Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2862 ggr
Atropa
4/1/14, 11:12 AM

Stött

Hej allihopa!

Till att börja med måste jag förklara hur jag känner,

Det här forumet är en oas för mig, hit kan jag komma och vara i min egna värld och läsa underbara inlägg ni skriver. detta får mig att må så himla bra att jag äntligen kan prata med folk som är likasinnade och förstår mig, hur jag vill leva och varför. I "Det riktiga" icke internet livet är jag i en bubbla där ingen vet mina värderingar och min sanna inriktning.men det är helt okej för jag har detta forumet att luta mig tillbaka på. men det har ju ändrats nu.

Den senaste tiden tycker jag att vi blivit påhoppade av kristna troll hela tiden. Jag känner mig fruktansvärt stött och av det senaste påhoppet i inlägget "Djävulens Brud" som var väldigt anklagande. läste inlägget nu innan jag skulle iväg och göra mina vardagliga sysslor och blev hela förstörd. detta förstörde verkligen hela min dag. Att det ända stället jag verkligen kan vända mitt sanna jag till blir fyllt av fördomar och anklagelser, kränkningar som ett skott i pannan. detta är inte okej! jag vill väl för tusan inte bli "frälst" eller "förbannad" av någon? det kan dom få göra i sina ståtliga kyrkor men låt forumet vara! jag trodde att kristendomen handlade om att alla har rätt till att vara lika mycket värda och så vidare men det är ju kaos tydligen, att folk kan vara så slutna och blinda att man kan kränka andra människor på detta viset. men Iallafall jag tror ni förstår hur jag känner och mår, för just nu vill jag bara gråta. detta var det värsta påhoppet jag fått sen gymnasiet :S herregud att man inte kan växa ifrån hat? Jag kanske är överkänslig med men vet ni vad? jag bryr min inte om det är så för det är fortfarande inte okej. Admin för hif-spärra trollen! dom har inget här o göra. detta var en så himla bra sida innan alla dessa kom och förstörde och skapade en otrygg miljö…

hoppas ni har förståelse om jag låter arg/otrevlig i inlägget men kan ärligt talat inte rå för det för det här var droppen.

/en jävligt ledsen tjej

Annons:
[Svartkajan]
4/1/14, 1:10 PM
#1

Om jag har förstått det hela rätt vi har ett troll med flera konton och enligt uppgift är detta troll väldigt ungt, så ignorera det. Tipsa admin om vilken tråd du hittar trollet i så att det går fortare för admin att spärra.

therootdoctor
4/1/14, 1:32 PM
#2

Det lilla trollet är naturligtvis ingen representant för kristendomen i Sverige. Han känner inte ens till sin egen traditions historia. Vill du ha lite trevligare läsning om hur präster och andra förhållit sig till magi rekommenderar jag Linda Ojas bok "Vaken Gud eller Natur - Synen på magi i 1600- och 1700:talets Sverige". 

Det är för övrigt synd att sådana personer får kallas för "troll" numera. 

Det enda sättet för admin att få ordning på sånt här är om iFokus inför modereringsmöjlighet innan publicering för samtliga poster. Det är ett mycket effektivt sätt att snabbt få tillbaka en god kvalitet på ett forum.


Joggan
4/1/14, 2:31 PM
#3

#0

Jag förstå det!
man måste kolla noga hur dom hålla på
efter jag har läst "Den nionde insikten av James Redfield"
har jag förstådd jag att mänskorna som mår dåligt kämpa om energin (ibland uppmärksamhet)
hon hålla bara på att retas med målet att får energi/uppmärksamhet
kyrkan och kristendom har ingenting att göra med det!
hon tar bara den kristliga thermen att attackera oss…
hon eller han har inte ens läst bibeln ordentligt!

Fördel med det det hela är att du kan trana
hur man kan hantera förkastningar….

(Har du problem med din nacke/skuldkänslor??)

…förkastningar bli gjord i alla område
på jobbet, i familjeliv, mellan vänner
och Ifokus…osv…osv

Att bli fri och lyckligt är var uppgift eller?

Sommarek
4/1/14, 2:46 PM
#4

Från en som både gått i närkamp med troll och blivit trollad själv; troll ska svältas. Det troll vill ha är uppmärksamhet, negativ eller positiv spelar ingen roll. Att låta ett troll förstöra ens hela dag är helt onödigt och bara spill med ens energi. Med tanke på att de flesta troll inte heller känner till ämnena de debatterar i ska man inte låta dem representera den grupp de säger sig tillhöra - två av mina bästa vänner är djupt troende kristna, och ingen av dom tror på trams som att häxor har något med djävulen att göra.

Strunt du i trollet och var i stället glad och stolt över den du är - sånt tynar troll bort av.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Joggan
4/1/14, 4:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Post skriptum..

Bara Anna
4/1/14, 7:46 PM
#6

Tycker det är väldigt tråkigt och sorgligt att du skall känna dig så ledsen över detta troll's påhopp. Men som skrevs ovan: Döm inte massan efter ett fåtal idioter!

Jag tycker dessutom att du skall kopiera det du skrivit här och skricka till grabbarna som styr över iFokus, Stefan och Niklas. De menar väl, men jag tycker att de har varit lite för släpphänta när det gäller hur de har hanterat förekomsten av ett eller flera troll på forumet. Det kan nog vara bra att de får upp ögonen för att existerande iFokus troll inte bara irriterar och kliar, utan förstör för andra människor, som i ditt fall!

Kram!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Annons:
Bappho
4/1/14, 8:01 PM
#7

När få trådar skapas samtidigt som det är fullt med "tomtar" så blir det extra tråkigt så mitt förslag är att skapa många nya trådar med intressanta ämnen och diskussioner så att tokerierna får mindre plats.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

muivdni
4/1/14, 8:35 PM
#8

Jag tycker inte att vi ens ska kommentera på deras inlägg. 

Ignorera dem, helt enkelt. 

Tror de inte att vi har hört tusen gånger att vi "kommer hamna i helvetet!" osv. ???

Jag får varje dag höra, av både de som anser sig vara "normala, liberala, människor som tycker att alla är lika värda" och de som påstår sig "komma till himlen då de dör" samtidigt som de påstår att jag däremot kommer "komma till helvetet" hur äcklig och "ding" jag är. Jag tror verkligen inte att jag är ensam om detta bland människor som på något vis faller under kategorin för "hokuspokus-människor". Vi är vana vid detta, de flesta av oss.

Om vi på något sätt ger s.k "troll" utrymme här så låter vi dem ju hållas…

scheindel
4/1/14, 10:03 PM
#9

skit i vad trollen skriver. jag försökte diskutera med dem förr och lät mig provoceras, men min erfarenhet är att det är att tala för döva öron. att bli känslomässigt engagerad i vad de säger är bara slöseri på energi.

jag brukar tänka att vad någon säger/skriver inte har någon betydelse för mig om jag inte ger det betydelse. troll är sorgliga människor som gör vad som helst för att få uppmärksamhet.  de har ingen auktoritet över dig om du inte ger dem det, så varför låta det spela någon roll vad de säger?

fokusera på det du är intresserad av, det du vill göra, det du tror på och dina värderingar och låt trollen skrika sig hur hesa de vill. du kan inte få dem att sluta, men du kan ta ifrån dem deras inflytande över dig genom att ignorera dem.



Praefatio
4/1/14, 10:55 PM
#10

Mitt enda tips som Medarbetare är att helt enkelt inte ge dig in i diskussionen med dessa människor, utan som Bappho uttrycka det "svälta trollen". Det hjälper inte att blockera dem tyvärr, de skapar nya användare och kommer tillbaka, precis som en hydra - man hugger av ett huvud, så kommer det två tillbaka. De flesta av "trollen" på HiF är en och samma person med flera nick.

För trollet själv är en blockering en seger, då har hen lyckats trolla så bra att hen har vunnit, och då återkommer hen för att uppröra ännu mer. Av samma anledning är det ingen idé att ta bort trådarna på en gång, eller stänga av svarsfunktionen.

Vi är medvetna om att det trollas mycket här på sajten just nu, och tyvärr är det som Bappho säger: trollandet blir extra påtagligt när det skapas få andra diskussioner. Jag kan bara uppmana er att använda forumet som om trollen inte fanns, och ignorera trådar och personer som stör er. När trollen inser att de inte lyckas reta någon, ger de sig också av.

Manutar
4/3/14, 2:39 PM
#11

Vad man än gör så kommer det alltid finnas någon som tycker att det är fel, alltid. Så det ända jag tycker man kan göra är att leva så att man kan stå bakom sina val, se sig själv i spegeln och må bra. När man stöter på någon som inte vill se din sida av saker, inte går att diskutera med, så kan man gå iväg och låta dem gnälla för sig själva. Både på nätet och utanför. Inte alltid så lätt, men precis som med allt annat så ger övning färdighet :)

[stass]
4/6/14, 12:01 PM
#12

Det hade också hjälpt om man kunde IP spärra - misstänker att det är återkommande personer.

dennas
4/6/14, 12:13 PM
#13

Ja, det finns ju ett spel som heter Svälta Räv, så nu får vi väl hitta på ett sajtspel som heter Svälta Troll!

Varför heter det troll? Jag tycker att det är en jättekonstig benämning på människor som har en personlighetsstörning med sadistiska eller misantropiska drag. För övrigt känns det nedvärderande att kalla nån för troll, även om vederbörande beter sej illa som få.

Annons:
Ganna
4/6/14, 12:43 PM
#14

#13 Begreppet kommer ursprunglingen från det engelska "trolling", vilket är ett fiskesätt där man drar ett drag genom vattnet genom att ha rullen låst och åka framåt med en båt - dvs någon som "agnar en krok" och drar den genom en diskussion för att få folk att hugga. ;) Men det är enklare att säga "troll" än "trollare" eller "trollingfiskare" och sen så ser väl den stora massan ett troll som något lurvigt och fult.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

dennas
4/6/14, 12:51 PM
#15

#14

Åh, tack så hemskt mycket!

Fast jag skulle hellre säga försåtminerare. Men å vad jag kommer att småskrocka nästa gång jag ser ett trollinlägg och ser nån som sitter i en båt och väntar och väntar och väntar…

Måtte gudarna stå mej bi och se till att mitt tålamod inte tryter, så att jag nappar…  Då kommer det ju att bli så frustrerande att sitta där i båten.

Tack igen, Ganna, du har gett mej en sån bra fokuseringsbild att använda!

Upp till toppen
Annons: