Annons:
Etiketti-häxans-trädgård
Läst 1119 ggr
midnightbat
3/8/14, 12:04 PM

Alruna plantering.

Hej!

Jag ska plantera frön till min första alruna. Har läst att den ska planteras i fullmåne. Men nu är det ju så att vårdagjämningen med är nära. Vilken natt bör jag plantera den? Fullmåne eller vårdagjämningen?

Tacksam för idéer och synpunkter!

=)

Annons:
Bappho
3/8/14, 12:34 PM
#1

Nu vet inte jag var i Sverige du bor, men tänk på att alrunan också behöver en frysperiod gärna med mycket snö som sedan sakta får smälta så att det hårda skalet på fröet får luckras upp.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

midnightbat
3/8/14, 12:51 PM
#2

Bor i södra Sverige. Men tänkte odla den inne då jag bor i lägenhet. Har läst en massa om att odla inne och förstått att det är svårt men att det ska gå… Man får ju försöka helt enkelt, inte sant? Man tager vad man haver (i forma av förutsättningar) Tack för tippset. =)

[stass]
3/9/14, 9:22 AM
#3

Skulle det inte kunna gå att försvälla/lägga i frys?

Bappho
3/9/14, 9:33 AM
#4

#3 Visst! :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Coturnix
3/14/14, 7:17 PM
#5

Jag bor i nedre mitten. Fröet bodde i en kruka, inomhus i två år. Ingenting hände. Jag tömde krukan, med jord och eventuellt fortfarande frö, i landet…nästa år, vår dök en liten planta upp! :)

Isatis
3/15/14, 10:18 AM
#6

Jag har alrunefrö att ge bort. Tror att det räcker till ett tiotal personer. Den som är intresserad kan skicka ett PM till mig.

Annons:
lightseeker
6/5/14, 5:01 PM
#7

Isatis skickade frön, jag tror bestämt att livet kom ivägen och jag har inte ens tackat, FY på mig :(
TACK! finaste Isatis, för fröna.
Behöver mycket kraft och styrka nu, till mig och fröna

Upp till toppen
Annons: