Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 3143 ggr
neemee
11/19/12, 9:37 AM

Förbannelse?

Hej

Är det någon/några som är aktiva här som skulle kunna hjälpa mig?

För det första så får jag erkänna att jag egentligen aldrig trott på övernaturliga ting. Det har visserligen funnits och hänt mycket för att övertala mig till att tro på det. Som till exempel det jag vänder mig hit till för att få hjälp med.

Jag gör en historia och bakgrund extremt kort. Oavset om jag tror på det eller inte så kan jag inte riskera att slå ifrån mig detta.

I syskonskaran är det jag som är storasyster. Sedan är det en 2 år yngre bror i följd av en sladdis på 10 år yngre än mig. Tre barn med andra ord.

År 2006 dog den 2 år yngre brodern oförklarligt. Hittades i den staden utomlands där han studerade, i vattnet i floden. Min älskade bror, den jag verkligen hade bra kontakt med och hade bra relation till.

Precis nu i helgen år 2012 dör min andre bror, sladdisen som var 10 år yngre än mig. Oförklarlig död då det spekuleras åt höger och vänster av vittnen på plats om vad dom sett. Huvudhändelsen var att han körde moped på natten med en vän bakom sig. Körde in (?) i en stillastående bil och dog med en gång. Vännen som satt bakom klarade sig.

Båda bröderna blev bara runt 19 /20 år.

Jag känner mig lite " på tur " nu…om ni förstår?

Jag har egentligen aldrig haft otur, haft ett ganska bra flyt och bra stöd med kärleksfulla föräldrar samt familj. Mina bröder hade det inte så eftersom jag är omhändetagen av min "fars storasyster". Jag kan inte riktigt relatera till mina biologiska föräldrar.

Oavsett om jag tror på förbannelser så sitter jag här med detta faktum att båda bröderna dog plötsligt. Och det på konstiga sätt. Nu är jag rädd om min familj, mitt barn och vad som kan hända till exempel mig.

Har redan börjat fundera på att skriva testamente…

Detta hände nämligen i Thailand…och jag själv misstänker att det är någon i Thailand som kastat förbannelse…vem vet. Jag koncentrerar mig inte på att ta reda på hur farbannelsen lyder och vem som utfört detta och vilka som är inblandade.

Jag vet bara att det är mycket pengar inblandade, pengar jag totalt struntar i. Mina adoptivföräldrar är välbärgade. Och jag vet bar att jag vill ta reda på hur jag kan skydda mig på kraftigast sätt. Och det är just detta jag behöver hjälp med av er.

Jo…för ca 10 år sedan fick JAG ett större kuvert i handen av en biologisk Thailändsk släkting här i Sverige. Råkade springa på henne mitt i stan. Ingen människa jag har haft bra kontakt med. En människa jag högst träffar en gång om året kan man säga…

Vi hälsade som vanligt och helt plötsligt tog hon upp ett kuvert ur hennes handväska. Min första tanke var varför hon burit med sig detta jämt i väntan på att råka på mig…konstigt och läskigt.

Hur som helst. I detta kuvert låg två eller tre redan brända små gula stearinljus. Så små som sådana man har på tårtan ni vet. Fast bara saffransgula och utan mönster och redan brända och använda. Och det låg även en pytteliten flaska i med olja. Sedan en lapp på Thailändska, handskrivet. Och så var det mitt Thailändska ID-kort. Vart hon nu fått den ifrån liksom….

Jag tog emot detta eftersom hon sa att mina adoptivföräldrar lider under en förbannelse och har otur. Och att JAG måste använda dessa saker i kuvertet som hon förklarat för att tvätta bort denna förbannelse på mig. Får tillägga att mina kära adoptivföräldrar har haft bra flyt och inte otur. Inget sådant alls.

Jag tog emot men använde aldrig något av det i kuvertet. Min adoptiv-mormor och morfar från Thailand hälsade på efter några år. Jag vågade då visa detta för min adoptivmor. Hon visade detta för sin mor och då blev det fart!

Min mormor förklarade att detta som låg i kuvertet var menat att jag skulle få en förbannelse och att det är tur att jag inte använt något i det.

Den jag fick kuvertet ifrån är egentligen en person i släkten som är avundsjuk och inte så vänligt menat i sina handlingar. Men på den tiden tänkte jag inte så om folk. Och hon har i sin tur fått den av någon annan släkting vars släkting utövar sådant här med förbannelser och sådant.

Min adoptivmor och hennes mor utförde en ritual mot detta. Bland annat brände upp och slängde urin på detta.

Inget mer om detta…men ett halvår senare efter att vi gjorde oss av med detta så dog den första brodern.

Ville bara nämna detta med. Hoppas på hjälp och råd…

Med vänliga hälsningar

Suwannee "Nee Mee"

 

Thumbnail

 

 


#
Är skribent hos ett företag som har samarbete med Google.

# Är skribent för tidningen MF ( Månadens Företag)

# Är även Artikelförfattare och Medarbetare här hos Thailand.ifokus.se

 

Bedriver även NeeMee FOTO & FILM Produktion.



Annons:
therootdoctor
11/19/12, 12:30 PM
#1

Gå till en kyrkogård. Betala tre mynt vid grinden och gå till en grav som ligger på norra delen av kyrkogården. Ta upp en handfull mull, lägg occ håll på ditt huvud. Gå sedan runt graven motsols tre varv. Stanna och säg högt på Thailändska 3ggr;

"Här är jag nu i graven på kyrkogården med mull över mig. Förbannelsen har uppnått sitt syfte!".

Lägg sedan tillbaka jorden i graven. Ta tre steg bakåt, gå medsols runt graven tre gånger.Vänd sedan ryggen mot graven och gå därifrån utan att se dig om.

Lycka till.


neemee
11/19/12, 1:12 PM
#2

Tack. Jag ska försöka så gott jag kan. Kan inte Thai så det får kanske bli google översättning?

Och vad exakt menar du med mull? Jord?

Med vänliga hälsningar

Suwannee "Nee Mee"

 

Thumbnail

 

 


#
Är skribent hos ett företag som har samarbete med Google.

# Är skribent för tidningen MF ( Månadens Företag)

# Är även Artikelförfattare och Medarbetare här hos Thailand.ifokus.se

 

Bedriver även NeeMee FOTO & FILM Produktion.



Praefatio
11/19/12, 6:06 PM
#3

#2 Ja, mull/mylla är ett annat ord för jord.

Starstuff
8/30/16, 12:18 AM
#4

Vill veta om jag har fått en förbannelse av något slag eftersom jag känt så i flera år att någon har gjort något annars det kan inte gå så fel varje steg varje gång varje dag! har fått världens otur sedan dess ….jag tror jag vet vilka kan vara inblandade men är osäkert vad och om det har gjorts.

egentligen trodde jag aldrig på förbannelser och sådant förrän mitt liv har bara blitt sämst och så otursdrabbad i allt jag rör och så dimmig i mina tankar och ett stort mörkt hat i min relation som bara går åt fel håll oavsett vad jag gör eller försöker .det känns så mörkt ,kärleken är helt täckt , hat och problem i mellan bara .lång historia kort detta hänt :

från kärleks fullasta och bästa romantiken och allt man önskar sig till --finns inget positiv minne alls !

utbildning -åt …skog

karriär - åt …skog finns inte ens

framtidsplaner …non. jag vet det låter dumt men det är faktisk så att förutom negativa saker så har det inte hänt mig något som jag kan säga det är mitt fel. vad än jag gör blir fel. hur än jag försöker blir fel. får bara otur i allt.

Gravitet ----otur

Förlossning, släkt sociala, vänner, syskon, pengar, HÄLSA ,utbildning, barn, bröllop, förlovning, varje når , varje högtid , allt som bör vara glädjeämnen här är det bara negativt laddat pga så mycket otur .just det förskolan också , och jobben, hemma, äktenskapet, vad är det som händer ??? det konstiga är det började endast när jag träffade min mans familj .vilket är dem största hotet för vår lycka.

mans syster hatat mig från dag 1 , och vänd alla mot mig ,mobbat mig otroligt mycket, förstört väldigt.  hon vägrar äta hos mig alltid jag har aldrig set henne äta något förstår inte varför.  det känns sedan då allt började det går bara ner för mig och upp för henne vilket låter väldigt konstigt trots att alla odds var mot henen och jag hade allt ! mår väldigt dåligt att jag försöker tänka positivt men det blir fel resultat oavsett!!! kan jag få hjälp ?kan det vara en förbannelse ?

hur tar man bort det !!????

Joggan
8/30/16, 7:59 AM
#5

Yes! ..jag håller med med doktorn!
precis enligt min uppfattning hantera man döds bärande förbannelser så där,
man uppfyller det onda syfte på sina egen villkor.
Jag läste i Jewish Magic and Superstition by Joshua Trachtenberg om en kvinna
som hade en stark förbannelse som gick inte att bryta
en Rabbi sa åt henne att skulle inleda hennes egen begravning med anhöriga osv
och hon yttrade sig med starka ord i graven tre gånger att förbannelse skulle har nått sitt mål nu.
Efteråt gick hon fri och förbannelsen blev bruten.
I smått hjälpa det också när man kan absolut inte sova att kliva ur sängen dricka ett glas vatten och säga tre gånger högt…
"Sett och hört jag blir stört" och vid den fjärde gången tillägga man "och nu har det hänt och nu är det bra"
Samma princip och hjälpa ifall att en onda öga blev kastad.

synesthesia
8/30/16, 7:19 PM
#6

#4, även om det kanske känns "bättre" om det är en förbannelse som kanske går att lösa relativt lätt,  så händer sådant här många under olika perioder i livet.

Och många av de negativa sakerna du listar verkar ju hänga ihop? Om det nu finns stora problem mellan dig och en partner, och även dennes syster, så är det ju inte så konstigt att mycket annat känns fel? Till exempel högtider och ditt allmänna mående. Ber om ursäkt om jag missuppfattat, men ofta om en har en person i sin närhet som sprider negativitet (och speciellt hat!) så tenderar det att påverka annat i livet. Har du diskuterat hennes beteende med din partner? Har du och din partner försökt reda ut relationen?  Du nämner att det hände när du kom i kontakt med din mans familj, så det låter inte helt orimligt att sättet de (eller bara systern?) behandlar dig gör att kommit "ur balans".  Och övriga saker som går fel kan faktiskt bara vara otur, eller livet.

Med det sagt, om det är en förbannelse så tror jag att det finns en tråd här på sidan med tips om folk en kan kontakta för att få hjälp.

Annons:
[Rulander]
9/1/16, 10:21 AM
#7

Det finns absolut en lösning på förbannelser. Det finns också bra förklaringar till hur de uppstår. Tyvärr finns Skrivregler här som gör att jag inte kan svara sanningsenligt. Då måste ni skriva frågan på en annan sajt. Skriv frågan på Jesus så ska jag ge ett utförligt svar.

Mandragorans
9/7/16, 7:19 AM
#8

Hur vet en om man har fått en förbannelse eller onda ögat på sig eller om en helt enkelt har otur. Min familj har väldigt länge haft konstig otur såsom när katten hade tagit sig in i hustaket och kissat i hela isoleringen, saker som går sönder hela tiden såsom vitvaror (tredje tvättmaskinen för mina föräldrar i år) och det är väldigt mycket sådant som händer. Jag och min familj har samma sak. Två dramatiska förlossningar där mitt barn var nära döden i första och i andra fick jag blindtarmsinflammation (hur stora är oddsen?) Vi har också saker som går sönder och ja. Min syster skadade sig nyss allvarligt när hon var ute och cyklade och en bil inte såg sig för. Ett av mina andra småsyskon har hållt på drunkna 2 ggr och en annan höll på dö i kikhosta vid 2 månader. Har många småsyskon. :-) Min sambo säger själv att han inte hade sån här otur innan vi blev tillsammans (6 år sedan). Så har vi helt enkelt bara otur eller är det nå mer och går det att ta reda på?

[Rulander]
9/7/16, 7:44 AM
#9

Läser du engelska? Du ställer en viktig fråga, och det finns svar och lösning på ditt problem.

Blessing or Curse: You Can Choose Paperback – September 1, 2006 by Derek Prince 

Du kan också söka på Youtube med samma person och innehåll.  https://www.youtube.com/watch?v=oGLCY_yL_nQ

Upp till toppen
Annons: