Annons:
Etikettmånen
Läst 3973 ggr
Kuutar
2012-09-30 19:05

Fullmåne

Och så var det fullmåne igen. Nån där ute som känner för en resa?

Annons:
dennas
2012-09-30 21:12
#1

Kanske om jag hinner… Vad hade du i åtanke? Eller ska vi köra egotrippar ;-) Vilken tid hade du tänkt?

Kuutar
2012-10-01 09:21
#2

Jag hann stänga av datorn, det blev egotrippande istället ;-)

Bappho
2012-10-01 09:53
#3

Tydligen så var denna fullmåne en riktig monstermåne enligt kunniga i astrologi. Månen låg inom en grad nära en uranus-plutokvadrat.

Jag är inte själv kunnig i detta men pluto står för död och uranus för något som sker snabbt (min störda lenormandhjärna ser då förstås direkt kistan och lien framför sig). Det betyder att man just nu är i en period då man avslutar känslosamma relationer man hållt fast vid och liknande.

Kanske någon här som vet mer :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Acerventus
2012-10-01 11:08
#4

#3 Men oj så spännande. Tänk att jag har gjort just det, utan att vara medveten om de gynsamma förhållandena! :)

dennas
2012-10-01 14:30
#5

… nog lyckades jag avsätta tid alltid, men av praktiska skäl så tänkte jag ligga i sängen. Ja, ni fattar själva. Jag har sovit som en stock. Jag kanske inte ska göra fullmåneresor på kvällen?

Annars så firade jag av fullmånen under lördagkvällen, eftersom det i tid låg närmare den "exakta" fullmånen.

Hände nåt kul på färden?

skogsbergs-anna
2012-10-01 18:28
#6

#3 Spännande! Jag hade inte tänkt resa men kunde inte somna så jag gjorde det ändå. Min första tanke och det som kändes rätt och riktigt som intention var "Att möta död". När jag kom till brunnen satt där två kvinnor, en i lila klädnad och en i rött. Jag fick med mig tre hundar som beskydd. I den andra världen möttes jag av ett starkt ljus. Där vandrade de döda, kom emot mig av nyfikenhet och hunger. Hundarna ville inte följa mig längre. Det fanns katter och en varg där. Jag komm inte tillbaka till brunnen på samma ställe som jag gick ned och för att kvinnorna inte skulle bli oroliga ver vart jag tagit vägen gick jag tillbaka till brunnen och bytte ett par ord med dem.

Gör hellre fel än inget alls.

Annons:
Kuutar
2012-10-02 22:45
#7

#3 Vad skönt att höra allt det där! Jag har undrat så vad det var i görningen, kände starkt att det var krafter utifrån som ställde till det för mig och många andra runt i kring. Ett val hängde i luften, jag kände mig manad att välja hur jag ville ha det här i jordelivet.

Härom dagen blev det ett abrupt avslut för ett känslomässigt förhållande när en släkting gick bort..

Och jag har aldrig upplevt ett sådant motstånd för att slå mig till ro som innan den här fullmåneresan. Först ville barnen någonting fast de borde sovit, sedan började katterna härja som galningar, och då hakade hundarna på… Men jag ville inte ge mig, det kändes viktigt att komma iväg, och det var det också.

Jag var ensam vid brunnen, fick jaga iväg en jobbig figur i rött och vitt med röda ögon och vitt hår. Sen skulle jag titta in i brunnen, men såg ingenting annat än mörkt vatten. Min följeslagare sa att jag kunde inte se någonting i vattnet om jag inte kunde älska. Då lät jag kärleken flöda som aldrig förut, och vattnet klarnade och i det mötte jag …

… någon :-)

dennas
2012-10-03 12:03
#8

# 6-7

Vilka lyllosar ni är som kom iväg och fick vara med om så spännande saker!

skogsbergs-anna
2013-12-17 19:53
#9

Ikväll är det fullmåne, nån som är sugen på att resa?

Gör hellre fel än inget alls.

[stass]
2013-12-17 20:17
#10

Jag! Ska bara försöka få huliganerna till ro =) vid 21 kanske?

Kuutar
2013-12-17 20:21
#11

Ja tack:-) Längtar efter resandet så det kryper i kroppen, nästan halvvägs på väg redan! Men jag hinner inte före halv tio, hur funkar det för dig Anna och andra flygsugna? Intentionen fladdrar runt mig, får inte tag i den. Nåt med världen, Nelson Mandela, det symboliska ljuset och ormen??

Kuutar
2013-12-17 20:22
#12

Stort och flummigt, rodnar..

skogsbergs-anna
2013-12-17 20:41
#13

Vid halv tio blir bra, ormen lät bra!

Gör hellre fel än inget alls.

Annons:
Kuutar
2013-12-17 20:47
#14

Då säger vi ormen;-)

[stass]
2013-12-17 20:57
#15

Då ses vi sen :-)

Kuutar
2013-12-17 23:23
#16

En fin resa:-) Ormen kom upp ur brunnen, slingrade sig uppåt längs min kropp tills den hade sitt huvud ovanför mitt. Då "avvecklade" den sig genom snabba rörelser vid de sju största chakrorna. Jag blev uppmanad att göra en kundalini-meditation, och eftersom mina följeslagare höll med, så vågade jag mig på det. Det gick bra, jag höll mig väljordad och fick uppleva något mycket vackert. Träffade en person vid brunnen som höll i en liten hund. Egoresa, men en viktig sådan:-)

skogsbergs-anna
2013-12-17 23:36
#17

Det blev inte någon orm för mig men jag fick smaka av mjöd/söt öl. Vid brunnen mötte jag en kvinna med rött hår, nedböjt huvud och grå klädnad/klänning. En bra resa!

Gör hellre fel än inget alls.

[stass]
2013-12-18 08:31
#18

Jag somnade tyvärr vid nattningen (har lyckats sova på en ficklampa och en bok hela natten) förutom intressanta drömmar blev det ingen medveten vandring. Men jag är säker på att jag har drömt om en ganska trevlig och festlig sammankomst som också innehöll öl och en gris (?!).

Kuutar
2014-01-16 18:52
#19

Sugna?

dennas
2014-01-16 20:40
#20

Absolut, men jag kan ju somna…

Annons:
skogsbergs-anna
2014-01-16 20:54
#21

Vilken tid?

Gör hellre fel än inget alls.

Kuutar
2014-01-16 21:10
#22

Jag är jättetrött också, men månen är så himmelskt vacker att jag vill verkligen hålla mig vaken:-) Kvällen är fridfull, men vaken; svaren finns därute i skogen och på stjärnhimlen! Jag tänkte börja kvart över nio, en konstig tid men nöden läser ingen lag. Häng med ni som inte sover;-D Jag ägnar min resa åt att fördjupa kontakten med naturen (livet) runtikring mig, det stör mig mer och mer hur folk tjafsar och tjafsar om vem som har rätt om dittan eller dattan, när de lika väl skulle kunna gå ut i skogen en sån här kväll och lyssna vad livet självt har att säga.

dennas
2014-01-16 21:14
#23

#22

Jättebra! Försökte formulera mej, men jag var själv snårigare än någon skog…

random321
2014-01-19 12:16
#24

Skönt att gå ut vid fullmåne, älskar det.

gheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

dennas
2014-01-19 19:37
#25

Jag somnade utmattad, men vet att jag drömde på ett sätt som skulle ha med intentionerna att göra. Dock vaknade jag lördag morgon med en förutsägelse som var riktig, och som hade sin grund i en hel del tjafsande…

Hur gick det för er andra?

Jinaum
2014-01-20 12:56
#26

Jag funderar lite här.
1. Vad menar ni med att resa? Det är nytt begrepp för mig. OBE?
Tar gärna emot sidor att läsa eller pm eller svar. Alltid kul att lära mer.

2. Jag finner det intressant att andra har ro under fullmåne. Jag själv som lider av Lunacy kan inte sova för fem öre eller vara lugn. Klarvaken som en uggla sitter jag i köket och sysselsätter mig :P

Kuutar
2014-01-20 21:09
#27

#25 Jag hade en fin resa, vet ej om kraftfullheten berodde på min extrema trötthet (har läst min religiospsykologi;-)) eller att jag hade smörjt mitt reseljus med lite blod (eget, förstås). Börjar se min öppenhet inför naturen som ett problem innan jag lär mig att stänga av ordentligt bland folk. Fick hemläxa… Jag anser att människor, även mina faktiska medmänniskor i detta faktiska jordeliv är en del av naturen, därför har jag svårt att stänga av dom!! Men övning ger färdighet, och kunskapen är visdomens moder.. Ibland är det svårt att leva i olika världar.

Annons:
dennas
2014-01-21 18:21
#28

#27

Spännande. Det kanske inte är medmänniskorna som du ska lära att stänga av, utan de av deras tankar som kommer av stress, oro etc?

Upp till toppen
Annons: