Annons:
Etikettmånen
Läst 1386 ggr
Kuutar
2013-08-21 18:35

Fullmåne

Tänkte ta mig i kragen och se till att det blir en resa ikväll, trots motståndet från hela världens sida… Någon som är intresserad att göra gemensam sak? Är för tillfället helt tom på ideer, och hoppas på inspiration:-)

Annons:
dennas
2013-08-21 18:45
#1

Jag har inte hela världen emot mej, utan bara min vanliga trötthet. Men jag hänger gärna på om det vill sej väl. Jag är bara en liten del av världen, men den lilla delen är inte emot dej! ;-)

Kan man tänka sej att köra på "nåt som förstås/ses i skymning/dunkel/mörker"?

Kuutar
2013-08-21 21:35
#2

Tack snälla du:-) Och det lät utmärkt, hela dagen har varit som skymning för mig och stämningen har varit tät, ylande hundar och prasslande buskar! Är lite sen, men sätter igång strax, hoppas vi ses;-)

Griftefrid
2013-08-22 02:18
#3

Vad gör ni under dessa resor? Låter intressant

Kuutar
2013-08-22 10:02
#4

#3 Använd sökfunktionen så hittar du svaret på din fråga! Dennas, resan var intensiv och rik på upplevelser:-) Hoppas du höll dig vaken! Jag kom fram till att det är i skymningen där vi kan hitta de verkliga svaren på våra frågor, och skilja det sanna från det oväsentliga. Om man delar existensen i svart och vitt kan man inte se klart, ljuset bländar, får allt att se upplyst ut, och mörkret tillåter oss inte att se någonting alls. Skymningen är som tillståndet mellan sömn och vakenhet, djupt meditativ, där de viktiga tingen lyser upp som stjärnorna mot nattsvart himmel. Ett filosofiskt förhållningssätt i gråzonernas värld.

dennas
2013-08-22 16:58
#5

#4

Åh, det låter underbart! Själv somnade jag, trots att jag var så himla intresserad av svaret. Men jag hade å andra sidan en riktigt häftig upplevelse förra fullmånen. Du reste nog åt mej också. Åtminstone känner jag att dina ord ger mej en hel del att fundera på, och det är trevliga tankar.

Upp till toppen
Annons: