Annons:
Etikettallmänt
Läst 3940 ggr
Mathiildas
3/2/13, 11:10 PM

Kan man bli förvandlad till en varulv vi en ritual

Jag har en fråga som jag har funderat på länge. Kan man bli förvandlad till en varulv via en ritual?

Tacksam för svar

/M

Annons:
[stass]
3/3/13, 9:05 AM
#1

Nej

dennas
3/3/13, 9:18 AM
#2

# 1

Vad grundar du svaret nej på?

[stass]
3/3/13, 12:15 PM
#3

Jag förstod att TS frågar om man fysiskt kan förvandlas till en varulv i en/genom en ritual. Jag tror det är lika (o)möjligt som att populärkulturens vampyr finns.

dennas
3/3/13, 6:51 PM
#4

#3

Tack!

Själv villar jag runt i begreppen varulv, bärsärk och djurhamn i allehanda former och vet faktiskt inte vad jag tror. :-)

[stass]
3/4/13, 7:46 AM
#5

#3 jag förstår hur du menar, och jag brottades själv med tanken ett tag. Frågan är hur TS menar? ( harkel…jag kan ha vart lite fördomsfull nu och tänkt på populärkulturens uppfattning om spells och varulvar) #ts hur menar du? Vad för sorts ritual?

dennas
3/4/13, 9:14 AM
#6

Ett av problemen jag brottas med, när jag tänker på den här frågan är hur varulven definieras. (Vi har ju haft ett antal diskussioner om vad och vem häxan är, och jag tror att varulven skulle kunna föranleda likanande diskussioner.)

Jag tror inte att den "mentalt friska" nutidsmänniskan kan förvandlas till en varulv, inte ens med hjälp av en förbannelse eller ens otur. Däremot tror jag att människor skulle kunna vara/bli varulvar, men det krävs att vi människor återfår nåt av de gamla tidernas sätt att tro för att det ska gå vägen. Och då tror jag definitivt att man skulle kunna använda sej av en ritual eller ett magiskt förfarande. Jag tror däremot att det finns få människor som skulle kunna läsa nån till att bli varulv, och faktiskt tror att jag de som skulle kunna läsa sej själva till det också är få.

Så om TS undrar om nån av misstag skulle kunna omvandla sej till varulv eller om nån kan förbanna nån till att bli varulv, så tror jag att sannolikheten är minimal.

Annons:
skogsbergs-anna
3/4/13, 10:42 AM
#7

Intressant, men hur definieras varulv?

Jag är inte helt främmande för att det skulle kunna finnas varulvar på samma sätt som det finns häxor och vampyrer fast de inte är som på film.

Gör hellre fel än inget alls.

[akumas7]
3/4/13, 2:42 PM
#8

Jag har läst i böker om att man kan shepeshifta med hjälp av tex en varg ande. Och då blir du och vargen ett och du blir mer varg lik. Men jag vet inte om utseändet ändras eller om det bara är personligheten. Med deta menr jag att du beter dig mer som tex en varg, men bara genom att bete sig som ett djur gör ju att du ser mer djurlik ut. Jag tror dock att deta är en mycket avanserad magi och inte bara med någon spell, eller vanlig ritual. Jag skulle inte häller rekomendera deta till nybörjare eller till någon som bara vil testa för skojs skull. Det kan medföra alvarliga konsekvenser. Jag vill testa på deta själv, men annser att jag måste vara mogen och vara van vid avanserad magi. Det är inte någonting man gör för skojs skull, utan för att komma närmare naturen..

[stass]
3/4/13, 6:49 PM
#9

Det här har jag själv kommit fram till:

Att gå bärsärk (se blod, se rött, se svart) är att tappa kontrollen och låta den primitiva besten styra rodret. Säkert bra på ett forntida slagfält, skulle idag leda till fängelse.

Att hamnskifta eller rida i djurhamn tror jag har två olika betydelser, där den ena är mer att förvrida sin aura och den andra handlar om att rida i en annans hamn (kropp/boning), ett djur förslagvis.

Hur pass väl mina tankar stämmer, det är jag dock inte helt klar med =)

[stass]
3/12/13, 5:18 PM
#10

Lägger in en länk till Bapphos blogginlägg om maror, vampyrer, häxor och varulvar:

http://albacorax.wordpress.com/2012/10/27/haxor-maror-varulvar-och-vampyrer/

Bappho
9/10/15, 3:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

De flesta varulvstrådar är låsta här på HiF, men jag vågar mig på att ge et boktips i den här enda öppna ändå ;-) (På egen risk).

Boken heter Darker Than You Think och är skriven av Jack Williamson någon gång på fyrtiotalet. Det är fiktion och inte en faktabok som jag brukar tipsa om i vanliga fall. Det här är en bok som på sin tid inspirerade ockultisten och raketingenjören Jack Parsons, som i sin tur inspirerat en och annan häxa idag. Boken presenteras som en klassisk varulvsbok, men den handlar om hamnskiftande häxor.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Atropa
9/11/15, 2:13 PM
#12

Förlåt men trött på såna här frågor. Tror du det är möjligt rent biologiskt att bara morfa om kroppen sådär? Varulv har säkert många betydelser men tror det är mentalt och inte fysiskt. Precis som vampyrfanatiker som vill dricka blod men inser inte att det faktiskt är farligt

therootdoctor
9/11/15, 4:25 PM
#13

Jag har aldrig stött på någon som kan förvandla sig till ett fysiskt djur hittills. Men däremot gott om folk som kan göra det med sina sinnen och folk med fylgior så starka att skillnaden i upplevelse och intryck vid möte med ett riktigt djur nästan försvinner.


Annons:
Bappho
9/11/15, 5:01 PM
#14

#12 Nej, inte på så sätt att den mänskliga kroppen förvandlas till en djurkropp. Däremot tror jag det är fullt möjligt att byta hamn och det så starkt att man upplevs som solid, som kött och blod. Ungefär på samma sätt man kan se och uppleva en död människa.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Upp till toppen
Annons: