Annons:
Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 1774 ggr
Hannifer
7/4/14, 10:03 PM

Möte med småfolk?

Hallå. Det var längesedan jag var inloggad här. Jag tänkte höra om era erfarenheter av småfolk och liknande varelser. När jag var sju eller åtta år tror jag att jag fick kontakt med någon form av väsen när jag gick i skogen. Jag stod på en liten jordkulle när jag hörde en gammal kvinnoröst nynna. Ljudet kom från marken precis under mig. Jag blev vettskrämd och sprang hem. Jag besökte platsen nyfiket vid flera andra tillfällen senare, men då hördes inget.  Har ni haft liknande upplevelser?

Annons:
MrsOgg
7/5/14, 8:51 AM
#1

jag har väl alltid känt av dom och helst i skogen har alltid trivts i skogen men det är inte förrän nu som jag börjat nästan se dem. Några som jag känt av flera gånger är små som barn, halvnakna och får för mig de har små horn på huvudet. har ingen aning om vad de är för något men jag får en känsla av att de är snälla men kan småjäklas

Bappho
7/5/14, 2:58 PM
#2

Jag har upplevelser av dem lite då och då och inte så sällan är det just ljudupplevelser i form av både sång och musik.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[Carpinus]
7/5/14, 5:42 PM
#3

Som naturmänniska har jag i hela mitt vuxna liv rört mig i skog och mark både natt och dag. Ibland har man förstås hoppat högt vid ljudet av en brölande råbock eller liknande, men det kommer man ju snabbt över. Nej, rädsla har jag aldrig känt i skogen -då är jag räddare i stan!

Men en av de saker som jag aldrig fått en förklaring på var när jag i tonåren var ute i skogen och hörde överjordiskt vacker musik, det lät som harpoklang och någon som nynnade. Jag förflyttade mig mot det håll musiken kom ifrån (som sagt, rädd av mig är jag inte!), men musiken flyttade på samma sätt. Efter att ha följt ljudet i någon kilometer gav jag upp vände - och då tystnade musiken! När jag vände på nytt och tog några steg tillbaka återupptogs den, men då gick jag hem. Jag besökte ofta samma ställe utan att fenomenet återkom, och utöver något fall av spökeri vid ett ödehus har jag inte haft några övernaturliga upplevelser i naturen. Lite synd i och för sig, för jag älskar naturmystik!

Sommarek
7/5/14, 8:07 PM
#4

Jag såg en gång för länge sedan ett litet troll. Min häst såg honom också, och reagerade på det. Annars har jag mest hört dem; vid ett par tillfällen i en trumresa med en vän har jag hört dem sjunga och spela.  :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

pirri17
7/7/14, 3:27 AM
#5

Min mamma har sett små vättar i skogen i Finland!

Brunett

Hannifer
7/8/14, 5:45 PM
#6

Spännande! Jag tycker att det är så intressant att ta del av sådant som har upplevts i norra Europa. De flesta av mina trolldomsböcker har ett engelskt eller amerikanskt perspektiv. Lite tråkigt, eftersom jag inte är wiccan, och det vimlar av  böcker som riktar sig till personer med den religionen.

Har läst Ankarloo, af Klintberg, Örtmedicin och Växtmagi, bondepraktikan + en massa växtböcker eftersom jag är trädgårdsmästare, allehanda böcker om nordiska väsen, hur man spår med runor teblad etc… Det har stått mycket bra i dem, men det känns ändå lite tomt i bokhyllan när det gäller det specifikt nordiska… Vad har ni hittat?

Annons:
Upp till toppen
Annons: