Annons:
Etikettwicca
Läst 1346 ggr
anonymous.
2013-10-24 17:45

Hjälp.

Hej, jag vill gärna bli en häxa/wicca. Någon idé hur man blir en?

Annons:
Ceriadwen
2013-10-24 18:18
#1

Börja först med att reda ut begreppen häxa och wiccan, eftersom de inte är synonyma. Sedan fortsätter du åt ena eller andra hållet. Det finns mängder med nybörjartrådar här som du kan söka dig fram till. Lycka till!

ALPHIRA
2013-10-24 23:38
#2

Vissa säger att man födds till en häxa eller har starka anlag till att kunna bli det. Vet inte hur det är, jag är inte häxa själv.

Men tror mig veta att vägen till en häxa är lååååååång och inte alltid så rak och slät.

lollolovee
2013-10-26 17:15
#3

Att bli häxa är ett ständigt lärande. Du är aldrig färdiglärd. Du slutar aldrig lära dig. :) lycka till och ha så kul! Något jag började med var att hälsa på träd :) det finns säkert någon tråd här om det

jara3
2013-10-26 17:59
#4

mitt råd är att läsa upp allt du kan finna i ämnet från olika synvinklar och sedan börja praktisera med det du känner mest för. om du hittar någon lärare/inna på nätet eller där du bor kan det också vara till  hjälp men att lära sig ensam har många också gjort,  internet har nästan obegränsat med info och biblioteket kan också ha bra böcker om man har tur.

lycka till

lollolovee
2013-10-26 22:05
#5

Ja, biblioteket finns massor, jag bor i en liten stad typ, och även i vårta lilla, lilla, bibliotek hittade jag om hur man spår, och annat som kan vara till nytta. Jag använde/ använder mig av en spegelbok, när jag har lärt mig något, eller tänkt något, skriver jag ner det där och kan ständigt få en källa till fakta/ idéer/ tankar. ( visserligen är det typ bara 10 böcker elr något mitt bibliotek har, och de står på hyllan blandat, längst in.)

Upp till toppen
Annons: