Annons:
Etikettallmänt
Läst 1770 ggr
Joggan
2/26/14, 11:20 AM

Konsten att skydda sig

Konsten att skydda sig

(Psychic defense.)

Har ni några bra tips
hur man skydda sig effektivt
från andar och andra energier/entiteterna?

…gärna tipsar som kommer ur  egna erfarenheter….

Annons:
[[Månen@]]
2/26/14, 11:23 AM
#1

tänker att jag är i ett strutsägg för att dom är så hårda :)

sen så rensar jag lägenheten med tanken och gör ett skydd runt lägenheten så ingen kommer in! det funkar för mig!

Denna kommentar har tagits bort.
Manutar
2/26/14, 1:12 PM
#3

Jag ser som så att det är helheten av det jag gör för att må bra som ger mig det bästa skyddet: äter rätt, mediterar, är mycket i naturen, sover tillräkligt, håller reda på mina fysiska, psykiska, andliga gränser osv. , alltså tar hand om mig själv. Några exempel på andra slags skydd jag använt är:

små "amulettpåsar" på vilka jag broderat skyddssymboler och fyllt med saker som har skyddande egenskaper (örter, bär..) som jag sedan  burit i ett band runt halsen,

häxflaskor,

att hålla mig ankrad i en kraftkälla. 

Jag har märkt att när jag tar hand om mig själv så att jag mår bra överlag så behöver jag sällan något annat skydd. Jag har också tyckt mig märka att ofta när "nybörjare" (menar inte dig, Joggan, eller nån annan specifikt) läser om magiska skydd så får de plötsligt en massa behov av dem, i andra ord: de får hjärnspöken :)

Denna kommentar har tagits bort.
[stass]
2/28/14, 9:35 AM
#5

Jag är beredd att hålla med manutar här. Det bästa skyddet är att må bra. Även om det ändå kan hända är det så mkt enklare att stöta bort det då, man är mindre mottaglig och "stark" i sitt försvar. När jag både åt dåligt, inte tränade, var trött och hade ett arbeta som dränerade mig var det jättesvårt att hålla undan yttre influenser. Jag tänker att man är som ett läckande såll då.

[stass]
2/28/14, 9:39 AM
#6

Och om det kommer en "yttre influens" får man försöka ta bort det och slå igen portarna mentalt med. Det känns som att både fixering och hög medvetenhet om attacker bara gör en mer mottaglig, inte bara hjärnspöken kanske men man ska inte tänka på det alldeles för mkt heller.

Annons:
Joggan
3/1/14, 12:02 AM
#7

#6

"men man ska inte tänka på det alldeles för mkt heller."

Tror du när man tänker och läsa för mycket om vissa ämne så drag man till sig liknande?

[stass]
3/1/14, 12:18 PM
#8

#7 nja, jag tror att man öppnar upp sig ibland omedvetet (i allmänhet).

Joggan
3/1/14, 2:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jo intressant!
i grannforum övernaturligt prata de också om att stänga ner sig och inte tänka eller bryr sig om det andliga/andar!

Jag ser det annorlunda.
Jag tror och tycker man ska bryr sig när man har stora problem med andar och starta en "research" analys.
När man plugga medicin blir man också inte sjuk/are och man syssla hela tiden med sjukdomar
nej tvärtom undersökningar visade att läkare blir mindre sjuk och hamnar inte så ofta på äldreboende än andra… antagligen p.g.a. kunskaper!?
visst praktisera t.ex (anden i glaset) osv är nån annan femma!
Det ska man vara försiktig med!

Jag känner en professor i Tyskland (Walter von Lucadou)
han bedriva en statligt finansierade institut som bryr sig om människor som råka ut med andar/entiteterna
alltså har allvarliga spökproblem.

Han påstår att hans undersökningar visar 90 % procent av dom drabbande  hade ingen
kunskap eller aning om det andliga /andar eller andra esoteriska förutsättningar
dom flesta fattade ingenting när det började spökar.

dessutom  påstår att hans undersökningar visar också att dom drabbade blir inte patologiskt sjuk!

intressant tycker jag ….
han berättade mig att i året 2009 fanns 3211 hjälpsökande som kontaktade hans institut för hjälp
då ingick omkring 2 poltergeist fall i en månad!
visst får man inte glömmer befolknings täthet men ändå är det mycket!

Min facit "att inte bryr sig" ligga kanske mer i andarnas/entiteternas intresse p.g.a dom flesta är parasitär!
…..visst ner man är alltför rädd ska man också inte går över sina gränser med det hela!

om ni vill…
..allt på tyska om ni vill måste ni använda Google översätt
https://translate.google.se/?hl=sv&tab=wT

Institut
http://www.parapsychologische-beratungsstelle.de/

om Walter..
http://de.wikipedia.org/wiki/Walter_von_Lucadou

Post skriptum
Andarna/entiteterna får tillgång till människorna p.g.a.
dörrar/hål i aura
 och de finns p.g.a. av prägelser/samskaras/soul prints
dom måste man hitta och stänga!
menar jag……

Litteratur exempel…som förklara jätte bra om soul prints!
Regression …. Samuel Sagan
http://www.amazon.com/Regression-Past-life-Therapy-Here-Freedom/dp/0958670005/ref=sr_1_6?s=books&ie=UTF8&qid=1393678947&sr=1-6&keywords=Samuel+Sagan

Walter…

zeretki
3/13/16, 4:10 PM
#10

Bra tips. :)

Sommarek
3/17/16, 8:18 AM
#11

#6 och #7, intressant frågeställning (om än lite OT)! Jag har märkt att jag ofta drar till mig sådant som upptar mina tankar - allt från min fulltrogne till diverse döingar har dykt upp på min tröskel för att jag fördjupat mig i ett visst ämne eller grunnat mycket på en viss person. Undrar om det finns en term för det fenomenet?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Joggan
3/17/16, 10:06 AM
#12

Man kunde ju också ser det så där..
..gällande "Dark forces" alltså de osynliga som attackera en.
När man tänka lite djupare så upptäcka man kanske någonting som ha varit där hela tiden.

Vill man tro på folklore och demonologien så gör "dem" ju all att inte bli upptäckt.
De flesta påstå ju att att dem är parasitär liksom en predator
och kanske det är en fråga om mod, rädsla och medvetenhets nivån.
Stänga man mentala portarna så kunde man ju också anta att man kolla inte dit
och frågan är öppet om dem försvinna på riktigt.

I slutsatsen.. varför skulle man bryr sig när man må bra!?

Litteratur…

När man upptäcker dem som börja kampen.
Lujan Matus beskriver processen ganska bra …
Art Of Stalking Parallel Perception
The Living Tapestry of Lujan Matus
http://www.noaiddi.com/bokguide/shamanismn/art-of-stalking-parallel-perception/

Robert Bruce kalla dem "NEGS" hans bok är också bra!

The Practical Psychic Self Defense Handbook
A Survival Guide by Robert Bruce

http://www.noaiddi.com/bokguide/psychic-self-defence/the-practical-psychic-self-defence-handbook/

Upp till toppen
Annons: