Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1358 ggr
Anjola
2014-07-29 23:28

Ljuslågans beteende vid ljusmagi

Var hälsade alla.

Jag har en fundering kring hur man tolkar ljuslågan vid ljusmagi. I detta fallet har jag  en kraftig låga som "hoppar" upp o ner i högt läge, samt vänder sig åt mitt håll. Jag har flyttat mig flera ggr för att kolla o lågan följer mig.

Jag har inte hittat nån info om just när lågan följer den som tänt ljuset. Nån som vet?
Ljus o värme

Annons:
Gargamel_123
2014-07-31 09:59
#1

Om du går på din inre känsla vad säger den då? Vad är den första tanken du får upp? 

Det är så lätt för mig att svara på, men det är hur det fungerar för mig. Så känn efter själv först, vad ljuset vill säga dig. Du skall alltid utgå ifrån ditt inre. 

Fungerar det inte så skriv igen så skall jag berätta utifrån mitt perspektiv. 

Hoppas du inte misstolkar och tycker det var ett otrevligt svar. Jag anser bara att vi alla har svaren inne i oss själva. Vad som är rätt för mig kanske inte är rätt för dig.  Osv. 

Fridends lilja, 

Garagmel

Anjola
2014-08-01 16:55
#2

Min spontana tanke var att det är positivt. 
Jag vet att det är tecken på att magin fungerar om lågan är väldigt aktiv. Det känns som att den riktade lågan betyder att attraktionen är väldigt stor och att det kommer gå bra.

Namasté A

Gargamel_123
2014-08-03 00:51
#3

Va underbart! Då är det så. Lycka till med det som du hoppas skall gå bra. Om du fortfarande är osäker kan du fråga dina tarotkort. Fridens lilja , Gargamel

Anjola
2014-08-09 01:13
#4

Jag eldar 2 dedikerade ljus varav det ena har en hjärtformad "smältpöl" på den sida som vetter mot andra ljuset. Det känns ju väldigt positivt då det handlar om kärlek o hans ljus skickar ett hjärta åt mitt ljus.

Upp till toppen
Annons: