Annons:
Etikettdrömmar-och-drömtydning
Läst 7487 ggr
ravenwaves
2014-03-21 22:43

Drömmar om havet

Finns det någon som kan hjälpa mig att tyda dessa drömmar?

Jag simmar över ett jättestort jättedjupt vatten, ofta är det mörkt och det är underförstått jätteläskigt (jag är extremt rädd för hajar samt annat läskigt i vatten som kan döda en) MEN i den här drömmen så vinner jag över rädslan och bara simmar och simmar, flyter lite, simmar under vattnet och tittar efter hajarna utan att vara rädd. och inatt var drömmen att jag simmade över fjorden som är hemma där jag kommer ifrån. och det var jättemycket fiskar och annat läskigt under mig. och på ett ställe fastnade jag i ett fisknät men jag fick inte panik utan bara trasslade mig loss och fortsatte simma. och jag visste att jag egentligen var rädd för allting under mig men var ändå lugn och simmade hela vägen till andra sidan. En annan gång drömde jag att jag skulle simma jättelångt typ över ett världshav. Och det fanns stora valar. Och det var mörkt. Och jag la mig på rygg och flöt lite och tittade på stjärnorna och var inte rädd fast jag visste att jag borde.

Annons:
Shadowli
2014-03-22 17:55
#1

Så som jag lärt mig handlar vatten ofta om sexualitet. Kan det vara så att du möter något nytt på det sexuella planet och som för dig är nytt och skapar en del oro men som du i drömmen kommer till freds med och vill ta del av även om det är aningen läskigt?

Skulle även kunna förknippa det med det simpla "att ta sig vatten över huvudet". Du har mycket att hålla i och är ovan och osäker på om du klarar det men klarar det faktiskt rätt så bra och gillar det och är redo för att bli utmanad.

jara3
2014-03-29 11:33
#2

vatten i allmänhet sägs representera det undermedvetna och känslor

jag tror dock inte andra kan tyda ens drömmar åt en, endast själv kan man veta vad innehållet respresenterar för en själv

tex i drömtydelseböcker står det olika betydelse för saker i olika böcker så inget fastslaget finns

tex drömmer man nåt om färgen röd kan det representera ilska för vissa, fara för andra och  kärlek/passion för andra all betydelse är personlig

 jag skulle råda dig att fråga dig själv vad symbolerna i dina drömmar betyder för DIG själv.

lycka té

Upp till toppen
Annons: