Annons:
Etikettallmänt
Läst 1059 ggr
Natur tjejen🌲🌱🌾🍄

Ny häxa!🌞🌝

Hej! Jag är 12 och vill bli häxa och det känns som att jag har kommit en bra bit på vägen men som alltid så finns det alltid mer att lära. Min fråga är : på sista tiden har det känts som att skogen kallar på mig och jag undrar om ni vet varför?🌲

Annons:
Sommarek
7/25/14, 5:35 PM
#1

Det kan nog bara du själv svara på. Många häxor har en dragning mot vissa platser i naturen, kanske för att många av oss värdesätter djur och natur lika mycket, om inte mer, som allting annat i världen. Somliga föredrar skogen, andra havet, andra fjällen - och somliga är gladast för att vara inomhus.  ;)

Kanske har skogen något att lära dig, kanske behöver du mer av jordelementet (balans, stabilitet) i ditt liv; kanske är det bara för att det är helt underbart att vara ute i skogen.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

H-lena
7/30/14, 4:46 PM
#2

Måste säga att jag också känner en dragning till skogen faktiskt, funderar på om det är som #1 säger, att jag behöver lite mer balans och stabilitet. Tack för den tanken eller hur man ska säga! :)


[Rubensismaleficarum]
7/31/14, 1:54 AM
#3

Skogen är djup, gå inte vilse.

ALPHIRA
8/2/14, 1:29 AM
#4

Bästa Natur tjejen!

När jag var i din ålder ville jag också bli häxa och som i ditt fall så kallade skogen mig. Men som Ruben…………… här ovan säger så skogen är djup.

Mycket hinner hända -och mycket måste hända- innan man når kunskaper som leder en till häxans nivå. Jag är nu 63 och kan inte kalla mig häxa. Och skogen kallar mig fortfarande.

Fortsätt komma nära naturen och dig själv! Du har nyfikenheten och viljan. Det räcker långt men även vägen är lång. Eller ska jag kalla den för en stig. 

För mig känns det som om en häxa väljer en stig i stället för en väg.

Ge inte upp hoppet, Natur tjejen!

Upp till toppen
Annons: