Annons:
Etiketthuskurer-brygder-och-recept
Läst 2336 ggr
[Gandalf56]
5/27/14, 4:23 PM

huskur mot förkylning

hej jag undrar om någon vet en bra bryggd eller något liknande som är bra mot förkylningar. jag har redan testat olika ört teer så som ingefära mm. skulle vara väldigt tacksam för tips.

Annons:
jara3
5/27/14, 6:57 PM
#1

vitlök, massor av vitlök. vetenskapligt bevisat effektivt. bäst rå, kanske blandat med smör på mackan el så

Ceriadwen
5/28/14, 5:50 PM
#2

Gör avkok på kanelstång!

Mary Khan
5/29/14, 1:00 AM
#3

Honung är ju alltid bäst, antingen med te (då du även kan lägga en stänk citron också om du vill) eller med varm mjölk. 

Krya på dig! :)

NiklasTyreso
5/30/14, 3:12 AM
#4

Drick te på sprängticka, det stimulerar imunförsvaret en liter om dagen tills du blivit av med förkylningen. 

Personligen skulle jag inte tveka att dessutom äta vitlök, men sprängticka te tycker jag är mycket bättre.

NiklasTyreso
5/30/14, 3:12 AM
#5

Drick te på sprängticka, det stimulerar imunförsvaret en liter om dagen tills du blivit av med förkylningen. 

Personligen skulle jag inte tveka att dessutom äta vitlök, men sprängticka te tycker jag är mycket bättre.

Staempel
6/13/14, 3:30 PM
#6

Jag testade att göra te på torkad brännässla, skuren lakritsrot och nyponskalsmjöl senast jag var förkyld. Kan inte säga att det var det godaste jag druckit men det kändes bra efteråt.

Gjorde även en dryck med vatten, mycket citronsaft och mycket honung. Det blev starkt men hjälpte verkligen mig!

Annons:
[Rocksteady]
6/22/14, 4:04 PM
#7

jag rekommenderar också sprängticka :)

[Gandalf56]
7/9/14, 11:03 PM
#8

tackar ska tästa dessa kurer

[Rubensismaleficarum]
7/19/14, 4:39 PM
#9

Fortsätt på ingefära, funkar som en charm om man river och häller vatten som inte överstiger 60 grader över det rivna. då ingefära innehåller eteriska oljor som förtärs över 60 grader.

Natur tjejen🌲🌱🌾🍄
#10

Jag vet att en kopp te med vitlök och persilija är bra för halsen😊

Upp till toppen
Annons: