Annons:
Etikettallmänt
Läst 781 ggr
Celticloveer
7/24/14, 8:49 PM

Dubbla element?

Så, enligt min mamma och mormor har jag två element vatten och jord! är det vanligt att ha flera element? Snälla ge svar på detta! Tack på förhand

Annons:
Manutar
7/25/14, 9:26 AM
#1

På vilket sätt säger dom att du "har" dessa element? För jag förstår inte riktigt vad menas med detta? Något som är bundet till horoskop? Något som kommer fram i din person? Vad? Jag skulle jättegärna höra för det är ganska många som frågat om detta, men ingen har (vad jag sett) kunnat förklara vad det egentligen handlar om och varifrån tanket att man "har" ett visst element kommer från.

Sommarek
7/25/14, 5:33 PM
#2

Oftast handlar det väl om vilka element som dominerar ens personlighet - men som sagt, det kan ju tolkas olika. På så vis tror jag inte det är så underligt att man "har" flera; de flesta personer har ju flera slags egenskaper, inte bara en (till exempel eld; passionerad och hetlevrad. Det hade ju blivit ganska tröttsamt i längden…)  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

timskoogs
7/25/14, 10:32 PM
#3

Jag har två element, ett som jag är "född till" och ett som har valt mig 🙂

dennas
7/27/14, 6:32 AM
#4

Jag tror att det enligt den gamla elementläran handlar om medicinskt synsätt där det är viktigt att hitta balansen mellan de fyra elementen.  Så om man "bara" har två element, så har man obalans.

Inom astrologin bl.a. så kan man t.ex. domineras av ett element, eller ha lika delar av alla fyra. Om man saknar ett element i sitt horoskop så är det lika viktigt som en dominans.

Du kanske skulle fråga din mamma och mormor  vad de avser med att säga att du har två element?

Upp till toppen
Annons: