Annons:
Etiketttarotkorten-var-för-sig
Läst 2780 ggr
Enkeli90
7/5/13, 11:19 AM

Att spå dagen

Hejsan!

Kan man spå dagen, genom att bara lägga fram ett kort?

Eller hur brukar ni göra?

Jag la kortet Döden upp och ner och hade svårt att tolka det.

Mvh

Annons:
skogsbergs-anna
7/5/13, 11:45 AM
#1

Oftast vill jag inte veta vad som ska hända men om jag spår dagen gör jag det med en runa. Jag känner efter med handen i runpåsen och tar upp och tolkar den runa som kändes rätt. Jag har gjort runorna själv och några av den har fått flera egna betydelser än det som de ristats med.

Gör hellre fel än inget alls.

Manutar
7/5/13, 12:53 PM
#2

Jag brukar kanske inte spå dagen precis, men ibland tar jag ett kort för att få något slags råd eller insikt, särsklit om det är nåt speciellt på gång.

[stass]
7/5/13, 1:08 PM
#3

Det var så jag blev rekommenderad att lära mig korten, genom att dra ett kort känna efter vad det kan betyda för en, skriva ner några känslor och nyckelord och sedan observera dagen. På kvällen försöker man sedan summera allt.

Skogshumblan
7/5/13, 6:01 PM
#4

Klart du kan!Det är ett jättebra sätt att börja på. Jag rekommenderar att du skaffar en bok/ anteckningsbok där di skriver upp de känslor, symboler och annat du får till dig när tolkar korten. På så sätt kan du lära känna din egen förmåga bra och får snabbt se hur Brå du utvecklas. Välkommen in på tarotsajten också.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Enkeli90
7/7/13, 11:27 PM
#5

Kanon! Tack 🙂

fridelfina
7/8/13, 12:31 PM
#6

Döden upp och ner skulle jag tolka som att du har nåt nytt på gång efter en (kanske jobbig) lång process, men om du inte är vaksam så kan det "låsa sig" och inte bli nåt av eftersom du håller dig själv tillbaka… och på så sätt fortsätter du gå i samma hjuspår som vanligt.

Vad tänkte du själv om kortet?

 
 

Annons:
Enkeli90
7/11/13, 10:03 AM
#7

Jag hade bara en känsla av att dagen/kvällen skulle sluta fel, när jag vände upp kortet. Att något skulle hända (krossade förhoppningar, tröghet) Men hade så svårt att tolka kortet..Känslan stämde ganska väl.

Det är där jag har problem, vad kortet vill säga mig just idag.

Upp till toppen
Annons: