Annons:
Etikettmånen
Läst 1387 ggr
Kuutar
2012-08-31 17:30

Fullmåne

Hej på er.

Månen är full och jag längtar efter sällskap till kvällens resa. Känner ingen lycka eller harmoni, är trött på andligt bling bling, vill resa med folk som vet vad lidande är, tills vi möter den kärva men förhoppningsvis vackra sanningen som är oss själva…

Annons:
Bappho
2012-08-31 18:03
#1

När reser du då?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Kuutar
2012-08-31 18:36
#2

Helst vid nio, men jag är anpassningsbar.

dennas
2012-08-31 20:15
#3

Hur lyder själva "instruktionen" för resan? Förhoppningsvis är jag vaken och då läter det som ett intressant uppslag.

Bappho
2012-08-31 20:44
#4

Ska försöka vid nio, men risken finns att det är för livat i mitt lilla hus vid den tiden och ute är det mer eller mindre översvämmning från skyarna..

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Kuutar
2012-08-31 20:49
#5

Vi kan väl ses vid häxbrunnen vid nio som vi brukar och gå vidare därifrån, jag har inga andra tankar just nu, veckan har varit lång och sängen kallar även på mig ;-)

Kuutar
2012-08-31 20:56
#6

Det är översvämning här också, försöker utrymma köket för tillfället men det går trögt ;-) Vi kanske kan säga halv tio istället?!

Annons:
Bappho
2012-08-31 21:12
#7

Ha haha.. ja det blir bättre :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Kuutar
2012-08-31 21:19
#8

Håll dig vaken dennas!

dennas
2012-08-31 22:08
#9

Jag började vid nio… Var nog lite ensam, men använde brunnen som portal. Svårt och rörigt idag.

Försökte ta in lidande för att förstå, men var mer grubblande än mottaglig.

Ändå nånstans: Människor söker en mening i lidandet, och för att finna den, så uppsöker man lidandet? Varför skadar människor sej själva, vad förstår vi då?

Sen har jag somnat lite tror jag…

Men jag hoppas att nån har haft glädje av filtarna som jag lämnade vi brunnen. De var ämnade att vara värmande och vävda av kärlek. (Förlåt gulligull och så där, men det kändes ändå som att jag ville nånting mer…)

Kuutar
2012-08-31 23:32
#10

Jag kom bara fram till att lidande ger mognad och förståelse för livets allvar, slipar kanterna och ger utrymme för det enkelt sanna.

Kanske man skadar sig själv för att livet är så städat och ofarligt nuförtiden för många av oss som bor i den rika västvärlden? Bara en tanke.

Jag träffade på olika sorters kvinnogestalter som bar på var sitt lidande; en skröplig "fågelkvinna" i röd mantel, kanske en av dina filtar dennas :-), en yngre kvinna med ett sjukt litet barn i famnen och sedan en till ung kvinna som log oavbrutet för att inte visa sin rädsla.

Bappho
2012-09-02 08:33
#11

Jag gick och lade mig strax efter halvtio och fick genast en migränattack så jag blev liggandes där nästan ett dygn :-(

Jag hann aldrig se någon eller få något budskap, däremot hade jag hela tiden en kortlek som vaskade i mitt huvud, flap, flap, flap… höll på att bli tokig.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

skogsbergs-anna
2012-09-02 09:55
#12

Jag jobbade och kom iväg sent. Vid brunnen fanns mjuka kuddar/filtar att sitta på. Jag fick sällskap av en man i blårandig skjorta men när vi skulle gå in i den andra världen blev vi hindrade av otäcka svarta figurer. De var hotfulla och vi blev mycket mycket rädda, vi satte oss och pratade innan vi återvände till brunnen. Hela upplevelsen genomsyrades av rädsla.

Gör hellre fel än inget alls.

Kuutar
2012-09-02 21:03
#13

Det här kommer att låta dumt och påhittat efteråt men jag skriver det ändå; när jag försökte "se" vilka var med "hörde" jag namnet "skogsbergs-anna" utan att det kopplades till någon person, så jag tänkte att jag hittade på…

Annons:
skogsbergs-anna
2012-09-02 23:53
#14

Oj, wow :)

Gör hellre fel än inget alls.

Hannifer
2012-09-02 23:58
#15

Hur hittar ni till brunnen? Fungerar era resor som en trumresa ungefär? Hur vet man att resan är säker? *Nybörjare på området*

Bappho
2012-09-04 10:33
#16

Man reser på det sätt man kan och trivs bäst med och det går bra med trumma.

För mig är det så, att jag innan jag börjar säger vart jag ska och vad syftet är. Ibland är jag vid brunnen på en sekund, andra gånger kommer jag inte fram ö h t, mer sällan har jag hamnat någon annanstans. Jag har inte full kontroll.

Det kan vara bra rent allmänt att ha väsen och makter vid sin sida när man reser, som beskydd och hjälp.. Men i det stora hela så har jag hittills inte haft allt för många otrevliga upplevelser, värre är det faktiskt när jag sover..

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Hannifer
2012-09-04 11:38
#17

#16

Det låter hur spännande som helst! Måste man se brunnen "i verkligheten" innan man tar sig dit rent andligt?

Bappho
2012-09-04 11:43
#18

#17 Nej :)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Kuutar
2012-09-04 17:25
#19

Jag brukar se till att cirkeln är tillräckligt kraftig, att jag är ordentligt förankrad i jorden och att jag har bett om hjälp och skydd av de jag helst vill bli hjälpt/skyddad av innan jag reser.

Jag har inte heller råkat på några otrevligheter, har en hönsmammig och ifrågasättande följeslagare ;-)

Bra övning i ett svårt ämne! Iaf för mig ;-)

Hannifer
2012-09-05 16:33
#20

#16 + #19

Tack för era svar! Ni som har ägnat er åt resor och sådant under en längre tid, kanske tycker att det är lite jobbigt att svara på frågor från en nybörjare. Men det är väldigt uppskattat! En fråga till: ska man fokusera "inåt" eller "utåt" när man reser till brunnen?

Annons:
Kuutar
2012-09-05 21:20
#21

Jag brukar bara gå, åka, rida eller flyga iväg inifrån mig själv.

Jag har ett klart mål för resan och är väl förberedd så jag hinner knappt koncentrera mig åt något specifikt håll när det bär av.

Hoppas du får ett klarare svar av någon annan ;-)

Upp till toppen
Annons: