Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1980 ggr
lightseeker
6/1/14, 11:12 PM

häxa

Ena dottern hade besökt vår kära huvudstad och överhört ett samtal kring hennes person på spanska
(hon kan litet franska, men kunde ändå förstå några meningar)
De kallade henne bla. för Bruja=häxa, själv vet hon inte varför men säger att det stämmer ju in.

Hur folk dömer/bedömer en person. är ju fullt godtyckligt, men de torde ha varit goda människokännare.

Hur känner NI igen en "udda person"?

Annons:
Mary Khan
6/2/14, 9:24 AM
#1

Tja, en udda person brukar väl oftast kännas igen av henne/hans annorlundare sätt att vara, och även kanske sättet personen klär sig eller uttrycker sig.. Hur som så är det bara posetivt! och folk som kallar någon för häxa är bara posetivt i mina öron, det betyder att man är speciell och det gillar jag! :)

NiklasTyreso
6/5/14, 9:52 PM
#2

Instämmer med Mary Khan, klädstil, smycken och symboler avslöjar mycket om folk. Jag berättar sällan om mina religiösa tros-uppfattningar eller sevänjor. Klär mig och ser ut som en gubbig akademiker med skjorta och byxor, kunde varit ingenjör på ericsson eller jobbat på bank.. Aldrig någonsin har jag blivit påkommen eller fått frågor om mina religiösa förehavanden. Att jag inte skyltar med mina religiösa handlingar, med symboler eller ens med klädstil, gör att folk inte har en aning om att jag igår bjöd alverna på te i skålgropen och äpple, de har ingen aning om att jag samlar naturmedicin, än mindre att det sker efter månfaserna. En enda människa som känner mig vet att att jag ägnar mig åt läsningar, men det har jag själv valt att berätta. Det är ytterst få personer som har de övernaturliga förmågorna som skulle kunna göra att de med övernaturlig intuition kan avslöja den som inte vill avslöjas.

lightseeker
8/24/14, 9:26 PM
#3

hm, min dotter klär sig mer moderiktigt (fast med litet personlig stil) och neutralt. om hon har smycken så är de stilenliga och strikta.
Hon själv har ingen dragning till det övernaturliga, finns inget i hennes frisyr, eller klädval eller sminkning (den är ytterst svag) som talar om en avvikelse.
Det enda övernaturliga med hennes person, är hennes förmåga att se det fördolda, men hon har aldrig sökt sig intressemässigt till det, så det överraskade henne att någon mer "såg" att hon hade extraförmågor.

skogsbergs-anna
8/24/14, 10:18 PM
#4

Bara ett fåtal vet någorlunda vad jag är men en arbetskamrat "såg" vad jag är men har inte sagt hur mycket och hur ingående hon sett om mig. Vi har alla samma arbetsklädsel och inga smycken. Hon har i alla fall den goda smaken att inte berätta för de andra vad hon vet.

Gör hellre fel än inget alls.

lightseeker
8/30/14, 12:40 PM
#5

ja, att hålla på intrigiteten är viktigt Skogsbergs-anna :)

Upp till toppen
Annons: