Annons:
Etikettkökshäxans-kokbok
Läst 2260 ggr
Atropa
2012-08-24 18:15

the och burkar

hej! Hoppas detta kommer i rätt grupp nu, är kass på att avgöra vilken som passar till vad…

undrar hur ni förvarar era örter och tesorter?:)
kan man ha dem i glasburkar utan att dem möglar osv eller hur förvaras det på bästa sätt? :)

Annons:
Geru
2012-08-24 18:17
#1

Jag har mina te:er i plåtburkar som förvaras i ett torrt skåp :)

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Ganna
2012-08-24 18:53
#2

A och O är att de är ordentligt torkade innan de stoppas i burk. Jag har mina i glasburkar i ett mörkt, torrt och svalt skåp.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

dennas
2012-08-24 21:44
#3

Vanligt te går att frysa. Vet inte om det funkar med örtteer och smaksatta teer, men det kanske nån annan vet?

AnnaGreta
2012-08-24 22:02
#4

Diverse burkar, glas, plåt, keramik funkar fint. Det kan ju vara lockande att ha teer och örter i ofärgade glasburkar som står synligt, för det ser ju väldigt fint och trevligt ut, men ingen bra idé eftersom de bevaras mycket bättre (som redan sagts) mörkt, svalt och torrt. Möglar gör det bara om det är fukt i.

Praefatio
2012-08-25 00:32
#5

Jag har glasburkar av den här sorten i olika storlekar. Smidigt med snäpplocket som håller aromer på plats, och så är de väldigt billiga. De förvaras i ett köksskåp.

Upp till toppen
Annons: