Annons:
Etikettwicca
Läst 1898 ggr
[Fabulous.]
12/20/13, 3:07 PM

Pentagram.

Hej, jag är nyfiken på pentagram och jag undrar vad detta spirit, earth, water, fire & air är, 

är kraften genom satanism?

är pentagram för satanismer?

Annons:
[Regina86]
12/20/13, 7:50 PM
#1

Ett pentagram är en symbol av en femuddig stjärna inuti en cirkel. Det förknippas inte med satanism eller satan. Tvärt emot den skyddar mot negativitet av alla dess former.

Varje spets av pentagrammet representerar ett av elementen eld, luft, vatten och jord. Spetsen som pekar uppåt representerar det femte elementet, spirit/ande.

Vissa påstår att när spetsen pekar nedåt representerar den det onda och till och med satan, men detta är inte heller sant. På länken nedan kan man läsa mer.

http://www.thedomesticwitch.net/2013/07/why-inverted-pentaclepentagram-might.html

Bappho
12/20/13, 8:31 PM
#3

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Praefatio
12/20/13, 8:44 PM
Bappho
12/20/13, 8:49 PM
#5

Ja, fysatans så gamla trådar! :-D

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Praefatio
12/20/13, 8:53 PM
#6

#5 Det kan vara värt att gräva i arkivet ibland :)

Annons:
tardisen
1/8/14, 3:51 PM
#7

Hm.. den moderna satanismen är inte kopplad till satan och den är inte negativ, förstår inte hur du kan sätta satanism och negativt i samma mening. Regina86

Praefatio
1/8/14, 4:16 PM
#8

#7 Hur bär du dig åt för att inte förstå, att alla människor inte kan allt? TS är knappast den enda vars bild av satanism speglas av Hollywood. Hårda och nedlåtande uttalanden ska man akta sig för att använda. Tänk om jag skull gå omkring och säga "Jag förstår inte hur man inte kan veta vad skillnaden på tömmar och tyglar är!" och därmed dumförklara någon bara för att den inte kan så mycket om hästar.

All kunskap förutsätter att man någon gång blivit nyfiken på ett ämne. Varför skulle man annars lära sig?

tardisen
1/8/14, 10:50 PM
#9

Men om jag inte vet så mycket om hästar så beter jag mig inte som att jag vet

Praefatio
1/8/14, 10:59 PM
#10

När har TS betett sig som om hon vetat?

tardisen
1/9/14, 11:53 AM
#11

Fair enough, jag ger mig

Upp till toppen
Annons: