Annons:
Etiketttarot-och-spådomskonst
Läst 1887 ggr
saandra88
9/4/13, 11:01 PM

Vilken spådomsteknik använder du?

Hej alla vackra Häxor!

Jag har hållt på med Tarot, Pendel och orakelkort i närmare 10 år nu och skulle vilja lära mig något nytt.

Jag använder de som redskap där jag får mest informationen från min intuition och känsla. :) Så jag vet att redskapen i sig inte är det viktiga, men det är alltid roligt att lära sig något nytt.

Vad använder du? (Spå i teblad, kristallkula, ogham, runor, i ching m.m.)
Hur går du till väga när du använder det?

Många Hälsningar Sandra

Annons:
[stass]
9/5/13, 11:53 AM
#1

Kort; tarot och lenormand, kaffe ibland.

skogsbergs-anna
9/5/13, 2:00 PM
#2

Runor, pendel, teblad och ibland Tarot och Lenormand.

Gör hellre fel än inget alls.

H-lena
7/6/14, 1:08 PM
#3

Använder mest pendel men spår också i spelkort (väldigt nybörjare i det, och tycker inte det går så himla bra). Försök att spå utan några hjälpmedel alls, har du testat det? Jag får egentligen mest information då jag spår med bara intuition. Jag behöver dock lite frågor och gärna en bild på personen i fråga, om jag inte sitter med någon direkt. En idé iaf! :)


pirri17
7/7/14, 3:38 AM
#4

Jag behöver ingen tarot eller pendeln, orakelkort. Jag får bilder i huvudet istället i färg framför mig om jag öppnar upp mig och koncentrera mig och ibland kommer det bara!

Brunett

Bappho
7/7/14, 12:48 PM
#5

Kort och svart spegel är de jag använder mest även om jag gärna prövar på andra metoder. Står i valet och kvalet om jag ska ge mig på att måla min trumma och använda mig av den som orakel, men är rädd för att jag ska kladda till det och måla fel då jag verkligen älskar hur trumman ser ut nu. Det blir kanske till att göra mig en ny trumma först.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Praefatio
7/7/14, 2:46 PM
#6

Spådom har faktiskt aldrig varit min grej. Jag pendlade jättemycket i tonåren men använde pendeln mer som ett redskap för att komma i kontakt med mitt eget undermedvetna, och i vuxen ålder har jag provat tarot, kristallkula, runor, teblad och kaffesump och även om jag gillar både sump och runor så känner jag aldrig någonsin ett behov eller ett sug efter att spå. Så kan det vara ibland :) Allt passar inte alla.

Annons:
Hannifer
7/8/14, 6:05 PM
#7

Har använt allt möjligt: tarotkort, orakelkort,  pendel, skål med vatten, runor, kristallkula, te, vanlig kortlek, sidenband, teckningar och  utan hjälpmedel… Det verkar som om det är lättare för mig att tolka energier när jag använder sidenbanden eller tarotkorten, på grund av alla färger, eller när jag inte använder något verktyg alls. :)

H-lena
7/8/14, 7:24 PM
#8

#7 Sidenband? Intressant! det har jag aldrig ens hört talas om!


Hannifer
7/8/14, 7:41 PM
#9

Haha vi grejade med sådana på en psychic-kurs. Det var korta "stuvar" i olika färger som blivit över.  Den som man läste av fick blunda, blanda om i bandhögen, ta ett band, tänka på något specifikt och så fick den som gjorde readingen läsa i bandet. Jag tyckte att det var skumt och tramsigt först, men det visade sig vara en jättebra metod för mig.

Upp till toppen
Annons: