Annons:
Etikettwicca
Läst 1543 ggr
Angellaugh
3/31/13, 11:21 PM

Träffa Wiccaner

Hejsan! Jag är både ny på den här sajten och ny som wiccan, eller jag tänkte prova på några högtider och kanske någon ritual för att se om det passar mig. Jag kanske ses som ung men jag tycker inte det finns någon åldersgräns på religionsanhängare. 

Men i alla fall tänkte jag höra om det finns någon som är intresserad att diskutera om wicca religionen med en person som gärna skulle vilja höra andras tankar och åsikter om den för att kunna skapa egna. Glad för svar :)

Annons:
fridelfina
4/1/13, 12:02 AM
#1

Hej och välkommen Angellaugh! Kallar mig inte wiccan direkt, men det kommer säkert finnas saker vi kan diskutera nån gång ändå! 🙂 Läs tidigare inlägg på sidan så får du ta del av många mäniskors erfarenheter och kunskaper

 
 

Angellaugh
4/1/13, 8:04 AM
#2

Bra tips det ska jag göra! :)

fridelfina
4/1/13, 9:34 AM
#3

Inser att du kanske menade träffa irl, eller? Har för mig att det ska finnas trådar med vilka län vi bor i, kolla om du hittar dem så kan du kanske hitta personer som finns i närheten.

 
 

LinaLj
4/1/13, 9:35 PM
#4

Hej och välkommen. Jag började min resa som wiccan även om jag har gått lite från den vägen så har jag fortfarande mycket gemensamt med den. Så om du har frågor så är det bara att fråga på :).

Jag kan även tipsa om att det finns en sajt här på iFokus som heter just wicca om du nu är intresserad av just wiccaner kan det löna sig att lägga ut en tråd där med 🙂.

fridelfina
4/1/13, 10:30 PM
#5

Oj, jag visste inte att det fanns en Wicca sajt, alltid lär man sig nåt nytt! Får surfa in och kolla läget då! Tack LinaLj!

 
 

Sommarek
4/2/13, 9:43 AM
#6

Det finns även svenskawicca.se, där du kan "träffa" andra wiccaner. Vart bor du någonstans? Det finns ju pubmoots lite runt om i landet som du kan gå på om du vill träffas på riktigt.   :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
Angellaugh
4/2/13, 9:04 PM
#7

#4 Jätte snällt, hade ingen aning om att det fanns en sida för just wicca här så den ska jag absolut kolla in ;)

#6 Jag bor i blekinge och närmaste pubmooten jag hittade var lund och malmö… Men det är ju definitivt ett allternativ :) Ska kolla in hemsidan också! 

Tack för svaren!

alzic
9/3/13, 10:34 AM
#8

Nu har jag också gått med i svenskawicca. Användarnamn alzic. Välkomna att kontakta mig dig. Merry we meet *

Upp till toppen
Annons: