eller nej på frågan; det beror som sagt på sjukdomens/skadans art, makten hos den som ska utföra boten och hur starka trådarna i Väven är för den sjuka. Vet man inte vad man gör, är bot lika farligt som sot - för den som försöker sig på det.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

svartaugglan
11/28/14, 1:27 AM
#6

Vill du vara snäll och utveckla din vy av "bot lika farligt som sot - för den som försöker sig på det."

Annons:
Bappho
11/28/14, 6:00 AM
#7

#4 För att svara enkelt så tror jag att människor har makten att skada, i livet och efter, inte alla, och en del mer än andra. Ibland med vilje och i andra fall ofrivilligt.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Ganna
11/28/14, 2:07 PM
#8

#6 Om du försöker sätta bort, suga ut etc. och inte vet hur du exakt ska göra det, hur du ska skydda dig, kan det gå över till dig istället.

De som idag håller på med "healing" säger sig skicka energier hit och dit, men det är inte samma sak som bot, där man (oftast) tar bort det skadliga och då ska det ta vägen någonstans efter att det är ute ur den sjuka.

Oftast krävs det ett viss mått av potential/talang/förmåga eller vad man behagar kalla det, men just när det är sjukdom och skada inblandat, kan det gå fel även för den utan ett uns av detta.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

svartaugglan
11/28/14, 5:05 PM
#9

Väldigt klokt skrivet Ganna!

Själv tycker jag att man över huvud taget ska undvika att pilla med saker i andras liv om man inte känner sig 100 på vad man gör.

Bappho
11/28/14, 7:19 PM
#10

När jag var ung umgicks jag mycket med en klok gubbe. Han fick senare cancer och när jag hälsade på honom sista gången strax innan han dog så tog han mig avsides för att berätta för mig hur viktigt det var att rena sig efter bot och hur jag skulle göra. Han trodde nämligen att han fått sin cancer p g a att han under en lång och utsträckt tid hade försökt att bota ett cancersjukt barn och att han hade slarvat.
Nu rökte han förskräckligt mycket så det kan lika gärna ha varit det.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Joggan
11/29/14, 4:43 PM
#11

Visst är det inte lätt..
som Bappho och  Ganna skriver kan det hoppa över…
Shamanska syn på det…

http://www.noaiddi.com/bokguide/e-books/shamanic-extraction/

Upp till toppen
Annons: