Annons:
Etiketttraditionell-häxkonst
Läst 2309 ggr
Annnabanana
5/25/14, 10:01 AM

Är jag förhäxad?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, För några år sedan utvecklade jag en fobi för skadedjur, mest larv-liknande. Pälsängare, silverfiskar och sånt. Jag ser dessa insekter överallt. Jag bor och jobbar i fina nyrenoverad miljöer, så det kan inte ha med att det är ostädat att göra. Jag har även precis flyttat in i en fin nyrenoverad lägenhet. Har haft Anticimex här 2 gånger på tre månader. På jobbet hade jag till och med en ingjuten silverfisk i min pennhållare…!?? Igår var jag hos en vän och satt i soffan och då hade jag en pälsängare på BENET!! Sannolikheten att få sånna djur på sig är låg, de är väldigt skygga. Jag har nog haft det på mig 3-4 gånger sen jag fick fobin. Jag fattar 0, är jag förhäxad på nåt vis?? Tack för svar på förhand !:) /Anna

Annons:
Sommarek
5/25/14, 7:46 PM
#1

Det tror jag inte. Oftast ser man saker som man redan innan har på hjärnan (till exempel hur gravida ser bara folk med barnvagnar; en person vars pappa Allan precis har gått bort hör "pappa Allan" överallt etc.) Kanske kan det istället vara så att du har något att lära av dessa djur och att det är därför de envisas med att dyka upp?  :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annnabanana
5/25/14, 9:42 PM
#2

Ja möjligen :/ men verkar märkligt att det är så mycket. Tack för svaret!

Manutar
5/26/14, 8:35 AM
#3

Dessa skadedjur är ju ganska vanliga och har inte med om det är smutsigt att göra. Så vitt jag vet så räckar det med att ha fönstret öppet så kan de komma in (åtminstone pälsängrar). Jag tycker som sommarek att det låter som du pga fobin börjat lägga märke till dessa mer.

Annnabanana
5/26/14, 5:41 PM
#4

Okej! Nä jag hoppas det krävs mer än ett öppet fönster. Hehe Tack för svar! /anna

Joggan
5/26/14, 8:53 PM
#5

@Annnabanana

…frågan är ju också om du upplever någonting annat ovanligt…?

http://www.scribd.com/doc/57331828/Paranormalt-enkat-SwedishVersion

Manutar
5/27/14, 11:41 AM
#6

#4 Visst kommer de in genom öppna fönster och luftkonditionering. Hoppas du blir av med dem :)

Annons:
VästkustFia
5/29/14, 12:47 AM
#7

Håller med #1.

Fundera gärna lite djupare över vad den här sortens djur står för i din tankevärld och om det finns något att jobba med där.

Annnabanana
5/29/14, 9:12 PM
#8

Tack! Nja vet inte får väl tänka på de. Jag hoppas också på att bli av med dem snart!!

Upp till toppen
Annons: